Hoi Bil,
Gelukkig is het allemaal niet zo heel erg, en geen gewonden.
zo te lezen heb je de oplossing al gevonden?
is dit toevallig de auto van Frans Veldman geweest? dan heb je een nette W-200!
wat ik wel even aan wil halen, het is voor je tussenbak beter om de voorste aandrijfas te monteren, en de blokkering van het middendifferentieel op te heffen, (de pook gewoon in HI te zetten ipv HI lock.)
de zogenaamde brandstof besparing is echt waar te verwaarlozen, maar de tussenbak verslijt wel veel sneller op die manier.
wanneer werkt het wel, om brandstof te besparen?: als je de vooras ook in z'n vrij zou kunnen zetten.
de besparing is nl gebaseerd op het verminderen van wrijving.
daarmee bedoelen ze de wrijving van de tandwielen van het voorste differentieel.
en aangezien de 44FBJ (de vooras die standaard onder de leger W-200 zit) geen vrijloopnaven heeft, zal het differentieel altijd meedraaien als je rijd, en dus de tandwielen door de olie trekken die dus de extra weerstand veroorzaakt.
het lijkt mij in dit geval beter, omdat je toch niet echt brandstof bespaart, dat je dan maar gewoon 4x4 hebt, kom je per ongeluk een beetje ijzel tegen, schiet je niet nog eens van de weg af!
nee, serieus de W-200 is een formidabele wagen, maar brandstof besparen, dat gaat je niet lukken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
succes!