Het is nu wo aug 20, 2025 6:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: nederland belgie
BerichtGeplaatst: do jul 09, 2015 19:45 
Pro Trucker

Bespaart je ook een hoop brandstof.. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2015 7:57 
Trucker

[/quote]
Je zal toch geen 1,5 jaar in tgips zitten hopelijk! :laughing6:[/quote]

Nee laat me dat aub niet meemaken :shock: ik word nu al gek na een week! Neen maar ik mag sowieso 2 maand niet werken dus dan kan ik wel al veel regelen. Normaal gezien is volgens de belgische wet de staat zelfs verplicht om een homologatie binnen 5 weken rond te krijgen. Maar goed, ook zij vinden altijd wel achterpoortjes om het uit te stellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2015 8:00 
Trucker

Nu uiteindelijk zit ik zelf ook al wel aan 3 maand door een hoop op en af gecross voor papieren en de gas installatie en blabla. Dus ik kan er wel inkomen dat het lang kan duren. Als daar de keuring nog eens bij komt..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 12:48 
Nieuw

ik heb mijn dodge ingevoerd vanuit Duitsland. Aangekocht op 16 juni en van vandaag heb ik de nummerplaat.
Alles samen heeft het ongeveer 800€ gekost .(500€ keuring en aanpassen lpg , +/-200€ hommologatie keuring + identificatiestikker , 96€ keuring voor verkoop).
Ik heb wel reflectoren achteraan moeten aanbrengen en de uitlaat naar achter laten komen ipv rechts

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 19:26 
Trucker

Ben blij dat België -> Nederland een stuk makkelijker gaat.
2 keer naar de rdw 1 keer gekeurd.
De eerste keer had ik geen afsprak had gemaakt voor een vrachtwagen omdat ik dacht voer hem toch in als grijs kenteken.
2de keer goedgekeurd en omdat het een grijs kenteken is meteen tijdelijk kenteken bewijs aangevraagd en de zelfde dag nog platen laten maken 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 8:51 
Trucker

frpauw schreef:
ik heb mijn dodge ingevoerd vanuit Duitsland. Aangekocht op 16 juni en van vandaag heb ik de nummerplaat.
Alles samen heeft het ongeveer 800€ gekost .(500€ keuring en aanpassen lpg , +/-200€ hommologatie keuring + identificatiestikker , 96€ keuring voor verkoop).
Ik heb wel reflectoren achteraan moeten aanbrengen en de uitlaat naar achter laten komen ipv rechts

en zelf gehomologeerd of laten doen? dat is wel erg snel moet ik zeggen. maar wat bedoel je met 500€ keuring? uitlaat doe ik ook zelf en reflectoren hangen al, brandblusser aanwezig, gas is gekeurd maar nog niet 100% aangesloten. niemand weet blijkbaar hoe hoe dit moet en de enige die zegt ja ik kan dat wel die zit op een uur rijden van hier en dat zie ik nu net niet zitten met een ongekeurde niet ingeschreven wagen..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 8:52 
Trucker

en hingen daar spatlappen op of heb je die erop gehangen? want schijnt moet dat zeiden ze tegen mij op de keuring?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2015 12:29 
Trucker

dan toch maar de homologatie uit handen gegeven. nog een 2 tal weken en hij zou erdoor moeten zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 13:53 
Trucker

hey :oops:
een beetje laat maar O.K.
ik zelf heb eens een chevy gekocht in de USA, en hier laten invoeren door garage, de prijs was 1250 e. in 2005
in mei stond die in antwerpen, en op 28 december kon ik er mee de baan op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en als ik hoor wat er allemaal verteld word, zijn er die het rond krijgen op 4 tot 6 weken :roll: :roll:
dan zou ik graag 1500 e betalen en geen zorgen meer hebben ?????? en alles laten doen :lol: :lol:
dit geschreven te hebben,
groetjes freddy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 20, 2016 9:24 
Trucker

fendt510 schreef:
hey :oops:
een beetje laat maar O.K.
ik zelf heb eens een chevy gekocht in de USA, en hier laten invoeren door garage, de prijs was 1250 e. in 2005
in mei stond die in antwerpen, en op 28 december kon ik er mee de baan op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en als ik hoor wat er allemaal verteld word, zijn er die het rond krijgen op 4 tot 6 weken :roll: :roll:
dan zou ik graag 1500 e betalen en geen zorgen meer hebben ?????? en alles laten doen :lol: :lol:
dit geschreven te hebben,
groetjes freddy

Die 4 tot 6 weken werden mij bij berthels ook beloofd, maar blijkt nu dat ik toch een probleem bak heb. De eerste gasboer heeft liggen kloten aan de lpi installatie en zelfs bij berthels krijgen ze hem niet in orde. Zit nu dus met een ABI installatie en een PTC tank in de auto, blijkbaar niet te combineren. Wagen ekocht in mei en staat nu nog steeds ongekeurd..

Niemand toevallig een idee wat ik die oudere modellen ABI tanks van vialle nog zou kunnen vinden. Zo ene met vierkante appendagekast ipv ronde..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 18:57 
Trucker

hey tynka,
wat die gas tank betreft weet ik ook niet, alle gas boeren eens mailen ???? u weet nooit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
moest het niet zo duur zijn een andere installatie ?????
groetjes freddy :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 20:18 
Trucker

hier misschien?
www.lpgonderdelenshop.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 13:07 
Trucker

vanmeenen in eeklo kan mss helpen?
http://www.vanmeenen.com/

limburgselpgtechnieken in hechtel eksel ook mss, al heb ik wel gehoord dat die dicht zouden zijn wegens ziekte?
anders in nederland een dealer van vialle zoeken, ik wil wel met je meegaan indien nodig.

deze in baarlo, weet wel niet of ze goed zijn? mss dat iemand hier op het forum er ervaring mee heeft?
http://www.aisb.nl/

of deze in eindhoven, car care walinga.
http://www.autogasinbouw.nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2016 21:46 
Trucker

Allez, de gas installatie is uiteindelijk op punt gezet door limburgse lpg technieken. Top service daar! Zeker een aanrader voor alle vialle rijders!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2016 6:39 
Trucker

Iemand enig idee of er op de homologatie keuring een punt gemaakt van word van het check engine lampje? Ik begin stilaan crisis te krijgen. Lampje springt ineens aan, obd2 reader gekocht en uitgelezen. Kreeg codes voor EVAP en running lean. Lambda sondes waren al vervangen, uitlaat heeft denk ik een klein lekje aan de collector.. evap systeem nagekeken en hierin bleek de vent valve van kapot te zijn achter aan de evap cannister. Da ding vervangen, codes gewist en toertje gaan rijden. Nog eens uitgelezen enkel de "running lean" codes stonden er in. Maar ok, geen CEL meer. Twee dagen verder, het was weer te mooi om waar te zijn, pling. CEL weer aan :@ heb hem nog niet uitgelezen maar begin zo stilaan grijze haren te zien in mijn broske..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]