Het is nu do aug 21, 2025 21:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 8:59 
Super Trucker

gvw schreef:
Hallo iedereen :)

Nog een vraagje, hoe zit het eigl met het gemiddelde verbruik dat ik op het display te zien krijg.
Is dat vergelijkbaar met de realiteit als ik op LPG rij of totaal niet?

Ik dacht bij mezelf: verbruik op LPG zal ongeveer overeen komen met het verbruik op het display + ongeveer 20% extra, met andere woorden, als ik volgens display 15 liter verbruik zal ik er in het echt ongeveer 18 op LPG verbruiken, verbruik is er 20 op display zal het ongeveer met 24 liter lpg overeen komen.

Zit daar enige vorm van waarheid in?

In dit topic is er over geschreven over het gebruik op gas en het display.

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 19:15 
Nieuw

Mijn ervaring is dat het verbruik redelijk goed overeen komt.
Momenteel (omdat de temp lager is)verbruik ik gemiddeld 1:5.5 (op gas)
Het verbruik geeft dan 17.2/100km aan.
Ik rij elke dag 60 km heen en 60 km terug (woon werk verkeer)
's morgens kan ik altijd op de cruise control rijden.
Deze staat altijd op 130 km ingesteld.
Terug veel meer verkeer op de weg , dus weinig cruise controle .(maar wel minder snel)
Je kan er bijna gelijk opzetten dat het aantal gereden km ers x 2 /10 is te tanken ltrs gas.
Komt bij mij altijd goed uit.
Ik ben niet ontevreden met het verbruik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 23:15 
Trucker

Verbruik staat momenteel op +- 18 liter volgens boordcomputer. Dus ik denk in realiteit op ongeveer 20 liter uit te komen zo.
Daar ben ik best tevreden mee in ieder geval. En eens de wagen wat ingereden zal zijn en ik wat meer snelweg zal rijden (nu veel korte ritjes door vakantie) zal het waarschijnlijk enkel nog dalen.
Hoe dan op lijkt op dit ogenblik de 20 liter /100 km goed haalbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 0:27 
Trucker

Nog een kleine vraag, heeft er iemand ervaring met het plaatsen van andere schijven/blokken voor de remmen?
Want vandaag vond iemand het nodig om zonder kijken van zijn oprit af te rijden en recht het straat op, dus ik rem, maar het viel me op dat het abs niet eens tussen moest komen en als ik de rem losliet kwam er precies rechts vooraan heel kort beetje rook uit de schuif (ofwel was het stof).
Grijpen bij jullie de remmen agressief genoeg aan om het abs tussen te laten komen? Of is het normaal dat de remmen toch minder bijten dan wat ik gewoon ben van een europese personenwagen.

Dus heeft er iemand andere schijven/blokken op zijn ram staan, die hem wat sneller tot stilstand kunnen brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 0:33 
Trucker

Verder overigens zeeer tevreden van de ram!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 16:21 
Trucker

Iemand ervaring met EBC remmen ipv de standaard remmen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 16:57 
Pro Trucker

search.php?keywords=ebc&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

als ik het even snel doorkijk allemaal hele positieve reacties

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 0:25 
Nieuw

Hallo,ik heb in Aalst ook eens een noodstop moeten doen voor een porschken en ik had het geluk dat het rechter rijvak leeg was. Was tegen 80 km/u en echt de ram was niet te stoppen, nu heb ik de volledige kit van EBC laten steken en echt man de ram remt nu fantastisch. Het is dag en nacht verschil met de orginele remmen, ik kan het je alleen maar aanraden!!!! Ben jij niet van de streek van Ninove. :iroc:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 1:04 
Trucker

Tegen dilbeek/schepdaal. Dusja niet zover, de ram is trouwens in ninove gekocht. En ben heel blij dat ik hem daar gekocht heb :)

Even nog nuanceren, al bij al valt het mee die remmen. ik heb nu paar keer al met opzet (als er niemand achter me reed) eens wat steviger gestopt, en het valt mee. Maar goed zeker niet.

Maar overwegen ga ik het zeker, wat is het prijskaartje van de veranderingen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 14:35 
Nieuw

De schijven en de blokken voor en achter was iets meer dan 900 euro!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 14:53 
Trucker

wing1800 schreef:
Hallo,ik heb in Aalst ook eens een noodstop moeten doen voor een porschken en ik had het geluk dat het rechter rijvak leeg was. Was tegen 80 km/u en echt de ram was niet te stoppen, nu heb ik de volledige kit van EBC laten steken en echt man de ram remt nu fantastisch. Het is dag en nacht verschil met de orginele remmen, ik kan het je alleen maar aanraden!!!! Ben jij niet van de streek van Ninove. :iroc:

Maar als jij je truck niet tot stoppen kunt brengen met 80KM/h met originele remmen, heb je volgens mij een ander probleem. Waarom zou dat anders niet lukken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 18:08 
Trucker

gvw schreef:
Nog een kleine vraag, heeft er iemand ervaring met het plaatsen van andere schijven/blokken voor de remmen?
Want vandaag vond iemand het nodig om zonder kijken van zijn oprit af te rijden en recht het straat op, dus ik rem, maar het viel me op dat het abs niet eens tussen moest komen en als ik de rem losliet kwam er precies rechts vooraan heel kort beetje rook uit de schuif (ofwel was het stof).
Grijpen bij jullie de remmen agressief genoeg aan om het abs tussen te laten komen? Of is het normaal dat de remmen toch minder bijten dan wat ik gewoon ben van een europese personenwagen.

Dus heeft er iemand andere schijven/blokken op zijn ram staan, die hem wat sneller tot stilstand kunnen brengen.

Met lage snelheid heeft mijn 2009 ram een trage rem reactie (alsof hij langzaam de remdruk opbouwt). Maar met een hogere snelheid remt hij vol de abs in. Rook, brand en rubber geur is normaal bij een noodstop vanaf snelweg snelheid. Na 1 noodstop zijn de remmen volgens mij op het randje van oververhit.... maar wat wil je met zo'n gewicht.

Hoeveel km heeft je RAM er al op zitten? en heb je hem ook rustig aan geremd de eerste kilometers? Het is belangrijk om de remmen netjes in de laten slijten en om niet de eerste 100 a 200 kilometers als een golfrijder te keer te gaan. Ik heb dan wel maatje 48 kwa schoenen maar krijg hem zomers met blote voeten op warm en droog asfalt met gemak in de ABS.

PS als dit je eerste truck is en je nu al last heb met de remmen rij je waarschijnlijk te stevig en te hard met je nieuwe truck t.o.v. van je rijervaring. Oppassen dat je niet ongemerkt de limieten overschrijd, het is en blijft een pickup...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 0:24 
Trucker

Eerste noodstop was na +- 1200 km denk ik.
NUja de remmen bijten wel redelijk ondertussen, abs in laten grijpen lukt echter nog niet denk ik, nuja echt getest heb ik dat ook niet.

De remkracht ik niet slecht, maar komende uit een europese personenwagen is het verschil toch duidelijk voelbaar. Een remproef van 100-0 zal toch rond de 45 m zitten schat ik zo, terwijl dat bij de moderne europese (en vooral franse) wagens dan toch eerder in buurt van 35 m ligt. Vandaar dat ik er aan twijfel om eventueel toch EBC remmen erop te zetten. Maar ik heb de indruk dat remmen toch al wat beter bijten intussen, en voorlopig wacht ik af. Het is ook een zaak van het gewoon te worden denk ik, en er rekening mee te houden in je achterhoofd.

Uiteraard weet ik dat dit een pick up is, en het gewicht is er nu eenmaal. Denk trouwens dat een toyota land cruiser 90 het zeker niet veel beter doet (als hij het al beter doet).
We hebben hier thuis trouwens nog een RAV4 van toyota, en die doet het nog gevoelig slechter :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2013 15:50 
Trucker

4x4 weer :lol: :lol:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]