Het is nu di jun 17, 2025 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 13:03 
Heavy Trucker

Hey allemaal,ik heb weer wat meegemaakt en zit echt met de handen in het haar.Samen met For Fun hier op het forum hebben we onze bestelling geplaatst bij Duane en hebben we samen voor 628€ gerief gekocht.
Duane van zijn kant verstuurd alles in 3 zendingen omdat de dozen te groot waren(2 sets voorlichten,achterlichten,vloermatten,superchips,enz....)

Ik krijg op 19/02/2009 een mailtje van 'Delhaye Joy' van de firma DSV Air & Sea waarin staat dat er een pakje is aangekomen bij hen uit de USA en ze willen weten wat er inzit en wat de waarde is,ook vragen ze een betalingsbewijs van viase,paypal,overschrijving,enz....
Ik antwoord hierop met de prijzen die we betalen en met mijn betalingsbewijs van paypal,ik geef hem ook de uitleg dat onze zending in 3 keer gaat gebeuren en dat de waarde van pakket 1 waar hij uitleg om vraagt een waarde heeft van 284$ maar dat mijn paypal bevestiging die ik meestuur spreekt op totale bestelling van 628€.Ik hoor hier niks meer van tot gisteren de postbode aan de deur staat met 2 dozen.

De postbode schuift me twee ticketjes onder de neus waarop ik moet tekenen en vraagt het bedrag van....hou u vast .... 362,28€ !!!!!! Eerste moment dacht ik "dat zal pakket 1 en 2 zijn in 1 keer die meezijn",dus ik betaal.Redelijk snel zie ik dat dit enkel onze twee sets voorlichten zijn en dus enkel pakket 1 geleverd is en ik bijgevolg 362,25€ import en btw betaald heb op een pakketwaarde van 284$.

Om kort te zijn nu in de rest,OVERAL loop ik met mijn kop tegen de muur om te klagen of her te berekenen dat er dus een fout gebeurd is.Die Delhaye Joy is niet bereikbaar,telefoon rinkelt gewoon de ganse dag door,maar er neemt niemand niet op.
Via taxipost al paar keer geprobeerd,maar daar wordt je doorgeschakeld naar Pol,Maurice,Andre,enz..... tot er dan 1 flauwe plezante de telefoon dichtgooit en je opnieuw kan bellen of je gewoon zegt dat je maar een mail moet sturen.
Heb dus nu een mail gestuurd en een geautomatiseerde mail teruggekregen dat er een klachtendossier is aangemaakt.Nog geen dossiernummer gekregen echter :(

Bij DSV geeft er gewoon niemand thuis,enige die je daar dus aan de lijn krijgt is een receptioniste die u dan opnieuw doorschakelt naar een telefoon die 20 meter onder de grond begraven zit en die niemand hoort rinkelen.Of je krijgt een stom bandje te horen dat al de lijnen bezet zijn,je later eens moet terugbellen en er wordt dan gewoon ingehaakt.

HEEEELLLPPPPP ! Iemand die weet waar we terecht kunnen ? Bij de post niemand bereikbaar per telefoon,enkel krijg ik overal te horen "mailtje sturen mijnheer".
Bij DSV werkt enkel de receptioniste blijkbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 13:54 
Trucker

sorry db , maar ik denk dat dit niet meer zal lukken... probeer maar eens geld terug te vorderen uit dit soort gigantische netwerken.
zal tijd in beslag nemen .... mischien ooit.
je mocht nooit de echte prijzen hebben gegeven maar je moest gevraagd hebben aan de verkoper een ander papier erbij te voegen ( op de doos bv met een prijs van 50dollar ).etc...
vaak hoor je dit wel , ook probeer je ze te misleiden , ze nemen er altijd wel 1 uit hoor.
zo heb ik eens voor een pakje een papier ontvangen met kosten en dit was ook het dubbele van de inhoud. ( per post ) ( gelukkig nog maar 1 x gehad en toen ook gebeld naar de verkoper en die kon helaas niets doen , en heb al duurdere dingen bij hem gekocht zonder extra kosten via ups )
ups is duur maar in sommige gevallen de goedkoopste ...
spijtig om te horen ... succes!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 14:55 
Pro Trucker

het totaal bedrag is zeker te hoog om vrijgesteld te wordenvan douanerechten en BTW.
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen.htm
Bovendien zal de firma die de aanbieding doet bij douane heirvoor (forfaitaire) kosten aanrekenen.
Hoeveel invoer je moet betalen hangt af van de intrastat code dat ze aan je artikel hebben gegeven.
Die vind je terug op de nationale bank van belgie website http://www.nbb.be (zoeken op "intrastat" en dan de nomenclatuur bekijken). Lichten en dergelijke vallen volgens mij onder code 8708 en het invoer tarief is 4.5%
Dat kan je laten bevestigen bij de douane van bv antwerpen:
gew.dir.da.antwerpen@minfin.fed.be
Kattendijkdok -
Oostkaai, 22
2000 Antwerpen
03-229 22-22

Was de 628 inclusef transport? Dan zou ik rekenen
628 628
+ 4.5% 656.26 (28.26 eur invoerrechten)
+ 21% BTW 794 (137 eur BTW)
+aanbiedingskosten ??? (vaak is dit x% van het totaal bedrag met een minimum van bv 10 eur)
Meerdere pakketten in verschillende zeldingen zorgt voor meer aanbiedingskosten natuurlijk.

Ik vrees dat je op de deur van DSV moet blijven kloppen.

Succes alvast !

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 16:56 
Trucker

Ik weet niet hoe 't in Belgie geregeld is maar als ik iets laat komen uit de USA zorg ik altijd dat ze aan moeten tekenen
dat het om een gift :roll: gaat.(kadootje) Hier in Nederland is dat dan belasting vrij.
Moet ik zeggen dat 't duurste pakket van mij rond de 400 euro was dus ik weet niet of het verschil daar in zit.
Alvast sterkte want ik ben bang dat dit heeeeeeeeeeeeeeeel lang gaat duren als je je geld terug wilt hebben!.!..

Gr.Karel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 18:21 
Heavy Trucker

Ik vrees ook al zoiets dat het een spelletje van lange duur wordt.
Als gift laten verzenden was geen optie,teveel grote paketten en zou totaal ongeloofwaardig geweest zijn.

Bij DSV valt dus totaal niemand te bereiken,ze spelen gewoon een spelletje met de telefoon,doorschakelen naar een lijn die waarschijnlijk ergens in een lege loods staat te rinkelen of zo,want ik heb al ontelbare keren gebeld.
Receptioniste valt geen woord mee te babbelen,van zodra je IETS zegt schakelt ze al door.

Er zijn nu nog 2 zendingen onderweg die in diezelfde 628€ zaten,maar zelfs al rekenen ze op dit volledige bedrag van 628€,dan nog is dit veel teveel.Zoals Floor uitrekende kwam ik ook al zoiets uit + iets van een 25€/pak rekenen ze formaliteiten aan.

Ik vindt zelfs op de borderel die ik hier heb niks terug van intrastat code die ze nemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 18:25 
Pro Trucker

blijven proberen
http://www.trendstop.be/NL/detail/48019 ... r+sea.aspx

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 14:41 
Trucker

ook het spelletje met als omschrijving "gift" gaat al heel vaak niet meer op hoor, en 95% van de verzenders willen het ook niet doen en begrijpelijk want hun lopen als bedrijf ook een risico natuurlijk. en je moet niet vergete dat heel veel bedrijven meer aan de UPS fedex kosten verdienen dan aan hun onderdelen, verzenden is lucratief....

Hennie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 16:30 
Trucker

Hey,

Ik denk dat je er jammergenoeg mee zit. Als ik bij Zip corvette bestel voor bijv. 1000$ dan komt daar de international express van UPS kost nog eens bij. (dit is afhankelijk van de grootte en gewicht).
Eens aangekomen mag je steeds nog eens aan de UPS man betalen. Dit zijn dus inderdaad invoerrechten, tax,, papierkes hier en daar etc. Gemiddeld moet je 27% a 28% van de aankoopsom rekenen, dan zit je er niet ver naast.

Nick

2010 Ram sport crew cab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 18:52 
Trucker

db ... zag ik jou wagen staan vrijdagnamiddag aan de bandencentrale harelbeke? of een ander .... grtzz
zwarte hemi , tonneau erop , orig velgen , en aftermarket motorkap met dubbele inlaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 23:44 
Heavy Trucker

Nope was niet de mijne,heb er ook geweest,maar niet op vrijdag en ik heb de sport motorkap met die fake inlaat en heb geen tonneau.Degene die je beschrijft heb ik nog niet tegengekomen.
Heb wel een grijze gezien in vichte,weet reeds ongeveer waar ie woont,zal eens een visitekaartje tussen zijn ruitewisser gooien ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 23:46 
Heavy Trucker

NickJ schreef:
Dit zijn dus inderdaad invoerrechten, tax,, papierkes hier en daar etc. Gemiddeld moet je 27% a 28% van de aankoopsom rekenen, dan zit je er niet ver naast.

Nick

27 a 28% OK,maar als je nu berekent op een bedrag van pakweg een 210€ 362€ aan importtaks,dat is maar liefst 172% dat er bijkomt,toch wel LICHTJES overdreven niet ?
Ik geef niet op,er zijn immers nog twee paketten onderweg,waarvan eentje al in de douane is aangekomen,benieuwd wat ze daarvan gaan maken....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 0:54 
Trucker

Vandaag van Pascal(DB_Cowboy)telefoontje gekregen dat hij de zaak beetje onder controle kreeg na vele telefoontjes en e-mails(waarvoor dank Pascal)De zaak is nu in handen van overste aldaar(douanedienst koerier)en wordt door hemzelf uitgepluist.Is begonnen met serieus misverstand bij levering van 1ste pakket van 3(2x heel de geldnest moeten betalen waarvan Pascal echt niet goed :shock: :shock: :shock: van was).Met gevolg dat de 2 andere pakketten die bij hun ook al gearriveerd zijn ff worden geblokeerd.Wordt vervolgd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 0:20 
Heavy Trucker

Hey hey,yes,der komt dus schot in de zaak.

Ambetante van gans de zaak is nu dat ik enkel tijdens de weekends nog online kan.Tijdens de week kan ik wel eens mijn mailtjes checken op mijn mobieltje,maar mails typen is onbegonnen werk :(

Ik heb nu dus een ganse uitleg van A tot Z moeten geven in een email naar de verantwoordelijke bij DSV.Wat ik dus rottig vindt is dat het dus blijkbaar bij taxipost of bij de postbode van taxipost is foutgelopen.DSV beweert dat het bedrag dat ik moet betalen op de TOTALE zendingen 181.14 € is en dat dit blijkbaar door taxipost per doos werd ingeklaard :evil:

Mailtje is dus vertrokken en hoop dus dat ze de rest van de spullen vrijgeven deze week en dat ik alsnog die teveel betaalde 181.14€ terugkrijg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 0:26 
Pro Trucker

fijn voor je dat er een beetje duidelijkheid in de zaak komt pascal,hopelijk komt er snel een oplossing

ps: hoe sliep je sleurhutje afgelopen week :D :D

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 0:34 
Heavy Trucker

Dat is wel effe wennen,maar heb me eigenlijk super geamuseerd,wist niet dat kamperen zo tof kon zijn :D
Ik kijk eigenlijk al uit om terug te gaan maandag.....

Heeft eigenlijk nog een ferme bedoening geweest om tot op de kamping te geraken......

Zondagavond ga ik samen met een collega en zijn vrouw en mijn moeder die ook es afgezakt was (woont aan zee) ene gaan drinken (ééntje.....yeah right).Ik begin kalmpjes aan en begin met een Jack Daniels :D Colaatje er achterna....daarna eens een chivas regal erachter en toen....gingen we verder met chivas......chivas.....chivas.....tot de fles zo goed als leeg was en het ventje met de hamer langskwam :D :D :D

Maandagmorgen staat m'n moeder om 7u30 aan m'n bed "komaan zatlap,eruit,we moeten met die caravan naar de camping !" Uit m'n bed gekomen,al de muren in m'n kamer geraakt,de trap afgedonderd,de boel onder gekotst en in de zetel terecht gekomen.....nog steeds straalbezopen dus :D Was pas goed 14 uur tegen dat m'n kater over was en ik nuchter was :drunken: :drunken: :drunken:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]