special gold limited schreef:
ben je er zeker van dat de bak gereviseerd moet worden ik had onlangs ook een storing waardoor hij niet meer schakelde. De computer uitgelezen en probleem zat in de aansturing van de kleppen automaat 2-3. (dus alleen schakelde niet meer van 2 naar 3 en 4)
bak gereset en nu al +2000 km zonder problemen.
wanneer het probleem op nieuw op treed weet ik welke aansturing vervangen moet worden.
Niet 100% zeker maar van der Lans had al een diagnose gesteld en de automaat slipte ook enorm in 1 en 2. Ik kreeg hem alleen met een klein aanloopje op de trailer (had geen zin om te lieren). Hij heeft hem zelf wel gewoon in de stad nog naar huis gereden in 2. In D ging hij ook niet eens rijden. Vorig jaar heeft ie een achteras laten reviseren en hij kreeg ieder jaar een flinke beurt bij van der Lans. Goed onderhouden dus. Na een mooie revisie kan ie weer de weg op en verkoop ik hem voor een zacht prijsje.
bommelaar schreef:
Wat doet de tow/haul knop eigenlijk precies? Ik dacht iets met de koppelomvormer, maar ik weet er eiegnlijk het fijne niet van. Ik zet die aan als ik meer dan 2 ton aan het trekken ben.
Hiermee schakelt de automaat later op (blijft langer in zijn versnellingen hangen) en schakelt sneller terug. Ook verandert de druk waardoor je wat minder slip hebt bij het overschakelen. Bij mijn Predator-tuning is het tow/haul programma nog meer aangepast want in die stand gaat mijn Avy nu als een jekko. Je kunt gewoon rijdend tussen de standen schakelen.
freddy schreef:
Gaaf
Ps viel er nog een beetje mee te rijden zo.
Ik kreeg tijdens de RDW keuring in Lelystad de persoonlijke complimenten van 2 keurmeesters die hem aldaar hebben getest (7 ton totaalcombinatie) dat de Avalanche er totaal geen moeite mee had. En nu na een ritje met deze combi (ik trek normal maar een Cherokee of Grand Cherokee) kan ik dat bevestigen. Meer dan tevreden zelfs.