Het is nu wo aug 20, 2025 5:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 22:58 
Nieuw

hallo beste liefhebbers

Eerst en vooral iedereen beste wensen voor 2013 en veel usa plezier en weinig problemen met de wagens.

Ik heb een vraagje aan iemand met meer verstand van automaten als ik

ik heb een dodge ram 1500 model 1995 5.9 liter, onlangs heb ik de olie en filter vervangen van de automaat en de bak schakelt voor geen meter meer .

gaat perfect in D , P , R en neutraal ZET NORMAAL AAN maar schakelt amper naar 3 de en niet meer naar hoogste versnelling .

daarvoor begon hij het af en toe eens moeilijk te krijgen om naar hoogste versnelling te schakelen ,ik zette hem even in neutraal en terug in D en het was terug ok voor paar weken ,ik dacht dat het eens tijd was om het filter te vervangen en de olie.

spijt van gehad want nu krijg ik hem ,,als ik niet te veel gasdruk geef,, nog in 2de trap maar in de hoogste versnelling komt hij niet meer .

Ik heb nu ook vast gesteld dat ik hem niet meer met de hand in 2 en 1 stand kan zetten'????

dat was ook niet voor de olie wisseling~?????

Ik moet wel bekennen. ik heb er DEX III ingegoten, bij speedschop in Belgie hebben ze mij gezegd
dat ATF PLUS 4 voor mijn model niet nodig was en dat het niet aan de olie kon liggen. ATF PLUS 4
is een verbeterende versie van de DEXIII.
Volgens hen moet deze bak ook schakelen op DEXIII maar helaas pindakaas.

Ik vind het raar dat hij het voordien wel deed maar ok.

kan iemand mij duidelijk maken hoe deze oudere automaten werken?

Schakelen deze op vacuum of moet ik daar gaan zoeken ~?

Ik heb gehoord dat enkel de hoogste versnelling en de lockup elektrisch wordt geschakeld ~?

bij deze oudere modellen wel te verstaan.

Ik heb wel een lek aan de radiator ~??? als dat een reden kan zijn???????? lijkt mij sterk.

Een ander automaat eronder is natuurlijk ook een oplossing ,dit is de makkelijkste oplossing
maar ik wil toch graag eerst eens uitzoeken hoe of wat .

Mischien een belangrijke tip ,ik heb onlangs wat backfires gehad en ik heb nieuwe ontsteking
geplaatst alles terug perfect , mischien schade geslagen in vacuum systeem????

er is niet veel te vinden op internet over automaten van dodge ram en zeker niet voor oudere modellen.

Ik heb vernomen dat deze geen vacuum modulator hebben ook niet elektronisch schakelen
hoe dan wel~?????

Dus ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij eens meer uitleg zou kunnen geven hoe deze oudere automaten schakelen hydraulisch????? vacuum~????? elektrisch~~~????????

Alvast bedankt voor u tijd om mijn probleem even te willen lezen,ik ben wat einde raad nu
en mischien kan iemand mij wat raad geven of doorverwijzen

thanks

ivan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 23:08 
Heavy Trucker

Je kan het beste even contact met Martin alias Nightrunner opnemen. Die kan die bakken ondertussen wel dromen.

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 8:46 
Trucker

Hallo Ivan,

De 1 2 en 3 van de 46RH werken hydraulisch, de overdrive en lockup elektronisch. Deze transmissie wordt niet door de computer aangestuurd.Verder heb je nog de kickdown cable die aan het thottlebody vastzit. Heel belangrijk dat deze ook goed zit.
Als je gas geeft moet deze kabel gelijk meelopen, zodra deze meeloopt wordt de druk in je transmissie verhoogt. Heel belangrijk dus dat deze goed meeloopt en niet blijft hangen ofzo.
En je kan nog rembanden stellen. Zowel de voorste als de achterste op 8 nm vastzetten. Dan de voorste 2,5 slag terug draaien en de achterste 2 slagen terugdraaien.
In het vacuum hoef je het niet te zoeken. Daar maakt de 46RH geen gebruik van.

Maar als ik jou problemen zo hoor denk ik dat je rear clutch eruit ligt. Helemaal omdat je hem niet meer in manual 1 en 2 kunt zetten.

Atf dex 3 hoeft geen probleem te zijn. Alleen de hele nieuwe transmissies zijn gevoelig voor een andere type olie. En dan ook pas na wat km gereden te hebben.

Ga eerst de rembanden maar even stellen, en dan controleren of de kickdown cable goed zit.
Heb je dit gedaan en hij schakelt nog steeds slecht, haal hem er dan maar onder vandaan en laat maar reviseren.

En een backfire moet je mee uitkijken met deze motoren, er zit een plaat onder het manifold die wil nog wel eens gaan lekken na een backfire.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]