Het is nu di jun 24, 2025 20:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vreemde contactpuntjes
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 22:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
Afbeelding
wie heeft deze wel eens geplaatst en afgeregeld?
Ik krijg hiermee , zonder vacuum van de caburateur, tijdvervroeging van 6 graden voor ATC bij toenemende toerental. Ik heb dit nog nooit gezien.
Kan mij iemand wat meer info verstrekken hoe dit werkt.
Beide draden zitten parallel op de bobine. - heb ook gasinstallatie hier aanhangen-

En waar deze zijn te verkrijgen . 'productnaam'?


groet,

wil

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 18:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 0:19
Berichten: 64
Dit is een electronische ontsteking, vermoed van het merk pertronix, veel beter dan contactpuntjes, reageerd hierdoor net iets feller, draait en start ook beter, en geen afstelling meer, enkel zorgen dat de plastic ring die op de as zit op 0,060 van het blokje zelf zit (blokje regelbaar kwa afstand) zo kan het niet aanlopen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 18:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
corrado schreef:
Dit is een electronische ontsteking, vermoed van het merk pertronix, veel beter dan contactpuntjes, reageerd hierdoor net iets feller, draait en start ook beter, en geen afstelling meer, enkel zorgen dat de plastic ring die op de as zit op 0,060 van het blokje zelf zit (blokje regelbaar kwa afstand) zo kan het niet aanlopen.



Alvast bedankt,

Heb jij ook ervaring hiermee, voor wat betreft de voorontsteking?


groet,

wil

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 18:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Voorontsteking van de fabrikant aanhouden voor benzine afstelling.
Of rij je alleen met LPG? Dan zou je naar een vroeger ontstekingstijdstip kunnen gaan.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 21:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
Rooienaar schreef:
Voorontsteking van de fabrikant aanhouden voor benzine afstelling.
Of rij je alleen met LPG? Dan zou je naar een vroeger ontstekingstijdstip kunnen gaan.




Patrick,

Ik rij eigen alleen op lpg, in nood op gasoline.
Maar 6 gr. zou voor benzine gelden bij een 360 blok- kan ik naar 10 gr. dan?
Ik heb ook gemerkt dat mij ATC niet geheel klopt; gemeten met een schroevendraaier op de zuiger 1.
Vreemd vind ik dat de pertronix ook een voor ontsteking teweeg brengt... ongeveer 6 graden op de balancer.

Vreemd genoeg hangt aan de bobine ook nog het relais van de lpg. Piff.
Op div. sites zie ik verschillende aansluitschema's van de Pertronix- parallel op de bobine of zwart aan massa en de red wire on de pos.+ bobine. Wat is wijs

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 21:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Dat relais van de lpg op de bobine, is waarschijnlijk een veiligheids relais.
Dat zorgt er voor dat de verdamper alleen gas geeft als de motor loopt.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 9:31 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Voorontsteking moet 6 graden voor BTC zijn.

Als er op de motor ook nog een extra luchtpomp zit en de vacuum slang van je ontsteking niet rechtstreeks naar je carburateur gaat.

Als je geen luchtpomp hebt en je vacuumslang gaat gelijk naar de carburateur,dan moet het 10 graden voor BTC zijn

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 18:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 02, 2010 17:16
Berichten: 135
Woonplaats: Elsloo-limburg
ford1955 schreef:
Voorontsteking moet 6 graden voor BTC zijn.

Als er op de motor ook nog een extra luchtpomp zit en de vacuum slang van je ontsteking niet rechtstreeks naar je carburateur gaat.

Als je geen luchtpomp hebt en je vacuumslang gaat gelijk naar de carburateur,dan moet het 10 graden voor BTC zijn


thanks

Daar kan ik wat mee.

grüsse wil

_________________
Daily Driver '69 Ford F100 360CUI
Hit the road Jack.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling