Vandaag bij Niel Speetjens geweest. Hij had de volledige transmissie uit elkaar liggen. Wat een hoop kleine priegel dingen zitten daar wel niet in zeg!
Heeft mij laten zien wat er allemaal aan versleten was. Hij zei dat de transmissie nog in redelijk goede staat was na 300.000km
Had de nodige slijtage aan de koppelingsplaten en lagerbussen maar de bak heeft altijd zeer goed zijn onderhoud gehad. Anders had die bak uitgezien als een koffiemolen vanbinnen volgens hem
Er lagen al diverse onderdelen klaar die als modificatie/upgrade dienen. Zag er allemaal zeer veelbelovend uit moet ik zeggen.
Hij gaat nu dus aan de revisie beginnen, heb hem groen licht gegeven.
Om even terug te komen op die verhalen van "ik weet een plek waar je voor €1500/€2000 je bak kan laten reviseren".... Hij had er net een andere bak openliggen die
5000 miles (ja je leest het goed!!!) geleden gereviseerd is (ik ga geen namen noemen hier). Dat bedrijf had er enkele onderdelen terug ingestopt die eigenlijk ook vervangen hadden moeten worden maar nog goed uitzagen. Het ging om onderdelen die maar een paar honderd euro meer hadden gekost maar nu dus de hele bak aan gort hadden geholpen!!!
Wil ik dit?? NEEEE!! Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd, en komt meestal ook uit! Liever een paar euro meer betalen maar dan ook zeker zijn dat ik weer 300.000km ermee kan rijden. Het is trouwens ook geen gewone revisie, een hoop onderdelen worden geupgrade.
We steken allemaal zoveel geld en zorg in onze trucks, waarom dan besparen op een van de belangrijkste onderdelen in een truck??
Dus bij deze..... Case Closed