Ik heb destijds mijn F350 bij Diks verzekerd en het kostte me zo'n 15 à 20 telefoontjes om ze ervan te overtuigen dat het ledig gewicht + laadvermogen geen 9300 kg., maar 5800 kg. moest zijn.
Ze hadden er automatisch maar een aanhangwagen bij verzekerd (9300-5800=3500 kg.), terwijl m'n truck niet eens een trekhaak heeft (deze was gejat tijdens het transport vanuit de USA). Door een foutje van de RDW stond er op mijn kentekenbewijs achter het maximum trekgewicht aanhangwagen 0 kg. i.p.v. 3500 kg., dus geen idee waar ze de wijsheid vandaan haalden om er zomaar 3500 kg. bij op te tellen.
Na dit bij Diks gemeld te hebben, beloven ze het uit te zullen zoeken en/of het met hun superieur op te nemen en je dan de volgende dag hierover terug te bellen. Wat zij dan doen is niets anders dan contact op nemen met Voogd & Voogd. Het terugbellen schijnen ze ook al niet te kunnen, want ik heb ze steeds weer zelf terug moeten bellen.
Uiteindelijk maar zelf met Voogd & Voogd gebeld en toen was het binnen een minuut opgelost. De medewerker aldaar gaf eerlijk toe dat Diks weinig verstand van het verzekeren van niet-reguliere auto's heeft. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je daar ooit eens een schade moet melden...