rc tuinen schreef:
hey allemaal
ben nieuw op deze site
hem mij hier ook een account op aangemaakt aangezien ik sinds een paar maanden ook een dodge heb
ik heb ook het probleem van het lampje
heb ondertussen men egr klep laten vervangen en is al zoveel keer gereset met de computer weet er geen raad meer mee
wat moet ik er nog aan laten doen
ik rij nu met een gastank van 230 l en doe er maar 400 km mee als ik te snel op trek boven de 100 dan sputtert de motor heel fel en valt hij van snelheid ineens naar 80 a 90 en dan moe ik heel langzaam optrekken en dan gaat het wel hij gaat ook niet sneller dan 140 leeg
en met plateau remork van 2 m op 5 m geladen met 3.5 ton heb ik het probleem niet dan trek hij heeel vlot op naar de 130
iemand enig idee wat ik nog kan doen ?
mvg raf
Heb je dit enkel op lpg of ook op benzine? Lijkt me dat hij veel te rijk is afgesteld in open loop mode.
Open loop mode is een 'setting' in je ecu, als je volgas geeft heeft de ecu geen tijd om signalen van sensors te verwerken ( lambda) en gebruikt hij een voorgeprogrameerd programma voor mengsel en ontsteking.
Als je echter normaal optrekt analyseerd de ecu wel de uitlaatgassen vie de lambda sensor en past dan real time de injectie en ontsteking aan om optimale verbranding te krijgen. Dit noemt closed loop mode.
Aangezien jij het probleem enkel bij volgas hebt kan dit het wel eens wezen.
Zowiezo eerst testen of het zowel op gas als benzine is.