Het is nu wo jun 25, 2025 17:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 8:26 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 31, 2013 8:07
Berichten: 7
hallo iedereen, ik ben nieuw hier, mijn naam is erik birdja
ik wil jullie graag een probleem voorleggen die ik heb met mijn chevrolet avalanche van 2002
het begon met dat de motorstoringslampje begon te knipperen en dat ik gas gaf en er gebeurde eigenlijk niets anwb gebelt die hebben geconstateerd dat foutcode 157,161,172 en 175 er in zaten dat gereset maar het probleem bleef uiteraard.
volgende dag naar garage die vond alleen maar 101 luchtmassameter.
naar huis gereden na de meter bestelt te hebben (was nog niet gemonteerd) ondertussen weer stil komen te staan langs de weg weer anwb erbij mlotor liep toen op alleen de rechterrij cilinders(bijrijderskant) op linkerkant (bestuurderszijde) helemaal niets ze dachten dat er misschien een eindtrap van ecu er misschien uit lag die linkerkant aanstuurt.
inmiddels staat mijn auto weer bij garage die belde gister op dat er links wel wat te meten was nu maar dat ze vandaag compressie gingen meten om verder te kijken
mijn vraag aan jullie is wie herkent dit probleem en wie heeft goede advies voor het mij duizenden euries gaat kosten.
heb de auto sinds maart, in april al een nieuwe gas set erop laten zetten en diverse dingen laten doen dit probleem nu komt mij niet echt goed uit
de motor heeft op de teller staan 236000 km rijdt dus op lpg, schijnt dat lpg erg arm was afgestelt bij de inbouwer
ik wacht in spanning jullie reactie af, met vriendelijk groet erik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 8:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za jun 16, 2012 13:54
Berichten: 566
Welkom Erik.
Ik zou niet weten wat het probleem is, daarom ben ik ook hier.
Er zijn er namelijk genoeg die er veel vanaf weten hier.
Ik ben ook benieuwd :shock:

_________________
Faster and faster
until the thrill of speed
overcomes the fear of death...

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 9:45 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik kan je niet helemaal helpen, maar enkele zaken vallen me op:

P0157 = Oxygen Sensor Circuit Low Voltage, Bank 2 Sensor 2
P0161 = HO2S Heater Performance - Bank 2, Sensor 2
P0172 = 1/1 Fuel System Rich A rich air/fuel mixture has been indicated by an abnormally lean correction factor.
P0175 = 211 Fuel System Rich A rich air/fuel mixture has been indicated by an abnormally lean correction factor

- Ik zou kijken of je een probleem hebt met draadverbindingen naar de lambdasondes, of de lambdasonde zelf.

- Geeft je auto deze problemen op benzine ook? (Zoniet, dan zit het in de LPG-computer. Zowel, dan is dat in orde maar voor zekerheid even verder testen op benzine).

- LPG arm afgesteld? Wie zegt dit? Je krijgt dit nu te horen nadat je motor niet meer goed loopt, dus men heeft het niet aan je uitstoot gemeten. Hoe dan wel? Er is geen stelschroef, de LPG-computer kan niets anders dan de signalen naar de benzine-injectoren volgen. Al kon je de LPG-computer arm afstellen, dan merkt je auto een arm mengsel en zal de benzine-injectoren meer laten inspuiten. Dit signaal ontvangt de LPG-computer en zal dus meer inspuiten. Dit is een cirkel, en zal altijd leiden tot het juiste mengsel...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 9:45 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ik denk verbranden kleppen en zitingen :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 9:48 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Daar heeft het wel wat van weg, maar lijkt me verstandig om even wat zaken uit te sluiten. Verbindingen, lopen op benzine, computers resetten door je accu een uur los te koppelen, dat soort zaken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 10:13 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
hemiram schreef:
Ik denk verbranden kleppen en zitingen :!:


Dit is ook mijn idee, :roll:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 10:17 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 31, 2013 8:07
Berichten: 7
thanks voor alle info tot nu toe, maar ik wil graag iemand die er verstand van heeft en niet gelijk dollartekens ziet want ik ben een leek en tot nu toe maken ze me van alles wijs en ik maar blijven betalen snap je
ik woon in amsterdam misschien is er iemand die mij verder kan helpen
ik begin die auto echt een beetje zat te worden zo begrijp je
kheb vroeger veel amerikanen gereden maar nog nooit zo een ingewikkelde als de avalanche


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 10:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik zou eens beginnen met de tips die hier staan... Even zelf handjes uit de mouwen om te kijken wat je allemaal kunt zien / constateren en vervolgens als het dan de koppen blijkt te zijn, even bellen met een specialist als PE Cars of iets... zit niet al te ver bij je vandaan...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 15:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Dusa zit ook in Amsterdam osdorp,hebben ook veel auto's met gas,misschien kunnen die er wat mee.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 16:04 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
erik birdja schreef:
thanks voor alle info tot nu toe, maar ik wil graag iemand die er verstand van heeft en niet gelijk dollartekens ziet want ik ben een leek en tot nu toe maken ze me van alles wijs en ik maar blijven betalen snap je
ik woon in amsterdam misschien is er iemand die mij verder kan helpen
ik begin die auto echt een beetje zat te worden zo begrijp je
kheb vroeger veel amerikanen gereden maar nog nooit zo een ingewikkelde als de avalanche



Compressie meter zal veel duidelijkheid geven :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 20:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 31, 2013 8:07
Berichten: 7
ik steek mijn auto liever in brand bij wijze van spreken dan dat ik naar dusa ga
wat een arrogante gasten zijn dat
wilde wat info over een dodge ram maar die meneer begon gelijk mijn auto af te kraken
dwz dat hij wat mij betreft naar zijn m....... mag lopen met zijn hele bedrijf
nog geen schroef koop ik daar
hebben jullie ervaring met deze gasten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 21:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
Hey Erik,

Welkom op het forum. En gefeliciteerd met je Avy.
Wie heeft je gas installatie ingebouwd, zijn je koppen en kleppen ook aangepast?
Het lijkt er idd op dat een van je kleppen is ingebrand of is ingezakt.
Ik zal naar mijn gasboer terug gaan en hier eens om advies vragen.

Succes.

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 01, 2013 15:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 19, 2013 21:14
Berichten: 291
Woonplaats: Bemmel
ik zou compressie laten meten!
zou ook denken aan ingebrande kleppen en dergelijke

_________________
my Dodge is louder than your mommy last night...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 01, 2013 16:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 31, 2013 8:07
Berichten: 7
aankomende maandag gaan ze de compressie meten van de motor
dan weten we meer
weet iemand wat het kost om de koppen te reviseren en aan te passen op lpg
passen koppen van 350cui op de motor
wie heeft een alternatief


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 01, 2013 17:02 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Moet je Rogier even PB sturen
Die van hem zijn ze op dit moment aan het reviseren

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling