Het is nu do jun 19, 2025 8:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 19:03 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:
vyruz schreef:
DodgeRammer09 schreef:
Ik ondertussen voorlopig nog niets ondervonden van al deze miserie en hoop dat ik er van gespaard blijf ook :wink:

Sorry voor diegenen die wel met dat probleem zitten :oops:
Maar daar moet toch iets aan de hand zijn wat niet klopt anders zou ik het ook moeten hebben bij de mijne dus ja...

Hoop dat ze het snel vinden jongens dat jullie kunnen genieten van de hemi v8 :drunken: :thumbup:

En waar heb jij je installatie laten plaatsen?
Wat voor tank heb je?
En heb je 1 of 2 verdampers?

Alvast bedankt voor de info.

De mijne is geplaatst bij de lpg dokter in Aartselaar, tank van 200l die in de koffer ligt met tonneau cover erop,is beter voor de koude dan eronder.
Hoe kan je zien hoeveel verdampers er opzitten want dat weet ik niet?
Wil daar zeker is naar kijken voor u ma dan moet ge wel zeggen waar ik die kan vinden en/of zien... :mrgreen:

Zo ziet er een verdamper van Prins uit :
Afbeelding

Alvast bedankt :)
Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 19:12 
Pro Trucker

WTF :?: :?: :?: :shock:

Das precies om een frituur mee te starten :mrgreen: :mrgreen:
Zal daar is naar kijken,i'll keep in touch :wink:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 19:23 
Pro Trucker

Ben is gaan kijken maar zie dat niet direct zitten in den donkere buiten...
Dat zit toch in het motorcompartiment mag ik hopen? :oops: :mrgreen:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 19:28 
Trucker

Yep, er gaan vanuit het motorblok koelleidingen naar toe. Zit waarschijnlijk links voor op hoogte van de koplamp.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 19:46 
Pro Trucker

Ben juist nog is gaan piepen, ofwel zie ik niet goed ofwel zit er gewoon geen verdamper op bij mij :shock: :mrgreen:

Zal wel het eerste zijn zeker... :oops:

Zal morgen in de klaren dag nog is kijken als ik eraan denk :rabbit:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 0:35 
Trucker

Vandaag is m'n LPG installatie omgebouwd naar een setup met dubbele aanvoerleidingen, verdampers en filters.
Eerste gevoel is goed, voel nu geen verschil tussen lekker doorrijden op benzine of lpg. Maar eerst een weekje tijden voor dat ik te vroeg ga juichen.

Vraag me wel af hoe ik nu de rechter koplamp moet vervangen, is een beetje druk geworden in die hoek met 2 van die verdampers boven elkaar :mrgreen:

Jo die verdamper(s) moeten bij jou toch ook te vinden zijn. Aan de kant waar het lucht filter zit is de meeste plaats en daar lopen ook de koelwater slangen van de interieur verwarming. Zie foto.
Afbeelding

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 12:10 
Pro Trucker

Hey Jeroen,

Ik heb er nog is zitten naar zoeken maar ik vind die niet :oops:

Komt mss wel omdat ik een analfabeet ben op motorgebied :( dat ik het gewoon ni zie...

Ofwel hebben ze mij bij mijn kl*ten :mrgreen:

Maar alleszins goed nieuws dat je voorlopig geen problemen meer ondervindt :thumbright:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 12:32 
Trucker

Hmm bizar...
Zou een dubbele installatie de enige echte oplossing zijn?
Wat zit er bij andere mensen met een '09 HEMI in? Want als die geen dubbele hebben moeten zij er toch ook last van hebben? Of zijn bonza en ik zulke 'laagvliegers' dat alleen wij daar last van hebben :D?
Of is er misschien nog iets anders (grotere aanvoerlijding?)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 12:35 
Pro Trucker

Ik zou het ook ni weten man... :(

Steekt ulle kop allemaal is in mijn motorkap op een meeting zodat ik ook is weet waar en wat er bij mij precies inzit... :mrgreen:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 10:06 
Trucker

Even een kleine update. Gisteren de srt-8 van mijn vader opgehaald bij Allround. Rijd werkelijkwaar weer perfect!! Hij sloeg steeds terug naar bezine zodra je gas gaf hard of zacht. Gisteren is de auto daar een dag geweest en heb gisteravond even test gereden ermee :wink: Slaat niet meer terug op benzine boven bepaald toeren aantal. Scheen iets te zijn met het membraam en de druk die te veel terug viel.

Dus eigenlijk is het niet nodig dat een truck maar tot 4000 rpm op gas rijd en daar boven weer terug naar benzine schakeld. Ik trek nu rond de 6000 toeren volgens mij zelf 6500 maar ik hou liever me ogen op de weg als ik zoveel toeren maak :mrgreen:

Even voor de duidelijkheid ik heb het hier over een Prins vsi systeem.

Vandaag is hopelijk mijn avalanche weer klaar om opgehaald te worden en dan zal ik weer even een update posten.

Groeten Tim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 10:28 
Trucker

Gisteren heb ik dus de filter het dat zogenaamde 'expansievat' genomen, echter bleek het geen expansievat te zijn, maar een grote filter. En door die filter er nu uit te halen is het eigenlijk gewoon een vatje, een echt expansievat is volgens mij met membraan om de druk constant te houden...
In ieder geval, zonder filter nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn installateur zei gisteren dat hij bij mij ook 2 verdampers zou plaatsen als het probleem met die filter eruit te halen nog steeds niet opgelost was.
Heb echter eens naar AGS in Olen gebeld, en daar zeiden ze mij dat 1 verdamper normaalgezien volstaat voor deze auto...

Ik snap er allemaal niks meer van...

@Solid : Dat hij terug op benzine viel, was dat bij het loslaten van het gas na het accelereren? Dat heeft de mijne namelijk ook gehad, maar dat bleek toen te zijn omdat ze het toerentalsignaal aan een injecteur namen welke uitgeschakeld werd tijdens rustig rijden, die nieme Ram's hebben namelijk een techniek die 4 van de 8 cilinders gaat uitschakelen om benzine te besparen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 10:37 
Trucker

Solid schreef:
@Solid : Dat hij terug op benzine viel, was dat bij het loslaten van het gas na het accelereren? Dat heeft de mijne namelijk ook gehad, maar dat bleek toen te zijn omdat ze het toerentalsignaal aan een injecteur namen welke uitgeschakeld werd tijdens rustig rijden, die nieme Ram's hebben namelijk een techniek die 4 van de 8 cilinders gaat uitschakelen om benzine te besparen.

Ja ik weet dat de ram 09 MDS hebben maar dat zou eigenlijk niet veel uit moeten maken. Bij de 6.1 hemi van de srt was het meer dat de motor meer gas vroeg wat het systeem niet kon leveren. Dit was bij voluit gas geven of een kickdown als je een gangetje van 50 reed. Maar nu kan je dus alles gewoon voluit doen en gaat als een trein.

Je zou eens kunnen bellen naar Allround LPG. Daar hebben ze er echt gewoon verstand van. Ik was echt een benzine rijder en was anti gas. Totdat ik deze man sprak en de gok eens nam het verhaal was te mooi om waar te zijn zeg maar :wink: Maar tot nu toe heeft hij geen woord gelogen. Beide auto's moeten terug omdat ze met koud weer zijn afgesteld maar de laaste tijd was natuurlijk ook extreeem koud en moet je het eigenlijk meer zien als een controle of de afstellingen ook nog goed staan.

Hoe heb je hem eigenlijk laten afstellen? Ik kon bij Allround zelf zeggen hoe of wat. Of ik hem economische wilde of agresief getuned :twisted: We hebben voor beide auto's voor het laatste gekozen daardoor zou verbruik iets hoger zijn. Maar wel meer performance.

Mischien willen ze bij jou auto wel te zuinig laten rijden dat ie het niet trekt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 13:41 
Pro Trucker

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen die problemen hebben met hun LPG installatie nou ook minder hebben betaalt dan degene die wel tevreden ermee zijn. :?: :?:

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 13:45 
Trucker

Wij hebben er de gewone prijs voor betaald. Geloof rond de 3000 voor de avalanche. En voor de srt-8 weet ik niet dat zou ik na moeten kijken.

Het is volgens mij wel de normale prijs als ik het zo lees en rond kijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 15:08 
Trucker

Voor mij was de rekening 3150 Euro.
Dat was zelfs 1 van de duurdere offertes die ik kreeg, maar ik had van die installateur de beste indruk en dat vond ik de meerprijs wel waard...
Over de service kan ik ook niet klagen, de beste man zet zich voor 100% in om mijn probleem opgelost te krijgen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]