Het is nu wo jun 25, 2025 12:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 16, 2013 13:59 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Die tip van Lumberjack is perfect!
Heb de info op de site van chaosboys gevonden.
Je kunt het vinden op http://www.chaosboyz.nl/frames.htm en dan ervaringen,
Roger, 3 oktober 2006 W200 tussenbak afstellen.

Als ik het zo doorlees dan is dit inderdaad het probleem.
M'n W200 heeft volgens mij weinig in terrein gereden en na zo'n te water gaan zou de tussenbak misschien niet meer helemaal goed staan.
Ga hem komend weekend reinigen, int vet zetten en afstellen.

Groeten Bil

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 16, 2013 15:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Hoop voor je dat het dat is :thumbright: is nog vrij simpel op te lossen succes :!:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 16, 2013 22:25 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Heel simpel, heb het vloerkleed er nog nooit uit gehad, wist niet dat je zo mooi van boven bij de tussenbak kunt komen. Hoop komend weekend te kunnen melden dat het probleem is opgelost, verlichting is inmiddels op de post.

Dan alleen nog even met de hoge druk alle drek weg blazen... en we kunnen weer rijden!

Gaat niks boven een W200! :wink:
Groeten

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 19:00 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Hoi Bil,

Gelukkig is het allemaal niet zo heel erg, en geen gewonden.
zo te lezen heb je de oplossing al gevonden?
is dit toevallig de auto van Frans Veldman geweest? dan heb je een nette W-200!
wat ik wel even aan wil halen, het is voor je tussenbak beter om de voorste aandrijfas te monteren, en de blokkering van het middendifferentieel op te heffen, (de pook gewoon in HI te zetten ipv HI lock.)
de zogenaamde brandstof besparing is echt waar te verwaarlozen, maar de tussenbak verslijt wel veel sneller op die manier.
wanneer werkt het wel, om brandstof te besparen?: als je de vooras ook in z'n vrij zou kunnen zetten.
de besparing is nl gebaseerd op het verminderen van wrijving.
daarmee bedoelen ze de wrijving van de tandwielen van het voorste differentieel.
en aangezien de 44FBJ (de vooras die standaard onder de leger W-200 zit) geen vrijloopnaven heeft, zal het differentieel altijd meedraaien als je rijd, en dus de tandwielen door de olie trekken die dus de extra weerstand veroorzaakt.

het lijkt mij in dit geval beter, omdat je toch niet echt brandstof bespaart, dat je dan maar gewoon 4x4 hebt, kom je per ongeluk een beetje ijzel tegen, schiet je niet nog eens van de weg af! :mrgreen:

nee, serieus de W-200 is een formidabele wagen, maar brandstof besparen, dat gaat je niet lukken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

succes!

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
BusBart schreef:
Hoi Bil,


is dit toevallig de auto van Frans Veldman geweest? dan heb je een nette W-200!



De Dodge van Frans.
Afbeelding

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 21:00 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
ja, die van bil lijkt er wel op, zonder grille dan, en ik heb in geen eeuwigheid meer van Frans gehoord???

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 10:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Als je op paarden forums gaat struinen kom je hem wel tegen.
Maar of hij z'n Dodge nog heeft... Geen idee.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 15:21 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 11, 2013 17:04
Berichten: 27
Bart bedankt voor de info, ik zal er iets mee gaan doen.
Dus die 4x4 as er weer tussen en dan rijden in HI?
Heb hem nu zonder die as in HI-LOCK
inmiddels zijn m'n problemen opgelost na het stellen van de tussenbak.

Ik denk niet dat ik de W200 van Frans heb.
Die van mij is ruig en gerold.
Zo te zien is die op de foto gespoten.
Ook heb ik geen rollbar, been bullbar, chromen spiegels en andere banden.

Groeten

_________________
_________________________________________________
Dodge W200


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 22:50 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Ja, ik werd er al op gewezen, maar ja, dingen zoals een bull bar en zo, als je er niet van houd, zouden ze ook zó gedemonteerd kunnen worden he?
eerlijk gezegt, op de foto's kan ik niet zien dat ie gerold is, hij blinkt zo'n best!

verder, ja alleen Hi, voor op de gewone weg. Hi lock blokkeert het middendifferentieel in de tussenbak, en zorgt er zo dus voor dat er 50% naar de vooras en 50% naar de achteras gaat, je zou dat kunnen vergelijken met het "inschakelen" van de vooras bij een ander model 4x4 aangedreven auto. dit gebruik je dan als je "off road" gaat. en als de blub dan heel erg word, kun je naar Low of Low lock gaan.
verder, als je met een paardentrailer (of andere zware aanhanger) staat op een plaats waar je niet makkelijk wegkomt, (te glad, te stijl oid) kun je hem ook gewoon in low zetten, dan kom je in veel gevallen wel weg. (vergeet niet om hem later waar het kan, even te stoppen en weer in de "Hi"te zetten, dat rijd echt lekkerder...)

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 18:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma nov 19, 2012 17:31
Berichten: 3
Woonplaats: Amsterdam
voorste aandrijfas ertussenuit halen voor het gebruik is gelul,maakt niets uit.verder las ik net het afstellen van de tussenbak,dit kan ook niet. Wel de rembanden van de automaatbak stellen,dat staat ook beschreven bij de chaosboys.dus gewoon je voorste as er weer tussenzetten,,hoeft je tussenbak ook niet steeds in lock te blijven staan. als je een 2wiel drive had willen hebben had je een D moeten kopen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 19:06 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
bignick schreef:
verder las ik net het afstellen van de tussenbak,dit kan ook niet.


De schakelstangen van de tussenbak kan je wel degelijk afstellen :!:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 23:32 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma nov 19, 2012 17:31
Berichten: 3
Woonplaats: Amsterdam
ja, de schakelstangen wel,maar aan de tussenbak zelf is niets te stellen, wel aan de automaatbak, de rembanden. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling