Het is nu vr aug 22, 2025 15:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: My Gig
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 16:04 
Trucker

Het is ook niet zozeer om het zelf dvd kijken te doen hoor. Er zijn andere mglheden die ik ook erg aantrekkelijk vindt met de lockpick.
(aansluiting voor de video achterin, frontview camera, bekijken van rearview cam, nav instellen tijdens rijden)
Welke versie heb jij? Is het de v2 of de oudere?

Zat de lockpick er al bij of heb je hem zelf gekocht? En evt waar? Ik zie ze op Egay veel goedkoper als bij de lockpick website.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 16:19 
Trucker

Slow schreef:
Het is ook niet zozeer om het zelf dvd kijken te doen hoor. Er zijn andere mglheden die ik ook erg aantrekkelijk vindt met de lockpick.
(aansluiting voor de video achterin, frontview camera, bekijken van rearview cam, nav instellen tijdens rijden)
Welke versie heb jij? Is het de v2 of de oudere?

Zat de lockpick er al bij of heb je hem zelf gekocht? En evt waar? Ik zie ze op Egay veel goedkoper als bij de lockpick website.

Ik heb deze http://www.coastaletech.com/GMLOCKPICK.htm

maar ik had deze in mijn avalanche 2007 en heb deze overgezet naar mijn 2009. Ik zou niet meer precies weten welke versie het is. Ik heb hem wel via Pe Cars besteld. Maar ik zou ook niet meer weten wat ik er voor betaald heb.

Ik heb wel mijn Ipod interface zelf uit de usa laten komen via deze site http://www.sonicelectronix.com/

Het engiste wat wel een nadeel is dat de lockpick werkt op knop commando's bijvoorbeeld druk 4x op mute om hem te activeren. En voor elke functie heb je een andere code. Hij zou bij mij ook automatisch moeten opstarten maar dat doe hij de ene keer wel en de andere keer niet. Je kan de lockpick alleen instellen door mideel van switches op de achterkant de knoppen combo's zijn vastgesteld. Maar het doet wel wat je verwacht. Je kan je navi instelllen tijdens het rijden. En ik heb hem toen laten inbouwen dus ik heb er niet veel naar omgekken voor o.a cams enzo. Ik wilde navi kunnen bedienen en daar is hij voor ingesteld.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 21:14 
Trucker

Geen lockpick kopen voor de Dodge 2009. Deze zijn niet compatible met de Highspeed canbus incombinatie met de canbus enabled Alphine versterker die in de 2009 Dodge zit waardoor af en toe het geluid weg valt. (zeer irritant)

AllGig is op dit moment de enigste 100% werkende oplossing voor de 2009 Dodge modellen.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 21:43 
Trucker

Slow schreef:
Het is een REW Jeroen.
Wat zegt dat verder?

Dat je een echte Europese versie hebt (geen omgebouwde) en dus veilig je firmware kunt updaten. Misschien dat dit het franse vrouwtje het bos in jaagt :D

Nieuwste MyGIG 2.043 firmware versie. http://home.die-bill.bofp.org/downloads/RER_2.043.zip
Files unzippen en branden naar een CDROM. Deze firmware is geschikt voor REW en RER MyGIGs.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 22:54 
Trucker

bonza schreef:
Geen lockpick kopen voor de Dodge 2009. Deze zijn niet compatible met de Highspeed canbus incombinatie met de canbus enabled Alphine versterker die in de 2009 Dodge zit waardoor af en toe het geluid weg valt. (zeer irritant)

AllGig is op dit moment de enigste 100% werkende oplossing voor de 2009 Dodge modellen.

Wow!
Je hebt er nogal verstand van... Heb je ervaring met die lockpick?
Heb je zelf de allgig? Heeft die de zelfde features als de lockpick of zijn er wezenlijke verschillen in kunnen?

Bedankt voor de link met de upgrade firmware. Zijn er toevallig ook NAV software/updates te vinden ergens?

Alle pointers die je nog evt hebt zijn welcome. Ik moet mijn Mygig nog ontdekken en volgende week die van mijn broer. Die
krijgt een Jeep GC srt. Werkt de lockpick daar overgens wel? Die heeft toch niet die Alpine setup?

Thanks!
John

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 0:54 
Trucker

Slow schreef:
Wow!
Je hebt er nogal verstand van... Heb je ervaring met die lockpick?
Heb je zelf de allgig? Heeft die de zelfde features als de lockpick of zijn er wezenlijke verschillen in kunnen?
Ik heb de werking aardig uitgezocht tijdens het ombouwen van us/Canada naar Europa. Er draait een unix operating systeem op(QNX4) waar ik redelijk mee overweg kan-:)
De Lockpick is bijna gelijk aan de Allgig. Lockpick ondersteund twee camera inputs via de achteruit rij camera video in, de Allgig maar 1tje waardoor je zonder extra schakelaars geen frontcam kunt installeren. Ik heb zelf nog geen Allgig (staat nog op de wenslijst) en gebruik sinds mei 2009 de Lockpick. Ik gebruik vooral de navigatie input tijdens het rijden en af en toe een dvdtje tijdens het file rijden.

Slow schreef:
Bedankt voor de link met de upgrade firmware. Zijn er toevallig ook NAV software/updates te vinden ergens?

Er is een Europese kaart update te koop via de Dodge dealers(kaart materiaal van Q2 2008) iets van 200 euro. Moet worden besteld op VIN nummer en er zit dan een installatie code bij die alleen werkt op jou VIN nummer.

Indien je niet wilt betalen kun je de radio uitbouwen en de harddisk eruit halen en dan handmatig het navigatie gedeelte updaten(met de harddisk aan
gesloten op een QNX PC). Is relatief veel werk en nu kaart updates sinds november 2009 ook voor Europa officieel te koop zijn overbodig geworden.

Slow schreef:
Alle pointers die je nog evt hebt zijn welcome. Ik moet mijn Mygig nog ontdekken en volgende week die van mijn broer. Die
krijgt een Jeep GC srt. Werkt de lockpick daar overgens wel? Die heeft toch niet die Alpine setup?
MyGIG heeft een slechte bedienings interface zodra je gebruikmaak van de geavenceerde opties, maar kwa functies is hij echt super. Bijvoorbeeld radio luisteren op headset1, dvd afspelen op VES scherm met geluid op headset2, mp3 afspelen op de speakers, navigeren en gebruik maken van de carkit functie werk gewoon :-)

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 10:02 
Trucker

Ik heb dus juist hetzelfde probleem met mijn '09 Ram.
Ik zet hem ook altijd terug op Engelse taal maar heb hem al 'automatisch' weten omschakelen naar Frans, Nederlands en Duits.
Wat mij opvalt is dat het vooral gebeurt net nadat ik de 'Voice recognition' functionaliteit gebruikt heb. Alhoewel dat hij het overlaatst ook gewoon zo deed...

Ik gebruik de voice control vooral voor het opbellen van mensen, in't begin dacht ik dat hij misschien aan de schrijfwijze van de nederlandse/franse/duitse namen in mijn telefoonboek zag dat hij naar het Nederlands moest schakelen, maar aangezien hij het ook wel eens zonder de voice control doet lijkt mij dat sterk...

Een oplossing heb ik dus (nog) niet maar het is toch al leuk om te weten dat ik niet de enigste ben :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 11:24 
Pro Trucker

dan zal ik het maar vragen: wat is een lockpick? :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 12:08 
Pro Trucker

HanSRT-10 schreef:
dan zal ik het maar vragen: wat is een lockpick? :dontknow:

is iets om tussen je radio/nav module te zetten om dan ook nog eens dvd te kijken , achteruitrijcamera te plaatsen enz...

installeren en gebruik van de lockpick
http://autolust.com/Dodge_Ram/video:200 ... k-install/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 12:19 
Pro Trucker

weer wat geleerd! bedankt sammy!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 23:38 
Trucker

Jeroen bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Wellicht een overbodige vraag maar gebruik je de lockpick V2?

Is het de moeite waard om de fabrikant dit probleem voor te leggen denk je? Ze zullen het toch ondertusesn wel kennen?

gr
John

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 0:38 
Trucker

John ik heb inderdaad een Lockpick V2.
Volgens mij zijn ze op de hoogte van het probleem. Ze reageren namelijk niet op support mailtjes met dit onderwerp.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2010 9:38 
Trucker

Is hier nog nieuws omtrent?
Vind het echt helemaal kut als dat ding de taal automatisch veranderd...
Ik heb hem standaard in het engels staan, en hij switched af en toe naar een willekeurige taal (heb zowat alle talen reeds gezien)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2010 15:10 
Trucker

vyruz schreef:
Is hier nog nieuws omtrent?
Vind het echt helemaal kut als dat ding de taal automatisch veranderd...
Ik heb hem standaard in het engels staan, en hij switched af en toe naar een willekeurige taal (heb zowat alle talen reeds gezien)
Wijzigt dan trouwens ook je taal in het informatie scherm in je dashboard? Of blijft die wel op Engels staan.

Je kunt sowieso eens proberen om de radio resetten naar de originele fabrieks instellingen, dit kan via het Engineerings menu.
(Menu knop ingedrukt houden en dan Seek up en Seek Down erbij induwen en gelijktijdig loslaten). Wel voorzichtig in die menu's je kunt er echt dingen software technisch slopen.

Wil je echt alles goed resetten wat er mee te maken kan hebben (accu klemmen los reset niet alle modules in de auto) dan heb je een StarScan nodig om de TIPMC, CCN en PCM module van de auto te resetten naar fabrieks instellingen. Kan misschien sowieso geen kwaad om je dealer met een StarScan tool alle Bxxxx en Uxxxx foutcodes uit te laten lezen. Binnen de garantie zou ik dat laatste zeker door de dealer laten opknappen.

PS heb je een Export sticker in je deurstijl staan (dus geleverd vanaf fabriek met een REW radio) of is het een US/Canadees/Mexicaanse uitvoering waar door de Dealer een REW radio in geplaatst is zonder hem correct te programmeren.

Dodge Rules....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2010 20:03 
Trucker

Heb zonet mijn Dots opgehaald bij de dealer waar hij stond voor wat kleinigheidjes en toevallig zie ik dat ie in eens weer in het spaans staat. Zowel de radio als de computer.
Ze hadden het al vaker a/d hand gehad met andere auto's met een mygig maar nog steeds geen kant en klare oplossing. Sterker nog, ze wisten nog steeds niet waar het vandaan kwam.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]