christophe112 schreef:
P0113: intake air circuit high temp, er zit een sensor vlak voor de throttle body die de inkomende luchttemperatuur meet, aan de hand van die gegevens wordt dan de afstelling veranderd. Kan zijn dat die los ligt, kan zijn dat er schade is aan de bekabeling,...
P0132: front 02 oxygen sensor high voltage: probleem met je lambda sensor in je uitlaat, kapotte sensor of bekabeling stuk (doorgesmolten omdat hij tegen de uitlaat aanligt, been there
). Deze sensor bepaalt ook de afstelling van je motor, indien hij stuk is gaat dat voor problemen zorgen.
P0141: back 02 oxygen sensor: zie hierboven maar ditmaal de lambda sensor na je catalysator
P2173: HIGH AIRFLOW/VACUUM LEAK DETECTED possible causes:VACUUM LEAK RESISTANCE IN THE (F856) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT (F856) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN THE (K1) MAP SIGNAL CIRCUIT (K1) MAP SIGNAL CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN (K900) SENSOR GROUND CIRCUIT RESISTANCE IN THE (F855) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT (F855) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN THE TP SENSOR SIGNAL CIRCUIT TP SENSOR SIGNAL CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN THE (K922) TP SENSOR RETURN CIRCUIT MAP SENSOR TP SENSOR PCM
P2106: throttle actuator limited power, dit is een code als gevolg van een ander probleem. De computer detecteert ergens een probleem dat potentieel schade aan de motor kan berokkenen waardoor hij in 'safe mode' gaat lopen. Deze code is de aanduiding daarvan.
De eerste vier codes lijken me allemaal electronische problemen, veel sensors gebruiken bv dezelfde massadraad dus als deze massadraad of een connector van deze draad beschadigd is dan kan je al deze problemen krijgen. Wat ik wil zeggen is dat er misschien ergens een probleem zit wat alle vier deze sensors beinvloed. Weet niet hoe handig je bent maar misschien kun je hier mee aan de slag en die sensors opzoeken en hun bekabeling controleren?
Ik heb het werkplaatshandboek digitaal staan, als je wilt kan ik die via wetransfer mailen naar je, voor normale mail is het bestand te groot, daar staat het volledig elektrisch systeem tot in het kleinste detail uitgelegd/getekend.
I feel your pain trouwens
heb tijd terug zelf ook dodge ram gekocht (bij particulier) waar ik 1000km lekker heb mee rond gereden heb zo fier als een kieken
, maar dan zware motorschade die de vorige eigenaar provisoir had opgelapt en heeft me uiteindelijk 5000+ euro gekost.
Edit: je maat heeft ook een ram, wissel de O2 sensors es met de zijne (als hij dat mag van hem
) als de codes voor de O2 sensors wegblijven, dan weet je al dat het probleem voor die 2 codes in de sensor zelf zit. Als het probleem blijft dan zit het probleem elders. Hetzelfde kun je voor de Intake air sensor doen?