Het is nu do aug 21, 2025 11:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:37 
Trucker

Zou de PCM laten voor wat hij is, als die stuk zou zijn (doorgeslagen output poort) dan is de situatie permanent aanwezig.
Ik denk dat er ergens in de draadboom vanaf de PCM tot injector NR4 12volt op de draad wordt gezet.

De LPG installatie onderbreekt de 12V richting je injectors, grote kans dat het daar misgaat. Is de bekabeling tussen de LPG onderbreker en injector4 zeker niet beschadigd?
Indien nee dan zou ik de zekering van lpg installatie eruit halen en de injector onderbreking loskoppelen en het zo aansluiten dat de PCM rechtstreeks op de injectors is aangesloten. (zoals af fabriek)

Kun je dan een weekje zonder problemen rijden dan is gewoon de Computer of injector schakelblok van je LPG installatie stuk. Afhankelijk van de installatie kan de LPG boer deze onderdelen ook uitlezen op LPG foutcodes.

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:39 
Trucker

Dat is een goede tip!!

Toch heb ik net eens wat draadjes doorgemeten:

In het WPHB de schema's gevonden, en gezien dat de middelste stekker op de PCM op pin 16 de sturing voor de 4de injector zit. De weerstand tussen pin 16 en de 2 contactpunten op de injector-stekker is zo'n 1600 Ohm. Maakt niet uit welke pin in de stekker aan de injector ik test (+ of -)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:43 
Trucker

Dan ook maar eens de cilinder ernaast (de 2de) geprobeerd, die wordt gestuurd door pin 15 in de stekker aan de PCM, en daar had ik dezelfde waardes...

Dus ben effe het noorden kwijt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 10:55 
Trucker

Zal straks ook eens kijken met behulp van het LED-lampje hoe het zit als hij overschakelt op LPG

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 22:41 
Trucker

Alles getest en nagekeken, en ondertussen heb ik het (met een extra poederblusser van 6 kg naast me) aangedurfd om een langere testrit dan 2 minuten te doen.

Geen rookpluim meer te zien achter de RAM, en geen storingslampje meer dat brandt. Ook draait de motor weer lekker soepel :D

Me very HAPPY!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]