Het is nu do aug 21, 2025 11:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Zou de PCM laten voor wat hij is, als die stuk zou zijn (doorgeslagen output poort) dan is de situatie permanent aanwezig.
Ik denk dat er ergens in de draadboom vanaf de PCM tot injector NR4 12volt op de draad wordt gezet.

De LPG installatie onderbreekt de 12V richting je injectors, grote kans dat het daar misgaat. Is de bekabeling tussen de LPG onderbreker en injector4 zeker niet beschadigd?
Indien nee dan zou ik de zekering van lpg installatie eruit halen en de injector onderbreking loskoppelen en het zo aansluiten dat de PCM rechtstreeks op de injectors is aangesloten. (zoals af fabriek)

Kun je dan een weekje zonder problemen rijden dan is gewoon de Computer of injector schakelblok van je LPG installatie stuk. Afhankelijk van de installatie kan de LPG boer deze onderdelen ook uitlezen op LPG foutcodes.

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:39 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Dat is een goede tip!!

Toch heb ik net eens wat draadjes doorgemeten:

In het WPHB de schema's gevonden, en gezien dat de middelste stekker op de PCM op pin 16 de sturing voor de 4de injector zit. De weerstand tussen pin 16 en de 2 contactpunten op de injector-stekker is zo'n 1600 Ohm. Maakt niet uit welke pin in de stekker aan de injector ik test (+ of -)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Dan ook maar eens de cilinder ernaast (de 2de) geprobeerd, die wordt gestuurd door pin 15 in de stekker aan de PCM, en daar had ik dezelfde waardes...

Dus ben effe het noorden kwijt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Zal straks ook eens kijken met behulp van het LED-lampje hoe het zit als hij overschakelt op LPG


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 22:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 02, 2013 12:47
Berichten: 366
Woonplaats: BE-Limburg
Alles getest en nagekeken, en ondertussen heb ik het (met een extra poederblusser van 6 kg naast me) aangedurfd om een langere testrit dan 2 minuten te doen.

Geen rookpluim meer te zien achter de RAM, en geen storingslampje meer dat brandt. Ook draait de motor weer lekker soepel :D

Me very HAPPY!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling