Het is nu za aug 23, 2025 14:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 7:36 
Pro Trucker

idd alles word gewoon verschoven :)
maar pickup is er al
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 21:31 
Trucker

voor de proefkonijnen kan ik wel een jerrycan met methanol regelen.
Kost maar half zoveel als benzine per liter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 22:15 
Trucker

Bij Kassa is een uitgebreide test gedaan waarin is vastgesteld dat het geen reet uitmaakt met welke benzine je rijdt. De afdeling van Hogeschool Arnhem heeft 3 soorten premium benzines met een merkloze benzine getest en de conclusie is.... maakt helemaal niks uit....

Alle benzine die in Noordwest Nederland wordt verkocht komt van één distributiepunt, dit is de BP terminal in de Amsterdamse haven. Wij ontdekten dat er niet alleen vrachtwagens van BP maar ook tankwagens van Shell en van andere merken zoals Total af en aan rijden om benzine op te halen. Zodra er pottenkijkers worden gesignaleerd verschijnt direct de politie, want BP vind het niet fijn dat we voor de poort rondsnuffelen. Kortom hierbij de link en het filmpje......

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/

gr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 22:36 
Truck forum Junky

xjr1300 schreef:
Bij Kassa is een uitgebreide test gedaan waarin is vastgesteld dat het geen reet uitmaakt met welke benzine je rijdt. De afdeling van Hogeschool Arnhem heeft 3 soorten premium benzines met een merkloze benzine getest en de conclusie is.... maakt helemaal niks uit....

Alle benzine die in Noordwest Nederland wordt verkocht komt van één distributiepunt, dit is de BP terminal in de Amsterdamse haven. Wij ontdekten dat er niet alleen vrachtwagens van BP maar ook tankwagens van Shell en van andere merken zoals Total af en aan rijden om benzine op te halen. Zodra er pottenkijkers worden gesignaleerd verschijnt direct de politie, want BP vind het niet fijn dat we voor de poort rondsnuffelen. Kortom hierbij de link en het filmpje......

gr

en diesel :?: :?: want daar ging het volgens mij in eerste instantie over :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 23:41 
Pro Trucker

Diesel heb ik nog nooit geprobeerd, wel benzine in mn dieselcampertje :D ....ging niet goed

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 13:44 
Pro Trucker

Ton van der Sluijs schreef:
:) Goedemorgen
Ik heb me laten vertellen dat de industrie met een overschot aan aceton zit; die schijnt ook door de benzine te worden geslagen, en dat daarmee de houdbaarheid achteruit gaat.

Persluchtmotoren.
Ik ben vier jaar geleden benaderd door een buro om een perslucht motor te ontwikkelen voor stadsverkeer... Op papier is een 6 cilinder ontstaan en we hebben serieus contact gehad met MDI France. Een half jaar later kregen we bericht dat Tata India die karretjes gaat bouwen.... voor 2500euro pst.!!! Exit motor.
Perslucht is schoner als electrisch, omdat je geen accu;s hebt, maar het feit blijft dat je uitlaat "ergens anders" de boel net zo hard vervuilt.
http://www.mdi.lu/english/index.php

leuk spul ton die perslucht karretjes
hemiram schreef:
xjr1300 schreef:

gr

zal wel het zelfde verhaal zijn als bij benzine :?

dit had ik niet verwacht het verbruik het zelfde
ze zeggen wel niet welke merkloze benzine ze gebruiken langs de premium benzines :? :evil: :? zo weet je nog niks zeker :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 11:32 
Heavy Trucker

hemiram schreef:

en daarom gooi ik er één keer in de maand een toevoeging bij omdat ze de diesel al jaren schraler maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 13:34 
Heavy Trucker

Hoi Theo :)
Het is inderdaad mooi spul. Wij wisten niet, dat MDI al zover was. Ik had een 6 cilinder luchtmotor op papier gezet, weliswaar niet productierijp, maar wel het hele principe. De gedachte achter de constructie is, als je kijkt naar de natuurkundige wet (Moment is kracht x arm), dat je verbrandingsklap bij het volledig ontstoken zijn het grootst is, terwijl de eerste 45 krukgraden en de laatste 30 graden eigenlijk niet veel vermogen absorberen uit de verbranding, zeker gelet op het feit, dat in de onderste regionen de energie al grotendeels uit de explosie is gehaald.
Bij een stoommachine/luchtmotor is de volledruk op de zuiger aanwezig, zolang er een sttom/luchtklep openstaat. Ik had een idee, waarbij in een lange cilinder een tegenzuiger 45 krukgraden mee zou gaan en daarna de lucht over 100krukgraden de zuiger een schop zou geven, waarbij met de slag naar BDP de tegenzuiger weer in top zou komen. Het uitvindersburo had dat met geestdrift ontvangen, en men had al een afspraak met MDI, maar omdat ik erachter kwam dat ik voor een karretje werd gespannen heb ik afgeblazen. Was wel een mooi project :cry: Als je dan leest dat Tata een vinger in de Franse pap heeft, heb ik er goed aan gedaan. Het kost jaren van ontwikkelen...

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 20:59 
Pro Trucker

Ton van der Sluijs schreef:
Hoi Theo :)
Het is inderdaad mooi spul. Wij wisten niet, dat MDI al zover was. Ik had een 6 cilinder luchtmotor op papier gezet, weliswaar niet productierijp, maar wel het hele principe. De gedachte achter de constructie is, als je kijkt naar de natuurkundige wet (Moment is kracht x arm), dat je verbrandingsklap bij het volledig ontstoken zijn het grootst is, terwijl de eerste 45 krukgraden en de laatste 30 graden eigenlijk niet veel vermogen absorberen uit de verbranding, zeker gelet op het feit, dat in de onderste regionen de energie al grotendeels uit de explosie is gehaald.
Bij een stoommachine/luchtmotor is de volledruk op de zuiger aanwezig, zolang er een sttom/luchtklep openstaat. Ik had een idee, waarbij in een lange cilinder een tegenzuiger 45 krukgraden mee zou gaan en daarna de lucht over 100krukgraden de zuiger een schop zou geven, waarbij met de slag naar BDP de tegenzuiger weer in top zou komen. Het uitvindersburo had dat met geestdrift ontvangen, en men had al een afspraak met MDI, maar omdat ik erachter kwam dat ik voor een karretje werd gespannen heb ik afgeblazen. Was wel een mooi project :cry: Als je dan leest dat Tata een vinger in de Franse pap heeft, heb ik er goed aan gedaan. Het kost jaren van ontwikkelen...

volgens mij heb ik hier te maken met ir. ton of moet ik praten van ing. ton
jij bent goed bezig !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 21:58 
Trucker

Ik kwam dit topic tegen en wilde toch eventjes reageren. Wij vervoeren met grote regelmaat diesel. Bij ons valt dat onder de noemer gasolie. Er is wel degelijk verschil tussen de witte pompen en de BP/Shell/Total/grote namen brandstof. Het gebeurt nog wel eens dat een zwavelgehalte niet helemaal goed is, een vlampunt op een kritisch punt van wel goed niet is ed. Als de analyse afgekeurd wordt vanwege deze punten of dat er bijv. Te veel water bijzit wordt het off-spec genoemd. Het voldoet dat niet aan de vereiste specificaties van de klant. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Het wordt voor een lagere prijs doorverkocht en gaat richting een witte pomp, of het wordt teruggelost en mengen ze het met een schoner product waarna het wel aan de specificaties voldoet.
Wij hebben al een paar keer extreem hoogwaardige diesel gevaren waar een automotor perfect op rijdt. Letterlijk en figuurlijk geen vuiltje, of ook wel compleet zwavel arm. De auto rijdt superzuinig, je filters blijven blinkend schoon. Alleen moet je er niet continue op rijden want het is erg schraal. Als je het afwisselt met 'gewone' auto diesel is er letterlijk geen vuiltje aan de lucht.
De autobenzine die wij nog wel eens varen ( zou best eens wat vaker mogen nu... :? ) is 7 van de 10 keer Eurobob. Met andere woorden is dit BP ultimate zonder de ethanol toevoeging. De VW-bus van mijn broer reed daar super :wink: op! Juist de moderne benzine gaf nog wel eens wat problemen vanwege het octaan gehalte. Onze Eurobob heeft een octaangehalte van 80-85. Maar soms varen wij ook wel euro95.
(En potjandorie, wij hebben altijd restlading. Dat vinden wij toch wel zooooooo vervelend... )
Als wij dat in hebben lig ik niet echt lekker in mijn bed, als we ergens liggen te wachten. Er lopen genoeg malloten rond.

Maar enfin, er is wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen de witte pomp en een bekende naam pomp. Maar er is bijna geen verschil tussen BP en Shell. Om precies te zijn is het verschil de kleur inkt waarmee de brandstof op kleur gebracht wordt. Misschien wel een leuk detail om te weten...
Bijv Lukoil in België heeft gele autodiesel. Toevallig afgelopen week plus minus 6.800.000 liter kant en klare autodiesel bij Lukoil Brussel gelost. Dat ging zo rechtstreeks de vrachtauto's in voor de tankstations. ( Kwam bij de Total raffinaderij uit Vlissingen vandaan)

Ik zal daarom nooit bij een witte pomp tanken. (maarja, waarschijnlijk ga ik ook nooit meer met een vliegtuig, omdat ik weet met welke kwaliteit Jet ( kant en klare vliegtuig brandstof) de grote maatschappijen vliegen :albino: ))

Ford F-150 Harley Davidson '11

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 22:17 
Trucker

Even nog een kleine toevoeging. Het verschil in verbruik heeft ook te maken met verbrandingswaarden. Als je 2 jerrycans diesel of benzine hebt die op punt als densiteit, vlampunten gelijk kunnen zijn, maar verschillende verbrandingswaarden kan dat uitmaken of jij verder komt met de ene jerrycan als de andere. Hoe lager de verbrandingswaarde, des te meer brandstof heb je nodig voor hetzelfde rendement.
Je hebt ook een verschil in zomer en winterkwaliteit in beide brandstoffen. De winterkwaliteit is duurder. Er wordt een stof aan toegevoegd die voorkomt dat bij lage temperaturen de brandstof gaat vlokken. Als jij op zomerkwaliteit in de winter rijdt, kan het gebeuren dat jij daarmee in de winter continue met verstopte filters staat, omdat de parafine in de brandstof stolt.

Ford F-150 Harley Davidson '11

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 10:13 
Super Trucker

En zijn er ook verschillen in LPG van de merken tankstations :?:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 10:20 
Truck forum Junky

T-Bob schreef:
En zijn er ook verschillen in LPG van de merken tankstations :?:

zeker sjeng :!: het propaan gehaalten verschilt en dan rij je minder klm op de zelfde liters :!: en er schijnt ook wel vervuilt gas op de markt te zijn , en daar van gaat je fiter snel verstopt zitten ,en t is niet goed voor je injectors :!:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door peerkehemi op zo okt 02, 2011 12:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 11:17 
Super Trucker

Peer ik heb wat gevonden op internet het schijnt dat er niet veel verschillen in kwaliteit op lpg zijn,
alleen zomer en winter gas :roll:
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2531

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 12:08 
Truck forum Junky

hey sjeng ik bedoel natuurlijk propaan gehaalten :oops: .nou wat ze schrijven over op het net zegt me niet zo veel sjeng :!: maar ik weet gewoon dat ik met de liters van de eene pomp meer rij dan van de anderen :!: en dat ligt niet aan men rechter voet :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]