Kleine update maar weer
Onderdelen; inmiddels alles rond. Op Ebay via diverse verkopers het volgende besteld:
- Stuurbekrachtingspomp; lekt als een mandje. we hebben geprobeerd 'm te vullen maar in korte tijd lekt er weer heel veel uit langs de as. Ik heb een "reconditioned" gekocht, die is gereviseerd op basis van een oude "core". Kan de mijne terugsturen maar die verzendkosten wegen niet op tegen de waarde van de core die 18 dollar is. Totaal 90 euro aan huis, incl douanekosten.
- Deurhendels; per stel goedkoper als 1.... ongeveer 30 euro.
- Rempedaalrubber; 25 euro.
- Achterlicht lenzen; twijfelachtig voor de keuring qua kleur. Om discussie met de keurmeester uit de weg te gaan (
) heb ik 2 nieuwe besteld en ben daarvoor rond de 35 euro kwijt.
- Zijmarkeringslichten; heb ik per 4 besteld. 2 voor en 2 achter. Voor oranje (de huidige zijn redelijk) en de achterste rood (1 vaal, 1 verdwenen). Per 4 goedkoper als 2
, 45 euro.
- Achter remslang; zit er 1 voor beide. Kost 27 euro.
- Bougies, 8 stuks. 30 euro.
Verder vanmorgen een band laten leggen voor de velg links achter, kosten 182 euro. Andere kant achter is nog goed, die laat ik later dit jaar leggen maar moet er eerst nog een velg bij hebben. Dan heb ik ook een reservewiel.
In vergelijking met onze van 15 inch voorziene zakjappanner
:
Bij Hageman US parts in Doorn (
http://www.hagemancarparts.com) gisteren de fuseekogels besteld, rubbers los gaat niet. 4 kogels + verzending 198 euro. Prima gasten trouwens, uitstekend aan de telefoon en bezorgsnelheid!
Verder een filter (23 euro) en olie. Gooi er 15W40 in, moet goed zijn. Ken plenty Ammirijders die er niet de duurste olie in pleuren en daar prima ervaringen mee hebben. Dit 350 blok heeft geloof ik een prima reputatie en er zijn er volgens wikipedia veel van geproduceerd. Dan moet het wel een solide en sterk motortje zijn
Wikipedia:
In all, over 100,000,000 small-blocks (as of November 29, 2011) have been built in carbureted and fuel injected forms since 1955. Phoei....
Verder e.e.a. kunnen doen. Radio is eruit, het Mustang exemplaar wat ik kreeg past er niet in. Dit vak kan maar 14cm diepe radio's herbergen en deze was ruim 18. Ik ga verder kijken, wil er eigenlijk een tijdsgebonden exemplaar in. Wie wat weet voor mij; ik hou me aanbevolen! Verder lag een een bult luidsprekerkabel in waar ik wel 3 auto's mee had kunnen doen. Dat er allemaal uitgehaald zodat de kachelslang die nu los hing er ook weer fatsoenlijk aan kon. Radio en kabel:
En leeg:
Ook wat geëxperimenteerd met conservering van de buitenkant. WD40 gaat wel goed zo te zien. Op de voorkant motorkap:
En spatscherm links:
Alleen zal het na een regenbui gaan lekken? Weet 't nog niet. Dan denk ik het lijnzaadolie-verhaal maar eens proberen. Maar da's voor latere zorg.
Vanavond weer aan de slag, hopelijk zijn alle delen rond de 3e week Februari binnen. Zou mooi zijn, kunnen we begin Maart naar de keuring. Later!