bonza schreef:
Belgiquebasterd schreef:
RoadRunner schreef:
Da's echt mega klote Jeroen. Blij dat je er heelhuids van af gekomen bent. Da mag toch niet gebeuren met een truck. Kom op Dodge, neem je verantwoording
En dat is?
Heb es op dodgetalk.com gekeken en kon maar 2 gevallen vinden waar de 9 1/2 steekas was afgebroken, beiden na een ongeluk. Dus zo vaak komt het gelukkig niet voor.
Bij herlezen zie ik dat er iets gebeurd is en dat je de controle kwijt was en dan een stoeprand geraakt hebt? Is dus mogelijk dat er bv een ander probleem was en dat de afgebroken as gevolgschade is van iets anders? Afgebroken remklauw waardoor rembalans helemaal wegwas en je de controle verloor ofzo?
Wat het ook was, gelukkig is het zonder ergere gevolgen afgelopen!!
Is inderdaad nog de vraag of het wiel op de stoeprand is afgebroken, zou me daarmee wel meer op mijn gemak voelen ipv dat een wiel er zomaar onderuit kan breken.
Denk dat rechtdoor remmend de achterkant ongeveer 30 graden uitbrak terwijl het wegdek droog was, heb in ieder geval niet hard naar rechts hoeven te sturen om rechtsaf te gaan. Het ging allemaal niet zo hard, met de snelheid die er nog in zat had ik normaal zonder piepende bandjes de bocht kunnen nemen. Toen ik de stoeprand raakte (wat ik trouwens amper voelde) had ik al maximaal naar links tegengestuurd waarbij de voorwielen al bijna aan de andere kant de berm in gingen. Had geen enkele controle over de achterkant en heb ook geen gas gegeven om iets corrigeren omdat ik overtuigd was dat de band links achter leeg was. Band is in ieder geval nog netjes vol.
Is nu even afwachten, de verzekering expert is er gisteren kwa vaststellen schade bedrag niet uitgekomen. Zaakje gaat maandag een stukje uit elkaar om te kijken of het differentieel schade heeft opgelopen. Ben blijkbaar prima verzekert dus dat scheelt weer.
Ik heb ooit met een oude Seat gereden waar door god weet welke reden af en toe 1 van de voorste remklauwen niet werkte, als ik toen op de rem ging dan trok hij gelijk enorm weg naar de zijkant. Dus misschien afgebroken remklauw, waardoor hij uitbrak ofzo, hoe ziet de bevestiging van de remklauw eruit? Is die nog intact, zit de draad er nog in?
Heb je trouwens een foto van het 'breukvlak' van de steekas, het geval dat ik dodgetalk.com heb gevonden daar kon je op dat breukvlak 2 kleuren metaal zien, waaruit dan werd afgeleid dat er misschien een probleem was met de 'heat treatment' van de steekas, of er al langer een barst in zat ,...