Hoi Jurrien,
Als ik jou was, zou ik zien dat je een vervangingsrand laat zetten, of koopt, en slijp je de hele rand van die deur eruit, dit gaat je nog zoveel problemen geven met de roest die er nog achter die plaat zit, dat als je probeert plaatjes in te lassen, en er valt zomaar weer zo'n groot gat in (waar je net aan het lassen bent).
mijn advies, kijk aan de binnenkant waar het materiaal nog gezond is, slijp daar de hele deurplaat (buitenplaat) eraf, en schuur de randen door, die randen die om de binnenplaat van de deur naar binnen gevouwen zitten (over de kit), gewoon een schuurmachine (slijptol met schuurschijf) en dan over de rand heen, totdat je ziet dat de buitenplaat door is, dan kun je dat stuk zo losnemen. daarna maak je de binnenplaat schoon, (stralen?) en goed in een verfproduct, en las je de nieuwe buitenplaat erin (die al de omgezette randen heeft, zodat je die zo in de kit plat kunt kloppen, voor de beste afdichting)
Kun je me nog volgen? zo niet bel maar (of mailen)
succes!
Oh ja, op deze plaats vertinnen, begin er maar niet aan, je tin blijft echt niet zitten! dat werkt alleen maar op gezond materiaal. (polyester en glasmatjes, is een andere zaak, dat blijft wel plakken

, maar dat is een hele andere klasse restauratie, nietwaar?)