Het is nu do jun 19, 2025 9:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fout code
BerichtGeplaatst: za jan 16, 2010 22:16 
Super Trucker

Tijdens de snelheidsbegrenzer er vanaf zetten (door Bonza(Jeroen) met de diablo hebben we even gekeken of er Fout code's zijn en die was er code p0935.
Druksensor versnelingsbak.
Fout verwijderd van de week nog eens kijken of hij terug komt, anders naar de dealer.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fout code
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 0:49 
Trucker

Hallo T-Bob,

Kreeg je de fout melding nadat je de tune had geinstaleerd? Want het kan zijn dat diablo tune ook de druk heeft veranderd dan geeft hij eerst direct na de tune die fout code. Je kan het beste na ongeveer 70 miles kijken voor fout codes :wink:

Groeten Tim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 0:57 
Super Trucker

Ik dacht het wel, maar dat moet ik even aan Jeroen vragen
of we de foutcode na de wijzing zagen of ervoor.
We hebben wel de foutcode erna verwijderd.

Tim kan dat dan kwaad die foutcode, Als hij achter een paar dagen terug is en ik verwijder hem zelf weer?

Begrenzer op 190 mijl laten zetten, Dodge zou eens de kuren krijgen en een blackoud,
heeft hij tenminste geen beperking :lol:

Ram 2009 Laramie CrewCab

Laatst bijgewerkt door T-Bob op zo jan 17, 2010 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 10:38 
Trucker

Fout code stond er al in voordat we gerommeld hadden met snelheids begrenzer.

We hebben trouwens geen opvoer programma (tune) geinstalleerd, 2009 model rijdt op de begrenzer na prima op het standaard fabrieks programma :mrgreen:

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 14:29 
Trucker

:wink:
bonza schreef:

We hebben trouwens geen opvoer programma (tune) geinstalleerd, 2009 model rijdt op de begrenzer na prima op het standaard fabrieks programma :mrgreen:

je zou kunnen proberen om de simpele tune te instaleren de 87 octane. Er zijn wat modificaties in de tune waardoor de auto nog iets beter zou moeten worden :wink: Denk daarbij aan het gas response en daarbij nog wat meer dingen zoals het verwijderen of verminderen van de Torque managment van de motor kant. Ook zou je kunnen kiezen om de MDS uit te zetten. Ik heb dit namelijk ook en merk er niks van in brandstof gebruik! Ook omdat de 2009 van T-Bob het nieuwe gas systeem heeft van Prins zou je kunnen proberen toch de performance tune te gebruiken. Alleen kan het zijn dat het gas het niet trekt! Mijn vader zijn srt-8 hebben we daarom ook op de 87 octane gezet i.p.v de performance tune. Hij vroeg te veel gas waardoor hij van het gas af schoot. Bij mij doet hij dat niet en na het afstellen is mijn gas verbruik zelfs iets minder geworden.

Of de fout code kwaad kan zou ik niet weten. Ik zal maandag even kijken of Mike of Johan iets weet!

Maar als het echt kwaad kon had je truck wel terug gegaan in veilige modus. Dus reduced engine power :wink:

Alles betreft tuning is natuurlijk wat je zelf wilt en waarmee je genoegen neemt! Ik zou wel even een data log rijden als je wilt kan ik je de info wel geven maar moet ik even opzoeken hoe en wat :wink: Je hebt de mogelijkheid in je handen met de predator om je truck juist af te stellen. Maar zoals ik eerder al zei... Als ie goed rijd en naar je zin is zou ik er niet te veel mee kloten :wink:

Groeten Tim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 20:40 
Super Trucker

Solid schreef:
:wink:
bonza schreef:

je zou kunnen proberen om de simpele tune te instaleren de 87 octane. Er zijn wat modificaties in de tune waardoor de auto nog iets beter zou moeten worden :wink: Denk daarbij aan het gas response en daarbij nog wat meer dingen zoals het verwijderen of verminderen van de Torque managment van de motor kant. Ook zou je kunnen kiezen om de MDS uit te zetten. Ik heb dit namelijk ook en merk er niks van in brandstof gebruik! Ook omdat de 2009 van T-Bob het nieuwe gas systeem heeft van Prins zou je kunnen proberen toch de performance tune te gebruiken. Alleen kan het zijn dat het gas het niet trekt! Mijn vader zijn srt-8 hebben we daarom ook op de 87 octane gezet i.p.v de performance tune. Hij vroeg te veel gas waardoor hij van het gas af schoot. Bij mij doet hij dat niet en na het afstellen is mijn gas verbruik zelfs iets minder geworden.

Of de fout code kwaad kan zou ik niet weten. Ik zal maandag even kijken of Mike of Johan iets weet!

Maar als het echt kwaad kon had je truck wel terug gegaan in veilige modus. Dus reduced engine power :wink:

Alles betreft tuning is natuurlijk wat je zelf wilt en waarmee je genoegen neemt! Ik zou wel even een data log rijden als je wilt kan ik je de info wel geven maar moet ik even opzoeken hoe en wat :wink: Je hebt de mogelijkheid in je handen met de predator om je truck juist af te stellen. Maar zoals ik eerder al zei... Als ie goed rijd en naar je zin is zou ik er niet te veel mee kloten :wink:

Groeten Tim

Oke Tim ik zie het bericht wel maandag

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 20:52 
Pro Trucker

Hey Sjeng,

Op hoeveel km/u staat ie eigenlijk begrensd en is da moeilijk om zelf te "verwijderen" of beter door een vakman laten doen? :shock:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 21:02 
Super Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Hey Sjeng,

Op hoeveel km/u staat ie eigenlijk begrensd en is da moeilijk om zelf te "verwijderen" of beter door een vakman laten doen? :shock:

:Op hoeveel km/u staat ie eigenlijk begrensd:
De mijne stond op 106mijl is 170.5km.

:is da moeilijk om zelf te "verwijderen" of beter door een vakman laten doen:
Als je een diabloSportPretator heb niet, Maar ik heb alleen erbij gestaan gekeken en het me uitlaten leggen :P

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 21:14 
Pro Trucker

T-Bob schreef:
DodgeRammer09 schreef:
Hey Sjeng,

Als je een diabloSportPretator heb niet, Maar ik heb alleen erbij gestaan gekeken en het me uitlaten leggen :P

Wtf is een diabloSportPretator :?: :?: :?:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 21:23 
Super Trucker

DodgeRammer09 schreef:
T-Bob schreef:
DodgeRammer09 schreef:
Hey Sjeng,

http://www.diablosport.com/

Ram 2009 Laramie CrewCab

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 21:35 
Pro Trucker

Wtf is een diabloSportPretator :?: :?: :?:[/quote]

http://www.diablosport.com/[/quote]

Een soort van tuningapparaat dus zoals een powercommander voor de moto :tool:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 16:28 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:

http://www.diablosport.com/[/quote]

Een soort van tuningapparaat dus zoals een powercommander voor de moto :tool:[/quote]

Het is inderdaad een tunings apparaat. Alleen met wat meer mogelijkheden voor de end-user. Dus je kan de snelheids begrenzer er af halen. Je kan je motor "dataloggen" waarna je de injector slope kan aanpassen op de omstandigheden die voor jou motor ideaal zijn. Daarbij kan je via tunes van diabo de auto meer pk's geven. tot ong 20 pk op de wielen. Ook is het een handig apparaat om te kijken of je motor nog ideaal loopt nadat je mods hebt toegepast denk aan andere uitlaat, lucht intake dat soort dingen. Dan heb je nog verschillene bedrijven die custom tunes maken. Dan moet je dus een stuk of 3 keer een data log rijden en dat naar de tuner opsturen die er dan tegen vergoeding een op maat gemaakte tune maakt voor jou motor.

Je kan er een hele berg mee dit is pas het topje ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 22:33 
Pro Trucker

Solid schreef:
DodgeRammer09 schreef:

Een soort van tuningapparaat dus zoals een powercommander voor de moto :tool:[/quote]

Het is inderdaad een tunings apparaat. Alleen met wat meer mogelijkheden voor de end-user. Dus je kan de snelheids begrenzer er af halen. Je kan je motor "dataloggen" waarna je de injector slope kan aanpassen op de omstandigheden die voor jou motor ideaal zijn. Daarbij kan je via tunes van diabo de auto meer pk's geven. tot ong 20 pk op de wielen. Ook is het een handig apparaat om te kijken of je motor nog ideaal loopt nadat je mods hebt toegepast denk aan andere uitlaat, lucht intake dat soort dingen. Dan heb je nog verschillene bedrijven die custom tunes maken. Dan moet je dus een stuk of 3 keer een data log rijden en dat naar de tuner opsturen die er dan tegen vergoeding een op maat gemaakte tune maakt voor jou motor.

Je kan er een hele berg mee dit is pas het topje ;)[/quote]

Euh... :shock: Als gij da kunt moogde da bij de mijne doen :mrgreen:
Kheb er geen ballen verstand van :error:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 0:33 
Trucker

DodgeRammer09 schreef:
Solid schreef:
DodgeRammer09 schreef:

Een soort van tuningapparaat dus zoals een powercommander voor de moto :tool:

Je kan er een hele berg mee dit is pas het topje ;)[/quote]

Kheb er geen ballen verstand van :error:[/quote]

Het "probleem" is dat de predator zich vast maakt aan je truck. Dus je moet een hele nieuwe of een geunlockte predator hebben wil je dat kunnen doen. Het is heel simpel. De "canned "( de tunes die er op staan van de fabrikant) zijn makkelijk te instaleren. Ik weet alleen niet hoe het zich verhoud met gas. Mijn auto doet het goed. Alleen hoor ik een luide klap bij het schakelen op 5500 rpm :P maar dat doet hij ook op de tuning zoals hij bij de gas instalateur vandaan kwam. Dus daar moet hij nog een keer langs. De srt-8 hemi van me vader had dat hij meer gas vroeg op de performance tune waardoor het gas afsloe en overschakelende naar benzine ;0 hij heeft binnenkort een afspraak bij de gas inbouwer. Ik zal je dan op de hoogte houden hoe en wat ;) mocht je prijzen willen weten moet je even t-Bob aanschieten die kon het voor een goede prijs de predator regelen.

Voor de rest ben ik uiteraard niet te beroerd om te helpen. Ik weet hoe het data loggen moet( kan dus makkelijk aanwijzingen geven). Ik weet alleen nog niet een goede cutom tuner voor de hemi maar daar werk ik nog aan ;)

Dit geld natuurlijk ook voor jou T-Bob mocht je over een tijd wat meer eruit proberen te halen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 0:44 
Pro Trucker

Kheb er geen ballen verstand van :error:[/quote]

Het "probleem" is dat de predator zich vast maakt aan je truck. Dus je moet een hele nieuwe of een geunlockte predator hebben wil je dat kunnen doen. Het is heel simpel. De "canned "( de tunes die er op staan van de fabrikant) zijn makkelijk te instaleren. Ik weet alleen niet hoe het zich verhoud met gas. Mijn auto doet het goed. Alleen hoor ik een luide klap bij het schakelen op 5500 rpm :P maar dat doet hij ook op de tuning zoals hij bij de gas instalateur vandaan kwam. Dus daar moet hij nog een keer langs. De srt-8 hemi van me vader had dat hij meer gas vroeg op de performance tune waardoor het gas afsloe en overschakelende naar benzine ;0 hij heeft binnenkort een afspraak bij de gas inbouwer. Ik zal je dan op de hoogte houden hoe en wat ;) mocht je prijzen willen weten moet je even t-Bob aanschieten die kon het voor een goede prijs de predator regelen.

Voor de rest ben ik uiteraard niet te beroerd om te helpen. Ik weet hoe het data loggen moet( kan dus makkelijk aanwijzingen geven). Ik weet alleen nog niet een goede cutom tuner voor de hemi maar daar werk ik nog aan ;)

Dit geld natuurlijk ook voor jou T-Bob mocht je over een tijd wat meer eruit proberen te halen ;)[/quote]

Ok keep me in touch :thumbleft:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]