Het is nu wo jun 25, 2025 16:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 21:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Zelf even googelen, ik zou er zelf ook naar moeten zoeken.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 27, 2013 21:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Oke zal ik eens doen. Dacht dat jij er zo wel een had haha :P bedankt voor de tip btw

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 01, 2013 14:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Nou heb de auto start weer. en blijft ook lopen maar veel te snel. maakt te veel toeren( ja ik vind van niet maar mijn vader zegt van wel....) maar als ik hem in de versnelling( D ) zet dan slaat hij gelijk af, hoef de koppeling niet eens los te laten. enig idee wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen? motorblok is warm dus daar kan het niet aan liggen.

ook heb ik 2 schroeven aan de voorkant van mijn carb zitten.( zie rode pijltjes ) zijn dit ook stel schroeven of waar dienen deze voor?
en wanneer loopt de auto goed stationeer? of is dit op gevoel hoe die moet lopen?
Afbeelding

had er eigenlijk op gehoopt om dit weekend er weer mee te gaan toeren.. maar dat zit er volgens mij nog niet :P

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2013 9:09 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 0:19
Berichten: 64
Dat zijn je lucht/benzine verhouding schroefjes vermoed ik, draai ze allebei in, en dan draai je ze 1,5 slag uit, dat is je basis, hieruit vertrek je. Draait hij dan te hoog dan schroef je je toerental naar beneden, dan regel je de schroefjes zo bij dat hij terug in toeren omhoog gaat en dan stel je opnieuw je toerental af, werkt dit ni of merk je maar weinig verschil dan zuigt hij ergens valse lucht, neem dan een bus remmenreiniger of deo, en spuit rond de carburator, bij valse lucht aanzuiging zou de motor dan ook meer toeren draaien, en dan weet je welke zijde je moet zoeken, of nog net iets meer aandraaien, in het slechte geval een randje vloeibare pakking ertussen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2013 10:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
Oke bedankt. Dus eerst helemaal indraaien tot het niet meer kan. En dan 1.5 slag uit draaien? Alleen dat van die deo snap ik niet helemaal hoe je daar mee kan zien of die lucht dicht is.

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 02, 2013 16:27 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik zou remmenreiniger gebruiken, dat spuit meer in een straal ipv vernevelen als bij deo... maar als je dit rond de inlaat en carb spuit (inlaatspruitstuk) en er zou een lek zitten waardoor de auto valse lucht aanzuigt, dan zuigt het ook die remmenreiniger aan en dan gaat ie iets harder lopen. Kun je hiermee dus proefondervindelijk testen, wanneer je geen verschil in lopen merkt en je hebt overal wat gespoten (pas op, is natuurlijk ontvlambaar bij uitlaatdelen) dan is het goed. Merk je wel iets, dan trekt ie daar valse lucht. Succes!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 16:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
D. van Rossum schreef:
Nou heb de auto start weer. en blijft ook lopen maar veel te snel. maakt te veel toeren( ja ik vind van niet maar mijn vader zegt van wel....) maar als ik hem in de versnelling( D ) zet dan slaat hij gelijk af, hoef de koppeling niet eens los te laten. enig idee wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen? motorblok is warm dus daar kan het niet aan liggen.

ook heb ik 2 schroeven aan de voorkant van mijn carb zitten.( zie rode pijltjes ) zijn dit ook stel schroeven of waar dienen deze voor?
en wanneer loopt de auto goed stationeer? of is dit op gevoel hoe die moet lopen?
Afbeelding

had er eigenlijk op gehoopt om dit weekend er weer mee te gaan toeren.. maar dat zit er volgens mij nog niet :P


Kan iemand me vertellen welke schroef wat doet? Beetje lastig afstellen als ik niet weet welke lucht en welke benzine is

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 18:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
allebij doen ze het zelfde, je moet ze ook tegelijk verdraaien, officieel doe je dat met een vacuum meter, naar het hoogste vacuum.
Maar doorgaans is dat ook het hoogste stationair..
Als dat eenmaal gedaan is dan het stationair afstellen bij de gas hevel.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 20:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
dus het is eigelijk meer op het gevoel dat je die schroeven moet aandraaien?
beetje lastig aan gezien de auto niet blijft lopen. zodra ik het gas los laat valt die gelijk uit. en dat iedere keer weer

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 22:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Dan eerst het stationair omhoog gooien dat ie blijft lopen.
Moet bij de gashevel ergens een schroef zijn.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 22:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
ja daar zitten er 2. 1 was voor koud en 1 was voor warm geloof ik. maar moet ik die dan eerst allebij helemaal in draaien?

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 22:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Die voor warm dan want koud gaart toch via de choke ?
Volgens mij zit er op de gashevel die de as van de onderste vlinderkleppen bedient altijd maar 1 schroef.
Er zal gerust ook een stangetje aanzitten die richting de choke kleppen gaat met een schroefje maar die bedoel ik niet.
Eerst moet je zorgen dat de motor stationair loopt dan de lucht/mengsel verhouding goed dan het stationair stellen en dan als laatste de choke afstellen, en de choke kun je alleen koud goed afstellen.
Ongeacht welk merk carb/auto.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 05, 2013 23:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Aan de linkerkant (bestuurderskant) zitten de schroeven om hem koud/warm te stellen.

Afbeelding

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 14:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
ik heb dit stuk rubber of wat het ook is. tussen het blok en de carb. zitten.
Afbeelding
moet dit er tussen zitten? want tussen dit blokje en de carb. zit ook nog een pakking
en als het erop hoort te zitten waar dient het dan voor?

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 18:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Dat zit ertussen om de warmte van je inlaatspruitstuk te isoleren van de carburateur.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling