Het is nu ma jun 16, 2025 16:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 13:31 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 9:42
Berichten: 26
Woonplaats: Afferden (Noord Limburg)
Hallo allemaal,

Zit er over na te denken een pickup op C kenteken te kopen, alleen vraag ik mij nou af hoe het zit met de MRB.
Ik las dat vanaf januari 2016 de MRB berekend ging worden naar personen auto ipv vrachtwagen.
Waardoor een diesel truck helemaal onbetaalbaar word (Voor een particulier) .. (Diesel met 3501 KG gewicht in Limburg kost 1100 per kwartaal(880 als particulier bestelwagen))

Maar al deze berichten komen uit 2014, en heb er eigelijk helemaal niemand over gehoord, of een discussie over gezien op dit forum.
Ook in de autobrief staat hier niks over vermeld.

Is er iemand met een C truck die hier al iets over gehoord heeft (brief van de staat of iets dergelijks?)

Groetjes,
Bram

EDIT:

https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... ele-cabine

Hier staat dat het plan er al door is, maar wederom geen bron of iets dergelijks.

_________________
Bram

Dodge W200 '76


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 14:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Was toch 1 van die ideeën van die enge Wiebes?
Dacht dat ie toen door het kabinet werd teruggefloten en hebben we er
daarna niets meer van gehoord.Hopen dat het zo blijft.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 22:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Het zou volgens mij ook alleen gelden voor de trucks waar de lengte van de cabine groter
was dan de lengte van de bak.

Dat je er niets meer van hoort is juist het gevaarlijke hier, eerst hebben ze het erover, dan komt er
commentaar op, vervolgens hoor je er nooit meer wat van en dan ineens is het er... :evil:

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 17:22 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 17:29
Berichten: 39
ik heb laatst er over gemaild met iemand en kreeg toen dit antwoord;

Wet van 17 december 2014 tot wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2015)

ARTIKEL XIII
De Wet op de belasting van personenauto’s en motorrijwielen 1992 wordt met ingang van 1 januari 2016 als volgt gewijzigd:
A
In artikel 3 wordt, onder vernummering van het vijfde lid tot zesde lid, na het vierde lid een lid ingevoegd, luidende:
· 5. Voor de toepassing van het eerste lid, onderdeel c, wordt een motorrijtuig geacht niet te zijn ingericht voor het vervoer van personen indien de lengte van de ruimte tussen de vaste wand achter de achterste zitplaatsen of, indien geen vaste wand aanwezig is, tussen het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen en het einde van de laadvloer groter is dan of gelijk is aan de lengte van de ruimte tussen het achterste punt van het stuurwiel en de vaste wand achter de achterste zitplaatsen, of, indien geen vaste wand aanwezig is, het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen. De lengte wordt gemeten evenwijdig aan de lengteas van het betreffende motorrijtuig. Vaste bevestigingspunten die uitsluitend zijn bedoeld voor de bevestiging van zitplaatsen worden gelijkgesteld aan zitplaatsen, met dien verstande dat voor de bepaling van de lengtes het achterste punt van de in de laatste stand geplaatste achterste zitplaatsen vervangen wordt door dit vaste bevestigingspunt.

en heb het even nagezocht en het klopt wel ik zat met de zelfde vraag. hopelijk heb je hier wat aan

_________________
Jouke

liever 8 harde klappen dan 6 die het niet snappen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 23:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
maar bij een dodge met dubbele cabine bijvoorbeeld, is de lengte van het stuur tot de achterwand minder als de lengte van de laadbak lijkt mij. en dan mag hij op vrachtwagenkenteken blijven dan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 0:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Het blijft vrachtwagen kenteken, alleen moeten particulieren voor geel kenteken belasting gaan betalen.
Net als bij de huidige grijskenteken auto's die particulier worden gereden.
Een auto op vrachtwagen kenteken was hier altijd van vrijgesteld en werd er geen onderscheid gemaakt
tussen zakelijk en particulier gebruik. De nieuwe belasting wet maar daar dus een einde aan.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 0:46 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 9:42
Berichten: 26
Woonplaats: Afferden (Noord Limburg)
Hmm..
Gewoon eentje met regular cab en long bed kopen dus, zit je altijd veilig met die nieuwe regel!

_________________
Bram

Dodge W200 '76


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 19:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
en heeft iemand hier ook een brief van bureau statestieken gehad, wat je in een bepaalde week bv in november had gedaan de hele week, welke kilometerstand op maandag, wat en waar geladen, wanneer en waar gelost bij welke kilometerstand en zo de hele week. heeft dat met dit te maken??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 19:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
Gewoon omkeuren naar B grijs kenteken :D

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 19:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
nee want dan krijg ik bijtelling en die is nu nul. nadeel nu is dat je 80 moet rijden waar traject controles zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 12, 2010 23:31
Berichten: 298
Woonplaats: andijk,de parel van west friesland,
kreeg dit toegezonden van een journaliste....

6.2.4. autoos dubbele cabine motorrijtuigen met de functie van personenvervoer en met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg met een zogenaamde dubbele cabine worden vanaf 1 januari 2016 voor de MRB en BPM gekwalificeerd als personenauto.
er is sprake van een dubbele cabine ingeval er achter de bestuurder ruimte is voor een rij naast elkaar in de rijrichting zittende personen .
voertuigen met een toegestane maximum massa van meer dan 3.500 kg waarvan de lengte van de voor personenvervoer ingerichte ruimte groter is dan de niet voor personenvervoer ingerichte ruimte
vallen hierdoor voor zowel de BPM als voor de MRB onder de fiscale definitie van het begrip personenauto.
dit betekend dat voor deze voertuigen het MRB tarief voor personenautoos ook in bepaalde bestaande gevallen van toepassing zal worden , en dat bij aanschaf van een nieuw voertuig BPM verschuldigd
zal worden

_________________
piet

ford f 250 harley davidson 6.4
yamaha Roadstar 1700 cruiser.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 21:58 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Heeft iemand met zo'n auto hier al officieel bericht van de belastingdienst over gehad?

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 22:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
maar welke pickups zijn dit in de praktijk. het moet dus een grote personen ruimte en een kort laadbakkie zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 22:44 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Ik heb mijn W200 2 jaar terug om gekeurd na vrachtauto kenteken (3630KG). Betaal nou per kwartaal 144.-. op gas.

Juli 2016 is ie weer belastinvrij en in die 2.5 jaar heb ik me een mooie cent uit bespaard anders was het iets van 210,- per maand., en toch al mooie duizende kilometers gereden moest er niet aan denken om me gebak te stallen. :twisted: Of uhmmm op benzine :roll: Lekker op gas voor 30 cent.


Heb geen brief gehad en een enkelcabine blijft gewoon op 144,- per kwartaal staan dus geen volle pond.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 22:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 12, 2010 23:31
Berichten: 298
Woonplaats: andijk,de parel van west friesland,
ja maar hoe meten ze je cabinelengte dan op.
zal de mijne morgen eens gaan opmeten ,ook de lengte van de laadbak uiteraard .

_________________
piet

ford f 250 harley davidson 6.4
yamaha Roadstar 1700 cruiser.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling