Nightrunner schreef:
Thanks daar kan ik wat mee
Als ik de gegevens van de camcard gebruik en er van uitga dat er aan de motor kwa inhoud niet teveel veranderd is kom ik op een dynamic compression van 8,6 .Dan zit je iets over de grens van wat je met regular aan kan. Als ik jou was zou ik gewoon premium gaan tanken. Helemaal omdat je niet weet hoe je ontsteking staat, ik zou het risico nooit durven nemen eerlijk gezegd.
Over je motorproblemen is het mooi kloten dat je van 2 bedrijven afhankelijk bent.
Met dit soort problemen moet je echt minimaal te werk gaan, elke keer een klein dingetje veranderen en dan kijken wat voor effect het heeft gehad. Nooit teveel in 1 keer veranderen, anders weet je het helemaal niet meer waar je het zoeken moet.
En afvragen waarom hij in 1 keer vermogen verloor, de rollerbank moet een aanwijzing gegeven hebben. Heeft die amerikaan nog een verandering aangebracht?
Martin, eerst en vooral wou ik je bedanken voor de tijd die je in mij probleem besteed !
Kwa inhouds volume heb ik niet veel gedaan, enkel headgasket van een GEN4 ipv een GEN3 geplaatst. (zou iets smaller zijn).
Torrie heeft enkel gewerkt op A/F, die wou hij eerst op 12,8 hebben, daarna zou hij met de onsteking gaan spelen maar dit was niet gebeurd. We zijn vanuit een 91 tune begonnen.
Ik zal vanaf nu 98 tanken, heb nu 800 miles gereden met de nieuwe cam, maar nooit echt WOT gegaan (behalve dyno).
Ik heb bij JTVSP die 2 sensoren besteld (cam & cranck), nieuwe koudere bougies Bosch 4428 (aanbevolen door Torrie voor mijn setup), en een nieuwe bougiekabel.
Ik ga ook even mijn headers laten "terug plaatsen" door de man die ze gemaakt heeft, heb een vrij grote leak op Cyl 6. Al die warmte komt op de injector loom terecht
Als dit allemaal gedaan is, moet ik hem ergens afzetten om alle te dubbelchecken en oorzaak probleem vinden.
Ken je iemand die dichterbij is van Brussel anders moet ik tot bij jou gaan.