hallo allemaal,
Sinds een tijdje ben ik weer op zoek naar een pick-up en begon zoals gewoonlijk te kijke naar trucks op lpg. Nu kwam ik toevallig ook enkele diesel trucks tegen en begon ik mij af te vragen of deze misschien niet beter waren voor mij.
Waarom ik me dit afvroeg? nou, gezien mijn budget en het feit dat ik zoek naar trucks van 15 jaar of ouder dacht ik dat diesel trucks op deze leeftijd misschien wat minder te lijden hebben gehad dan trucks die al die tijd op lpg hebben gereden.
dan is er nog het verbruik, aangezien ik in zuid limburg woon en hier dus vrij veel van mijn kilometers maak vroeg ik mij af wat wellicht zuiniger is aangezien je hier zo'n 75% van de tijd wel ergens berg op rijdt
. En ik weet een pick-up rijdt je niet voor het zuinige maar toch is het iets om over na te denken. Meestal lees je dat ze op lpg 1:3 rijden bij rustig rijden maar of dat gaat lukken hier weet ik niet en op diesel 1:5 binnedoor, zelf dacht ik dat een diesel wellicht wat minder problemen heeft met onze vele mooie bergjes in het limburgs heuvelland.
dus nu mijn vragen aan jullie:
wat zijn jullie ervaringen? is een oude diesel over het algemeen degelijker of doet een oudje op lpg het ook prima.
en wat zijn jullie ervaringen met verbruik? is diesel rendabel of is het veel duurder dan lpg?
alvast bedankt voor het langen lezen en ik hoop op een boel nuttige reacties.