Nou dat zou nog niet helpen. Het is niet zozeer de kracht die ik moet zetten maar meer de beweging die een probleem vormt. Als mijn knie steeds moet plooien om te ontkoppelen gaat het op een gegeven moment pijn doen. Ik krijg dan een gevoel alsof er 50kg op mijn knie drukt...
Gisteren heb ik 500km gereden om naar Lelystad te gaan en dan heb ik weinig last maar dat is continue autosnelweg dus geen geschakel.
Binnendoor rijden vormt een groot probleem en daarom dacht ik van een systeem te kunnen installeren zoals op de MAN camion. Zoals ik al dacht moet dit continue luchtdruk hebben en zo'n systeem is niet zo simpel op te bouwen.
Ik heb deze morgen mijn automaat bak naar Speetjens transmissions gebracht en Beek en hij ging hem volgende week uit elkaar gooien en me laten weten wat een revisie ging kosten. Hij ging ook wat modificaties doen aan de bak waardoor hij fijner schakeld en wat duurzamer/sterker van wordt.
Kosten zouden rond de €3000 excl. BTW komen... Een hele hoop geld maar het is niet anders
Ik wil gewoon op mijn gemak met de truck kunnen rijden zonder de hele tijd die klote knie te voelen.
Voor mij dus nooit meer een handgeschakelde truck/auto/wat dan ook! Het rijd heel fijn die ZF6 maar een automaat is beter voor mijn gezondheid
Dus binnenkort weer een swap van Manual naar Auto. Ach... een mens moet toch wat te doen hebben in z'n vrije tijd