Het is nu di jun 24, 2025 17:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 23:42 
Nieuw

Hallo..
Ik ben sinds 2 weken de gelukkige eigenaar van een nieuwe dodge ram laramie 2012..
Deze wagen rijd heerlijk en ben super tevreden..
Echter ik heb een aantal vragen..
1: ik kan nergens een goede handleiding vinden van hoe ik bepaalde dingen in kan stellen,zoals bijvoorbeeld: De autoradio.. hier zit zo`n standaard auto radio van fabriek af met navigatie en harde schijf/navigatie/uconnect/en handsfree in en een alpine soundsystem..
Nu ben ik best technisch aangelegd maar ik kan nergens iets vinden over de AF(auto frequency) functie (dus dat de radio zn fequentie van de zender die je luisterd mee aanpast als je in een ander gebied komt..)
Ik woon hier in een gebied waar de radio frequentie snel veranderd(grensstreek) als je 10km verder bent.

2: de remote start optie werkt perfect met het comfort systeem lekker de billetjes verwarmd en je handjes en de ruiten ontdooit,echter Kiest de auto zelf wanneer ie de verwarming etc aanzet? of ken je dat handmatig programeren? want de laatste dagen doet hij dat dus niet wel starten maar stuur en stoelverwarming niet.

3:En als ik de auto op alarm zet gaat die claxon af maarja omdat ik vaak snachts thuis kom en op de gekste tijden nemen mijn buren dat niet zo in dank af.Ik had al in de evic dat menu van de computer gekeken maar daar kan ik die niet vinden wel van de remote start die 2x toeteren etc maar dat ene toetertje niet..

4: nadat ik de auto ingereden heb wil ik natuurlijk wat aparte dingetjes een cut out zoals ik hier op t forum lees en natuurlijk mn wagen laten chippen.toeren begrenzer aanlaten passen en snelheid begrenzer eruit.audio systeem al eerder aanpassen zwaardere sub erin.(suggesties?)
Maar ik las hier iets over het inrijden dat ik dat beter op benzine kan doen? echter ik vraag me dat af omdat ik eigenlijk hier in nederland meestal alleen maar op gas rij.. wat adviseren jullie?

Groetjes een blije ram rijder!!
ps fotos komen snel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 23:58 
Trucker

Even deftig voorstellen is altijd handig.

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 0:27 
Nieuw

sorry ;-)

Ik ben Vincent kom uit het prachtige brabant (Cuijk) ben zelfstandig ondernemer zijnde begonnen in de bouw(gevelrenovatie) echter snel terug naar mn hobby gegaan dat is dus de evenementen branche (licht/geluidstechnicus en tevens chauffeur zwaardere transporten)
Heb altijd de droom gehad om een mooie 4x4 te rijden en mn eerste auto was (ja zeg t maar een watje :P) een nissan xtrail.. echter zeer veel plezier gehad eraan..
.nu wilde ik wat meer en ja ben aljaren bezig met de keus voor een amerikaan en nu heb ik de stap genomen.. eerste proefrit was ik meteen verkocht!Ik gebruik de 4x4 ook omdat ik in de winter veel met mobiele ijsbanen onderweg ben en een gewone personen auto in belgie en duitsland en nederland op de modder geen goede optie is :P.. tja wat moet ik meer vertellen ?
Zoiezo ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb want in nederland en misschien in de landen om ons heen nog niet zoveel bekend is over deze wagens..
is dat zo beter? gmc2000? ;-)
gr vince

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 0:34 
Trucker

Vincent welkom! Een paar antwoorden:

De auto gaat volgens mij pas stoelen verwarmen bij remote start onder de 5 gr buitentemp.

De claxon bij het opslot zetten is uit te zetten. Volgens mij in het menu gewoon. Anders via een trucje zie dit forum (even zoeken in zoek functie)

Ik heb ook een nieuwe gekocht maar had de eerste 5000 km op benzine in gereden en een beetje rustig aan gedaan.
Succes!

http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 1:10 
Nieuw

Watersport reus.
bedankt mijn buren zijn jou dankbaar..;-)
echter nu nog de grootste vraag de radio AF functie..
Ik hoop dat iemand mij daar een antwoord op kan geven..
groetjes vince

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 9:46 
Super Trucker

Welkom op dit forum, en even een fotootje plaatsen van je nieuwe Truck :wink:

Ik heb dat toeteren meteen laten uitzetten bij de dealer,
En gas zat er bij mij al in bij nog geen 1000km. :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 18:31 
Trucker

vincecuijk schreef:
sorry ;-)

Ik ben Vincent kom uit het prachtige brabant (Cuijk) ben zelfstandig ondernemer zijnde begonnen in de bouw(gevelrenovatie) echter snel terug naar mn hobby gegaan dat is dus de evenementen branche (licht/geluidstechnicus en tevens chauffeur zwaardere transporten)
Heb altijd de droom gehad om een mooie 4x4 te rijden en mn eerste auto was (ja zeg t maar een watje :P) een nissan xtrail.. echter zeer veel plezier gehad eraan..
.nu wilde ik wat meer en ja ben aljaren bezig met de keus voor een amerikaan en nu heb ik de stap genomen.. eerste proefrit was ik meteen verkocht!Ik gebruik de 4x4 ook omdat ik in de winter veel met mobiele ijsbanen onderweg ben en een gewone personen auto in belgie en duitsland en nederland op de modder geen goede optie is :P.. tja wat moet ik meer vertellen ?
Zoiezo ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb want in nederland en misschien in de landen om ons heen nog niet zoveel bekend is over deze wagens..
is dat zo beter? gmc2000? ;-)
gr vince

Hey vince man, jij ook op dit forum! Plak dit berichtje effe in het welkomst topic, vinden ze leuk hierzo, vooral als je er nog effe mooi fotootje bij doet van die brute bak van je!

Oja, 10 maart snertmeeting in Zijtaart, mits je niet hoeft te werken ga ik er wel vanuit je daar te zien! :wink: je kunt je aanmelden via het meeting topic, mijn naamgenoot is organisator!

2014 Dodge Ram 5.7 V8

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 18:07 
Nieuw

hey Peer..
haah ja wist ik nie dat jij er ook op zat... ik moet nog ffe fotos maken maar dan moet ik m wel ffe wassen..echter et dit weer schiet da nie op natuurlijk ;-)
ik zal dit dan terzijnertijd op het welkomst paginatje zetten.. ;-) Ik zal het eens in de gaten houden die meeting miss kom ik wel eens ffe langs ;-)
gr vince

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 18:13 
Pro Trucker

Wij houden ook van vieze foto's hoor :wink:

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]