Het is nu do jun 26, 2025 7:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Slecht starten
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 0:47 
Trucker

Afgaande op wat ik lees geeft de relais aan de startmotor zelf geen goed contact nadat de bendix naar buiten is geduwd.
Dit zijn volgens mij de gewone bouten, maar ik kan mis zijn (maar dat gebeurt niet vaak :) ).
Als de startmotor niet perfect geplaatst is, kan je ook problemen hebben, en dan moet hij worden 'uitgeschimmed'
met plaatjes. Meestal hoor je het als het niet goed is.

Wat je moet opletten bij startmotoren is dat er een dikke niet afgezekerde draad naar toe gaat die rechtstreeks
van de + van de accu komt! Deze dus aan de accu eerst losmaken voorkomt kortsluiting (en geen kleintje).

http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 8:58 
Trucker

Bedankt voor de tip. Ik was al bezig onder de auto toen mij het idee te binnen schoot om dat batterij los te koppelen.
Gelukkig is er geen kortsluiting gekomen.

Ik vind dat ze maar een startmotor moeten leveren die naar behoren functioneert. Zeker voor de gehele prijs.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 12:59 
Trucker

Ik kom net terug van de garage.

De man van het onthaal beweerde dat er zogezegde helico's waren ingedraaid. Ik zei dat er niets van te zien was en dat ik het hem kon bewijzen met foto's. Hij zei dat het een eeuwige discussie ging worden.

Dan wat de startmotor betreft, neemt hem mee naar het magazijn. Na een 15 minuten komt er mecanicien terug om te zeggen dat de startmotor het wel doet. Idd de startmotor deed het. Nochthans toen ik hem teste kwam enkel de solenoid naar voren. Ik vroeg als je de Min op buitenkant van de motor houdt en de + op de grote bout zou die toch ook moeten ronddraaien. Hij zei neen dat is niet zo. Heb daar maar vrede mee genomen.

Het enige lichtpuntje is als de startmotor het niet doet op mijn auto dan krijg ik gratis een nieuwe geïnstalleerd.

De man van het onthaal zei , ge betaalt niet alleen voor de bouten maar ook voor de diagnose, een vriespastille, de bouten, het geheel. Jaahhh... :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 17:04 
Trucker

ChevyJo schreef:
Ik kom net terug van de garage.

De man van het onthaal beweerde dat er zogezegde helico's waren ingedraaid. Ik zei dat er niets van te zien was en dat ik het hem kon bewijzen met foto's. Hij zei dat het een eeuwige discussie ging worden.

Dit kan je zien, als dat expliciet vermeld staat op de rekening en ze zitten er niet in, dan heb je een punt.

ChevyJo schreef:
Dan wat de startmotor betreft, neemt hem mee naar het magazijn. Na een 15 minuten komt er mecanicien terug om te zeggen dat de startmotor het wel doet. Idd de startmotor deed het. Nochthans toen ik hem teste kwam enkel de solenoid naar voren. Ik vroeg als je de Min op buitenkant van de motor houdt en de + op de grote bout zou die toch ook moeten ronddraaien. Hij zei neen dat is niet zo. Heb daar maar vrede mee genomen.

Dat is compleet juist, want ik vermoed dat je men niet juist getest hebt. Kijk naar het eerder gepostte filmpje, dan kan je zien hoe de stroom loopt. Jij hebt hem niet juist buiten de auto getest, de mechanicien wel ;)
Ter test steek je permanente spanning op de grote dikke aansluiting welke rechtstreeks van de accu komt en daarna op de kleine aansluiting even spanning en dan schiet het zaakje naar voren en krijgt de motor zelf stroom en begint te draaien.

ChevyJo schreef:
Het enige lichtpuntje is als de startmotor het niet doet op mijn auto dan krijg ik gratis een nieuwe geïnstalleerd.

De man van het onthaal zei , ge betaalt niet alleen voor de bouten maar ook voor de diagnose, een vriespastille, de bouten, het geheel. Jaahhh... :roll:

Werkuren kosten geld, expertise ook, bouten ook enz...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 17:32 
Trucker

Als ik hem thuis teste op de juiste manier kwam altijd de solenoid naar voren en "soms" draaide hij rond.
+ op bovenste klem van solenoid, massa aan behuizing motor. S doorverbinden met +

Wat ik in het verkeer dus voor heb.

Waarom dat die het in de shop nu wel deed weet ik niet.

Naar mijn mening mag zo een zaak niet zoveel kosten. De expertiese was eenvoudig : zogezegde afgebroken
bouten. Volgens die man toen aan de telefoon staken daar de uren in.
Bouten 12 euro het stuk, vriespastille 14 euro.

En ik 860 armer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 17:37 
Trucker

ChevyJo schreef:
Kan iemand mij zeggen of dit de standaard bouten zijn ?
De startmotor heeft dus letterlijk voor wat ik voorheb als ik gewoon start :
als ik de + klem op de dikke bout hou en een schroevendraaier tussen de dikke en de S klem, dan komt het tandwiel zoiezo naar voren, soms draait de motor en soms niet ...

Iemand een idee wat ik tegen die garagist kan beginnen ?

Als ik al een bewijs heb dat het de standaard bouten zijn dan sta ik al veel verder, want dat was uiteindelijk de grote kost, het uitboren en nieuwe draad trekken en nieuwe bouten steken. Aja 7,5 uur :shock:

zo dus

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 17:54 
Trucker

Als de motor dan soms draait en soms niet, verdenk ik dat de contactpunten in de relais (deze relais zorg er tevens voor dat de bendix naar voor komt) dat deze ingesleten zijn of geoxideerd.

Opendoen en kijken. Soms kan je de koperen bouten een 180° ronddraaien en zo de andere kant gebruiken om je even uit de nood te helpen, waarna je later gans de relais vervangt.

Met de bouten toon je niets aan, wel met of de schroefraad bestaat uit helicoils of niet.
En dan nog, ze kunnen er zelfs al voor de werken ingezeten hebben ;)

Je moet je garagist gewoon kunnen vertrouwen, indien niet, doe het zelf of zoek een andere.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 19:29 
Trucker

Als hij, zelfs nu, tegen mij zegt dat er helicoils inzitten, en ik zeg nee ik kan het bewijzen met een foto, dan weet ik genoeg...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]