axxel schreef:
Aan de computer ligt het niet.
Jij hebt 2 computers omdat er 2x een 5 cilinder systeem inzit,omdat ze denk ik geen 10 cilinder pc hadden.
Inhouden komt door te weinig LPG,te kleine injectors,te dunne brandstof leiding of te kleine verdamper.
ik heb op het ogenblik en eigenlijk al van in het begin soortgelijk probleem op lpg.
- gewoon rijden , niets aan de hand.
- volgas vertrekken of kickdown , geen probleem.
- optrekken met halve gas , inhouden en rond de 2.5 à 3000 toeren springt er presies een turbo aan en vliegt de truck vooruit.
- rijden aan +- 70 km/u in overdrive en dan gas geven zonder een versnelling teruggaan , begint de truck te schudden tot aan de 110 km/u , vanaf dan ook geen probleem meer.
- op benzine rijden , geen enkel van bovenstaande problemen te melden.
JAAA Elwin , ik weet het
ik heb een Prins VSI installatie met 2 verdampers , 10-cylinder computer , en 70pk injectoren.
normaal gebruiken ze de 50pk injectoren.
nu heeft Hans bij dezelfde lpg-boer zijn installatie laten plaatsen en na 2 keer afstellen rijd zijn truck volgens hem SUPER , en heeft ie geen verschil met op benzine te rijden.
ik ben al 3 keer terug geweest en verleden week hebben we rondgereden met de laptop aangesloten maar we konden het probleem niet oplossen.
ik krijg ook regelmatig foutcode 175 , dat hij te rijk staat , zelfs als de lpg-boer bijna de gaskraan dichtdraaid...
hij heeft ook al de druk van de gas opgevoerd en dit scheelde een beetje.
volgende week zaterdag ga ik samen met Hans naar onze lpg-boer om zijn injectoren bij mij te plaatsen om te kijken of het probleem nog steeds er is.
anders kunnen we op zoek naar een andere oorzaak.
iig moet het in orde komen , al moet ik naar Prins zelf gaan om een volledige nieuwe installatie.