olle griese schreef:
Zolang je niks claimt van de verzekering is er niks aan de hand.
Maar zodra je ze nodig hebt vragen ze weer naar de stand

Nope, had mijn '77er F250 bij Lancyr verzekerd, 4 keer schade gereden waarvan laatste keer total loss en er heeft nooit iiemand gekeken naar de km. stand. 3 keer niet mijn fout, 1 keer wel dus dat maakt ook niet uit.
Overigens heb ik mijn F250 uit 1979 ook als 2e auto staan voor 100 per jaar, mijn Dodge als 1e bij een andere maatschappij voor 550 Euro per jaar maar omdat die al sinds 2007 geschorst is betaal ik dus alleen voor de Ford.
(en de Mercury, 600 per jaar maar die is apart verzekerd en had ik eerder ook niet, toen reed ik met de Ford als daily)
In theorie zou je dus eoa frikandel als 1e auto kunnen hebben en verzekeren, een klassieker als 2e auto verzekeren en de 1e auto schorsen. Betaal je alleen de verzekering van de klassieker, zonder de 1e auto ook maar te hebben. Zolang dat kenteken geschorst is komt er toch niemand kijken wat ermee gebeurd is.
Waar je ook op moet letten is dat je bij een hoop maatschappijen geen no-claim opbouwt als je met een klassieker rijdt, dat kost mij een berg met de Mercury, omdat ik met de Dodge nooit no-claim heb opgebouwd hoewel hij gewoon WA+ verzekerd was.