Het is nu di jun 24, 2025 22:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2012 20:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
kan iemand mij uitleggen Waar je de olie moet aftappen en her vullen van de automatischeversnellings bak?
Heb een V8 318 motor blok in de dodge liggen


alvast bedankt

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2012 20:48 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr dec 16, 2011 20:59
Berichten: 11
Woonplaats: Harmelen
Hallo,

Olie kan je uit me hoofd niet aftappen,
Ik haal zelf altijd de carterpan pan los op een hoek.
Emmer er wel goed bij houden.

Vullen gaat via de pijl stok van je bak.
Let wel op dat je er niet teveel in doet.
Is er weer lastig uit tekrijgen.

Doe ook gelijk het filter vernieuwe als je de boel los heb.

Ik heb zelf een military handboek op cd gekocht.
Staat echt sppr veel info op wat je kan helpen
Kan wel eens kijken of ik er een kopie van kan maken.
Moet je maar even een pb sturen

Gert Jan

_________________
---> 76 Dodge W200 Cummins Project <---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 15:06 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen Belgiƫ
Voor zover ik me nog herinner zit er ook een aflaatvijs op de koppelomvormer. Hiervoor moet je een metalen plaatje onderaan tussen motor en versnellingsbak losvijzen en de motor aan de krukas ronddraaien tot je dit tegenkomt.
Het boutje zelf is vrij moeilijk bereikbaar (staat trouwens ook in die manual). Ik deed dit door een dop van een ratelsleutel 1/4" met sleutelwijdte 8mm te gebruiken waaraan ik achteraan vier vlakke kanten geslepen had om een sleutel op te zetten. Indien je kan gebruik dan best de us maat. Misschien kan het ook met zo'n klein BAHCO rateltje.
Voordeel is dat je alle olie kan aflaten en dus een volledige vervanging mogelijk maakt. Anders blijft een deel van de oude olie in de koppelomvormer en vervang je ong de helft...

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 17:38 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik heb al verschillende bakken ververst( ook die waar je het over hebt) en ben die plug nog nooit tegen gekomen , maar ik weet dat ze er soms in zitten :!: ik heb mestal rond de 7 a 8 liter nodig en neem maar van mij aan dat er geen 7 a 8 liter in je koppelomvormer zit :!: ik denk hooguit 2 liter ( dat wil zeggen dat er 4 in moeten zitten want hij loopt namelijk half leeg), een koppelomvormer is namelijk niet hol van binnen ,maar zit ram vol :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door peerkehemi op wo mei 02, 2012 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 18:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Of je rijd hem op een steile helling en tapt 'm dan af :D Zo ging bij mij alle olie eruit (op de sleepwagen :D :D )

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 20:14 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Ik ga van de zomer een temperatuurmeter op de bak zetten; en gelijk een aftapplug :mrgreen:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 20:18 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Ton de Draaier schreef:
Ik ga van de zomer een temperatuurmeter op de bak zetten; en gelijk een aftapplug :mrgreen:



dan zou je de koppelomvormer eigenlijk moet uitbalanceren ton :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 20:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Hoezo uitbalanceren? Ik neem aan, dat die af fabriek toch al okee is?

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 21:01 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Je gaat er toch een aftapplug in maken , er wordt dus gewicht af gehaald of bij gebracht ,dus onbalans :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 21:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Nee, ik bedoel dat ik een plug in de oliepan maak. :wink:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 21:38 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
Bij mijn F150 zat er ook een aftapplug op de converter. Voorzover ik weet, is dit standaard bij Ford.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 03, 2012 19:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Gert Jan schreef:

Olie kan je uit me hoofd niet aftappen,


Bij mij ook nie :D :D :D

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 03, 2012 20:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Je kan ook een van de leidingen aan je oliekoeler loskoppelen, als je dan de motor start wordt de oude olie eruit gepompt. Tegelijkertijd vul je nieuwe olie bij en als de olie die eruit gepompt wordt een heldere rode kleur krijgt dan ben je klaar.

Meer info (stap 13)

http://www.amsoil.com/faqs/atf_and_filter_change_procedures.pdf

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2012 21:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 10, 2012 20:58
Berichten: 242
Woonplaats: Roermond
oke bedankt mensen.. ik ga morge na het werk eens kijken of het me lukt..

In de manual kijken zal moeielijk gaan aan gezien ik er geen heb en ook niet zou weten hoe ik eraan zou moeten komen..

_________________
Donny
'76 dodge D200 5.2ltr. 318 V8

With Brutalforce we ride!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2012 23:08 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr dec 16, 2011 20:59
Berichten: 11
Woonplaats: Harmelen
alex2 schreef:
Gert Jan schreef:

Olie kan je uit me hoofd niet aftappen,


Bij mij ook nie :D :D :D

bhpaddict schreef:
Voor zover ik me nog herinner zit er ook een aflaatvijs op de koppelomvormer. Hiervoor moet je een metalen plaatje onderaan tussen motor en versnellingsbak losvijzen en de motor aan de krukas ronddraaien tot je dit tegenkomt.
Het boutje zelf is vrij moeilijk bereikbaar (staat trouwens ook in die manual). Ik deed dit door een dop van een ratelsleutel 1/4" met sleutelwijdte 8mm te gebruiken waaraan ik achteraan vier vlakke kanten geslepen had om een sleutel op te zetten. Indien je kan gebruik dan best de us maat. Misschien kan het ook met zo'n klein BAHCO rateltje.
Voordeel is dat je alle olie kan aflaten en dus een volledige vervanging mogelijk maakt. Anders blijft een deel van de oude olie in de koppelomvormer en vervang je ong de helft...



Je weet het niet bij sommige mensen :P :P :P

Klopt er zit idd een heel klein vierkant boutje.
daar haal je de rest uit je koppelomvormer.

Groetjes

_________________
---> 76 Dodge W200 Cummins Project <---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling