HanSRT-10 schreef:
gipsycd schreef:
eerst op "low octane " maar toen had ik het probleem dat bij warme motor (vanaf 190°F olietemp) de LPG installatie in alarm ging en overschakelde naar benzine.Nu heb ik er sinds 2 weken het "High octane" in zitten maar heb dit nog niet uitvoerig getest .ik heb al wel met de LPGdoktor hierover gebeld en als ik tijd heb rij ik er naar toe en dan gaan we vanalles uitproberen en nakijken wat het eventueel probleem kan zijn (ik heb eens samen met hem de instellingen overlopen op zijne laptop die hij allemaal kan wiijzigen aan de LPG installatie en dat is hééél veel dwz ge kunt veel veranderen maar ge kunt ook veel verkeerd doen) maar hij zag er geen probleem in .
aha!
gisteren had ik ook op "low octane" problemen. ik heb niet op de temperatuur gelet maar plotseling alarm en overschakeling naar benzine.
ik kon niet handmatig terugschakelen naar lpg.
bij stoplichten heb ik dan de motor stilgelegd en opnieuw gestart, toen bleef hij wel gewoon op gas lopen.
hjet was toen -14 graden dus ik dacht dat het met de buiten temperatuur te maken had, maar het kan natuurlijk ook tune #1 geweest zijn...
Ben ondertussen bij LPG installateur geweest.
hij heeft de gasfilter(zit achter de verdamper,daar wordt ook de druk gemeten die het signaal geeft wanneer er naar benzine moet overgeschakeld worden) vervangen.Eerst zat er een plastic filter(Prins) maar nu zit er een metalen filter(ook van Prins) in (zou het ouder model zijn ).Het verschil zit er in dat een plastic filter minder zou doorlaten .Je kan dit zien door in de filter te kijken langs de aansluitingen die naar je gasinjectoren gaan.Bij de plastic filters zit daar nog iets in waardoor je het filterelement niet ziet ,bij de metalen filter zie je direct het filterelement zitten.
Bij mij heeft deze vervangen geholpen want ik ondervind geen problemen meer.
_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.