Het is nu do jun 26, 2025 22:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 22:18 
Trucker

Weet ik niet precies meer, is ondertussen meer dan 10 jaar geleden... maar was niet overdreven duur, ik dacht $500 ofzo en was zeer snel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 22:25 
Trucker

Op hun site:

we are able to build, balance and ship your driveshaft within 48 hours of your order being placed.

Nu de prijs nog, tenzij het misschien makkelijker is om een srt10 as te vinden? Of ga je die ook moeten inkorten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 22:34 
Heavy Trucker

JurgenS schreef:
Op hun site:

we are able to build, balance and ship your driveshaft within 48 hours of your order being placed.

Nu de prijs nog, tenzij het misschien makkelijker is om een srt10 as te vinden? Of ga je die ook moeten inkorten?

SRT10 is zware 2 delige stalen as, dat wil ik liever vermijden. Ga es informeren bij hen, bedankt voor de link.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2014 21:08 
Heavy Trucker

Nog altijd geen bedrijf gevonden die alu aandrijfas kunnen maken. Zowel technotrans als Avim kunnen me niet helpen, heb nog paar andere bedrijven aangeschreven maar niemand die het kan/wil, alle tips in die richting meer dan welkom!!

Op het gemakje beginnen monteren:

Vliegwiel met ARP bouten
Afbeelding

Professioneel en al :D :D

Afbeelding

Uitlijnen bellhousing tov motorblok, mocht max 0,125mm uit lijn staan, mijn stond 0,250mm uit lijn, met offset dowels gecorrigeerd tot minder dan 0,125mm. Of dit echt nodig was betwijfel ik, maar de dowels kosten niet veel dus beter safe than sorry zeg maar :-)

Afbeelding

Voordeeltje dat men transmissie uit mekaar ligt, dan kan ik de echte input shaft gebruiken om de koppeling uit te lijnen. Bij de koppelingskit was een plastic uitlijntooltje meegeleverd maar dat was waardeloos.

Afbeelding

Eerste koppelingplaat en floaterplaat gemonteerd

Afbeelding

2e plaat en drukplaat gemonteerd

Afbeelding

Vreesde ervoor dat de bellhousing/dowels bewogen hadden tijdens het demonteren en hermonteren van de bellhousing dus heb nogmaals de offset opgemeten, nu met de finaal geïnstalleerde koppeling op zen plek, maar was paniek voor niks, alles zat nog mooi op zen plek!

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2014 22:41 
Heavy Trucker

Awel ollesins goe bezig

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 27, 2014 22:10 
Heavy Trucker

Update

Verschillende leveranciers van aandrijfassen raden aan alu as af vanwege de lengte van de aandrijfas (+ 2mtr), en stelde allemaal een 2 piece aandrijfas gelijk een SRT10 quadcab, heb echter veel slechte ervaringen gelezen van 2 piece as en komt nog es bij dat hij een stuk zwaarder en moeilijker te monteren/demonteren is en heb dus gekozen voor een carbon aandrijfas uit 1 stuk. Kost 'maar' een paar honderd dollar meer dan een kwaliteit 2 piece aandrijfas dus de keuze was relatief gauw gemaakt.

Blijkt dat je om een as correct te balanceren je de versnellingsbak en achteras yoke nodig hebt, dus de net aangekomen uit de states versnellingsbak yoke waar ik shipping en import op betaald heb, heb ik mogen terugsturen naar de states :-(

Afbeelding

Maar on the bright side, de bak zelf zit eindelijk helemaal samen en ganse montage is vlot verlopen, blijkt wel dat de bouwtekeningen in het dodge ram werkplaatshandboek 'universele' tekeningen zijn, er zitten veel kleine verschillen tussen de verscheidene modellen, gelukkig heb ik nog een T56 versnellingsbak liggen en kon ik die gebruiken als voorbeeld voor de montage. Lesje geleerd, veel veel veel meer foto's nemen tijdens demontage.

Wat foto's:

1/2 en 3/4 tandwielen

Afbeelding

Beter zicht op de shift rails, vorken en syncro's

Afbeelding

Links oude plastic shift fork geleiders, rechts de nieuwe 'betere' bronzen types

Afbeelding

Main case terug gemonteerd, enkel 1/2 en 3/4 zitten in de main case, 5/6 en achteruit zit in de tailhousing

Afbeelding

Onderaan met fijne tanden is 5/6 tandwielset met hun syncro, bovenaan met de grovere tanden de achteruitversnelling met zijn syncro

Afbeelding

Bijna klaar....

Afbeelding

Ready to rock n roll :twisted: :twisted:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 27, 2014 22:21 
Truck forum Junky

Zit er allemaal weer super uit Christof :thumbleft: :thumbleft: ben benieuwd of het straks ook allemaal naar je zin werkt (schakelt)

Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 27, 2014 22:25 
Heavy Trucker

hemiram schreef:
Zit er allemaal weer super uit Christof :thumbleft: :thumbleft: ben benieuwd of het straks ook allemaal naar je zin werkt (schakelt)

http://Www.marlog-car-handling.com

http://Www.rockauto.com

Lol, ik ook :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 10:41 
Heavy Trucker

christof breams in handzame maken ook cardans van bak naar pong ,is het mogelijk om de hemi cardan om te zetten naar de setup die jij wilt , mijn maat zijn baas gaat altijd naar bream wanneer ze een vrachtwagen chasis moeten verlengen ,ik ga wss ook naar daar met de c10 wanneer ik een lt1 of ls motor met bak gevonden heb

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 12:17 
Heavy Trucker

mackie schreef:
christof breams in handzame maken ook cardans van bak naar pong ,is het mogelijk om de hemi cardan om te zetten naar de setup die jij wilt , mijn maat zijn baas gaat altijd naar bream wanneer ze een vrachtwagen chasis moeten verlengen ,ik ga wss ook naar daar met de c10 wanneer ik een lt1 of ls motor met bak gevonden heb

Vrachtwagen cardan is iets helemaal aanders dan een cardan die meer dan 6000tpm kan draaien. Vooraleer je je eigen cardan laat maken moet je es opzoekings werk doen ivm 'driveshaft critical speed', dat is de maximum tpm die een cardan mag draaien, varieert naargelang lengte en materiaal van een cardan. Vandaar dat de regular cab srt10 een alu as heeft die als ik em nie vergis 5,5inch in diameter is en een srt10 quadcab een cardan heeft in 2 stukken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 13:15 
Heavy Trucker

kunt ge de uwen niet aanpassen van de hemi ,of ene van een srt 4deurs ,of is dat te lang/kort

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 14:31 
Heavy Trucker

mackie schreef:
kunt ge de uwen niet aanpassen van de hemi ,of ene van een srt 4deurs ,of is dat te lang/kort

Had met vorige aandrijfas al last van trillingen vanaf 160km/u door de lagere banden, deze bak is korter waardoor as nog langer zou worden waardoor trillingen bij nog lagere snelheid al zouden optreden.

Srt10 quadcab heeft een zware 2 delige as en wil geen 2 delige.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 22:56 
Heavy Trucker

Belgiquebasterd schreef:
hemiram schreef:

http://Www.marlog-car-handling.com

http://Www.rockauto.com

Lol, ik ook :-)

En ik ook :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2015 18:05 
Heavy Trucker

Druk druk met werk, maar kan af en toe paar uurtjes verder knutselen. Transmissie is gemonteerd.

Nieuwe pcm oude was met stationair 550 tpm, en rpm limit 5600. Nieuwe is met een 'manual tune', 750 tpm stationair en 7200 tpm rpm limit.

Afbeelding

Wat gesukkeld met de electronica, motor wou niet starten. Ook als ik de originele park/neutral draad in de automatische transmissie geaard had wou hij niet starten, heb me helemaal gek gezocht. Zelfs zover gegaan om hier in de buurt ergens een 545Rfe automaat te lenen om terug te testen (mijne is al verkocht) bleek uiteindelijk een connector te zijn achter de luchtinlaat die losgekomen was bij het demonteren van de oude automaat :evil: :evil: .

Afbeelding

Shifter past perfect en kan zelfs men cupholders nog gebruiken :-) :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste stukje van de puzzel is ook aangekomen, nu is het wachten op deftig weer en wat vrije tijd en dan kan ik het eindelijk afmaken!

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2015 18:11 
Trucker

Mooi werk hoor Christophe!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]