Hallo iedereen,
Ik ben Cedric 17 jaar ik woon in België, studeer auto technieken en heb al heel mijn leven een enorme passie voor Amerikaanse auto's en vooral jeeps.
Onze hobby is tractorpulling en er is ook een soort klasse bij waarmee je met de terreinwagen eens voor de sleepwagen moet komen en om ter verste trekken (Max 100 meter) deze wagen weegt rond se 15 ton dus kocht ik samen met mijn vader een chevrolet blazer k5 uit 1978 met een 5.7 V8 benzine motor erin en een automaat we hadden deze de eerste keer voor de sleepwagen gebracht ik begon te slepen duwde plankgas en de motor kwam niet hoger op dan 2000 toeren en dan stopte hij opeens en de wielen stonden stil terwijl de motor nog 1500 toeren gaf na dit probleem ben ik direct beginnen sleutelen, samen met iemand die 35 jaar ervaring heeft met het reviseren van chevrolet motoren zowel bigblocks als smallblocks we hebben mijn motor compleet en onder de beste omstandigheden gereviseerd, motorblok geboord,nieuwe zuigers en veren,nieuwe lagerschalen overal,nieuwe nokkenas,cilinderkoppen gereviseerd,nieuwe klepperen en een nieuwe holley 750 cfm four barrel carburator erop gezet aan de motor is geen twijfel want de man waarmee ik dit heb gedaan kent deze motoren op en top ook de versnellingsbak moest eraan geloven de hele automaatbak is gereviseerd en een nieuwe koppelomvormer geplaatst ook de tussenbak is nagekeken en opnieuw afgesteld en alle pakkingen vervangen nu hang ik deze na dit vele en harde werk terug aan de sleepwagen met hetzelfde resultaat komt op tot 2000 toeren bij plankgas ik heb de carburator nog eens vervangen door een holley 390 cfm four barrel maar dit helpt niks ik zoek zelf continu verder met degene waarmee ik mijn motor maakte maar extra tips of gedachten of ervaringen zijn zeker welkom!
Alvast bedankt voor het lezen
Groet Cedric