Het is nu wo jun 25, 2025 19:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 17:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
hoi,

Hoe moet je te werk gaan om blokken onder de bladveren te steken bij een chevy C1500 '94 ?

grtz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 18:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Als je het al moet vragen, niet zelf aan beginnen!

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 18:52 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
wodan schreef:
Als je het al moet vragen, niet zelf aan beginnen!

+ :wink:

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 19:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 28, 2014 20:22
Berichten: 467
wodan schreef:
Als je het al moet vragen, niet zelf aan beginnen!


Eens en oneens.

Ik ben zelf ook eentje die het liefst eerst nakijkt of navraagt hoe iets in elkaar zit.
Ik ben zelf vrij handig en krijg het vaak ook allemaal zelf gemaakt.

Door zelf te doen leer je veel. En door het aan andere te vragen die het al een keer gedaan hebben leer je alleen maar meer van.



Als ik wist hoe het precies ging had ik het je wel uitgelegd.
Maar ga er wel vanuit dat je alles goed moet monteren en het geen snel snel werk is.

_________________
Ford F250 2004 6.0 Powerstroke


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 19:01 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
de voorzijde is al 4 inch hoger door andere spindles, de blokken zouden gemakkelijker zijn...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 23:00 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Gewoon auto hoog opkrikken, vervolgens as ondersteunen, veerstroppen los pakken, as laten zakken, blokken ertussen, nieuwe veerstroppen vast maken en klaar is kees.

Heb je al blokken ?

Heb nog 7cm blokken liggen 2 stuks.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2014 21:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
die moeren staan wel stevig vast, kan dat met de hand of eerder compressor nodig ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2014 22:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Een dag of 3 (Zie foto)WD40 kan ook maar dan een week of 3

Afbeelding

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Laatst bijgewerkt door Rob op di apr 29, 2014 16:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 9:19 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Bij mij heb ik ze met de hand gedaan maar dat bleken ook breekbouten te zijn :D

Afbeelding

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 16:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik heb de veerstroppen achter toen der tijd vernieuwd ivm een gebroken bladveer ze hadden er tenslotte al ruim 30jaar onder gezeten!
Toen ik de eerste had door geslepen sprong hij met veel geweld open! Wees dus gewaarschuwd er kan een hoop spanning op staan!
De anderen heb ik tot een mm of 5 door geslepen, het laatste stukje heb ik maar gezaagd.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 14:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
staat er ook spanning op als hij gewoon op zen wielen staat ?

grtz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 23:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ja de veerstroppen zijn gemaakt van hoogwaardig staal! Niet van het zogenaamde pisbakkenstaal :D
En zitten net voor de pijngrens vast. (Als ik het mij goed herinner.. )

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 9:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Ik heb ze ook met de "hand" los gekregen. Ik heb voor het zwaardere werk een lange aandrijf voor m'n krachtdoppen. De bouten eerst een paar keer goed ingespoten met kruipolie en ze uiteindelijk warm gestookt. Toen gingen ze vrij makkelijk los.

Als je ze gaat doorslijpen zet er dan even een grote lijmklem op of zoiets, dan blijft de spanning in het verenpakket en dat scheelt weer met aandraaien. Als het goed is zit er ook een centrale bout door je veren heen die het pakket bij elkaar houdt maar daarvan was er bij mij 1 zo gaar dat ie direct kapot ging toen er spanning op kwam.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 16:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
de U bouten zijn los. Iemand heeft mij verteld om het kant per kant te doen.
Ik zou nu het frame moeten liften en de as zou op de grond moeten blijven staan ?
Als ik dat echter doe blijft de as idd op de grond staat maar de bladveren blijven tegen
de as plakken. What's next ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 21:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma apr 07, 2014 19:55
Berichten: 134
als ik de krik onder de bladveer steek, dan krik, dan komt de truck omhoog maar de bladveren volgen mee. Had gehoopt dat de as op de jack stands ging blijven staan. Als ik dan mijn gewicht op de as laat leunen dan krijg ik pas spacie tussen de as en de bladveren. Maar niet genoeg voor die blok ertussen te steken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling