T-Bob schreef:
Module moet op motor garage.
Ik heb alweer net gebeld mijn zwager doet poorten plaatsen na de tijd, heeft zijn leverancier gebeld komt mijn poortmotor ook vanaf had misschien nog een module liggen van 40 mhz.
moet geduld hebben alleen dat heb ik niet.

Ik heb me nog niet heel diep in de US/Canada homelink systemen ingelezen maar zover ik weet heeft US versie van de HomeLink een frequentie bereik van 288 and 399 MHz waarbij de nieuwere HomeLink systemen (zoals in de 2008/2009 dodge tussen de 233 en 433 MHz kunnen leren en versturen).
In NL wordt in 433Mhz en 866Mhz range gewerkt. Zenders rond de 40Mhz kom je bijna niet meer tegen. Aangezien de 433MHz nogal druk bevolkt is (klikaanklikuit, wireless weerstations etc etc etc) wordt er zodra stabiele werking gewenst is meer en meer de 866MHz band gebruikt.
De universele HomeLink zender in de 2009 dodge ondersteund zelfs KEELOQ Rolling codes beveiligde afstands bediening systemen. Zo secure hoeft het voor mij niet. Maar ik ga niet voor 35 euro bij de gamma een 433MHz klikaanklikuit Gordijn/zonwering ontvanger kopen met maar 255 unieke instelbare codes. (zet de buurman zijn schemerlampje aan gaat als je pech hebt je garage deur open....)
Ik ga zelf op
http://www.conrad.nl een 433 MHz radiografische zender-/ontvanger bestellen (zoeken op artikel "190904 - 89"). Mocht dat niet werken dan ga ik via ebay aan de slag om bijvoorbeeld een universele garagedeur receiver kit in de 390MHz band te kopen(op ebay.com zoeken op bijvoorbeeld "homelink receiver").
PS letop de nieuwere Europese homelink ondersteund wel de 866MHz band. Zorg dus dat je een US/Canada versie receiver koopt en geen europa homelink spullen.
Gr Jeroen