el camino 79 schreef:
adres weet ik niet voor je
maar gaat wel naar een adres waar ze je airco aan een volautomatisch machine hangen en niet ff met een spuitbusje op druk zetten
dan heb je gegarandeerd lucht in je systeem zitten
en als ze dit met een machine doen wordt ten eerste heel je systeem onder druk leeggehaald kunnen ze precies zien hoeveel er in zat en er bij moet aan koude middel
olie wordt gereinigd en ververst
hele systeem getest onder druk
en dan alles er weer netjes in en op de juiste druk
en gegarandeerd een ijskoude airco
vorige eigenaar van mijn k1500 had ook de airco latten vullen
heb hem na aankoop toch ff nalaten kijken en er zat een heele berg lucht in en bijna geen koude middel
had ik hier mee door gereden had ik nu een kapotte airco gehad
want als er iets slecht is als er lucht in je airco systeem zit
deze bedrijven zijn misschien iets duurder dan normaal maar scheelt je een hoop ellende
Even voor de duidelijkheid. Als er te weinig koudemiddel in je systeem wordt dit via 1 of meerdere druksensoren gemeten als een te lage druk waardoor de compressor uitgeschakelt wordt. Deze kan dan ook niet stuklopen door een gebrek aan koudemiddel.
p.s. dit is bij de hedendaagse systemen. Ik ben namelijk wel eens zelf ingebouwde troep tegen gekomen zonder sensoren of aircoventilatoren.