Het is nu wo aug 20, 2025 6:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: DAB Ontvangst
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2016 19:07 
Trucker

Goedemiddag allen,

Hoe kan ik zien of ik ook DAB heb ? 2015 Dodge ram sport 1500.

Zou iemand weten hoe ik op mijn 2016 ram bijvoorbeeld
YouTube of Netflix kan kijken op mijn scherm in de auto vanaf mijn telefoon ?

Ik ben benieuwd :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2016 21:00 
Nieuw

Mijn nieuwe Ram verwacht ik binnen een paar weken en wil ook dat soort mogelijkheden. Ik ben me daarop dus aan het voorbereiden. Van wat ik er van lees en zie moet het een combinatie worden van met een (Rax Customtronix) jailbreak. Dan krijgt het Uconnect drie videoingangen (Front, Rear en Cargo). Je hebt dan overigens ook gelijk Navigeren tijdens rijden of heb je dat al ? Een van die ingangen kan dan gebruikt worden om er een mediaplayer, Apple-TV of iets dergelijks aan te hangen. Als gezegd de auto moet nog binnen komen dus ik spreek (helaas nog) niet uit eigen ervaring.

Hopelijk kunnen we elkaar in dit topic informeren en wellicht kan iemand ons informeren die wel uit eigen ervaring spreekt.
O-ja voor de volledigheid nog ff de link naar zo'n voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=78XrSx4gqjk
San

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2016 22:15 
Nieuw

8)

Laatst bijgewerkt door erjee op wo apr 27, 2016 18:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2016 14:59 
Nieuw

dag Allen,, ik ben nieuw hier maar zal vandaag of morgen wel een foto plaatsen. plus de nodige info toevoegen

ik heb de rax jailbreak in mijn 2014 dodge gebouwd, in combinatie met een raspberry pi (RPI)deze draait kodi (een mediaspeler https://www.sossolutions.nl/raspberry-p ... GwodKW4ANg)

en hieraan is een wifi dongle gekoppeld die het mogelijk om met een telefoon of tablet in te logen op het netwerk in de dodge,( word gecreëert door de RPI)

de kinderen op de achterbank kunnen dus nu met hun tablet inloggen en vervolgens alle films kijken die op de hdd staan welke aan de RPI gekoppelt is

de rax werkt goed, maar heeft wel een slechte kwaliteit beeld, de resolutie van de uconnect is maar 640X480 en dat is niet echt voldoende om een goed beeld te krijgen,
ik ben nu nog bezig om het geluid via de aux ingang beter te krijgen door een extra geluidskaart aan de RPI te koppelen, er is momenteel nog wel veel storing tijdens het rijden het zogenaamde zoemen wat je hoort als je gas geeft, al verschillende voedingen geprobeerd, maar super is het nog niet.

wat betreft de DAB ontvangst, er zit een extras versterker in, maar deze is nog niet afdoende,, ik hoop dat daar een betere oplossing voor komt.

http://www.dgce.nl/dab-dab-dab-converte ... -2705.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2016 15:02 
Truck forum Junky

razor schreef:
dag Allen,, ik ben nieuw hier maar zal vandaag of morgen wel een foto plaatsen. plus de nodige info toevoegen

ik heb de rax jailbreak in mijn 2014 dodge gebouwd, in combinatie met een raspberry pi (RPI)deze draait kodi (een mediaspeler https://www.sossolutions.nl/raspberry-p ... GwodKW4ANg)

en hieraan is een wifi dongle gekoppeld die het mogelijk om met een telefoon of tablet in te logen op het netwerk in de dodge,( word gecreëert door de RPI)

de kinderen op de achterbank kunnen dus nu met hun tablet inloggen en vervolgens alle films kijken die op de hdd staan welke aan de RPI gekoppelt is

de rax werkt goed, maar heeft wel een slechte kwaliteit beeld, de resolutie van de uconnect is maar 640X480 en dat is niet echt voldoende om een goed beeld te krijgen,
ik ben nu nog bezig om het geluid via de aux ingang beter te krijgen door een extra geluidskaart aan de RPI te koppelen, er is momenteel nog wel veel storing tijdens het rijden het zogenaamde zoemen wat je hoort als je gas geeft, al verschillende voedingen geprobeerd, maar super is het nog niet.

wat betreft de DAB ontvangst, er zit een extras versterker in, maar deze is nog niet afdoende,, ik hoop dat daar een betere oplossing voor komt.

http://www.dgce.nl/dab-dab-dab-converte ... -2705.html

Hier kun je je voorstellen :!: viewtopic.php?f=14&t=15111

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2016 15:20 
Trucker

Ik heb in Duitsland een versterker laten inbouwen voor de DAB antenne.
Ontvangst is stukken beter maar nog niet zaligmakend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]