Het is nu di jun 24, 2025 22:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 15:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik kwam dit tegen op Youtube, wat is dit voor een verschijnsel, ziet er nogal verontrustend uit.

http://www.youtube.com/watch?v=6LaMXupbfdA

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 15:40 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
De schokdempers kunnen het resoneren van de as niet opheffen, lijkt het op tenminste :shock:

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 15:47 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
is da nie normaal dan , :roll: bij een Dodge tenminste :blackeye: :blackeye: :blackeye:

nee man Geintje, ik heb het wel ooit gehoord, dat dit kan gebeuren met hele dikke wielen????? maar die zitten er zo te zien ook nie onder

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 16:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2011 23:54
Berichten: 724
Woonplaats: Paal , Guido
Echt goed en prettig lijkt me da nie , maar zou het nie door het wegdek komen ??
In het begin ligt al meer band op het wegdek !!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 16:25 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Elk objekt heeft een eigen trillingsfrequentie. Als de frequentie van je chassis en rijwerk één worden, blijft de cadans erin... Het enige om die te doorbreken is je gas loslaten; door de motortrillingen (vooral bij een D.... eh.... SORRY!! :roll: ) die veranderen, verander je ook de framefrequentie.
ik heb een grote draaibank met een klauwplaat van 800mm... soms wordt de frequentie van frame en hoofdas één en ontstaat er een grove trilling..... Even het toerental up/down en het is weg.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 18:35 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Nou voor jouw ook eentje dan Ton :mrgreen:


_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 18:42 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Heyyy André :) :) Ja, da's lelijk!! Ik heb het met mijn motorfiets bij 170km/uur gehad. Ik denk ook niet dat het merkgebonden is ; ik denk dat geen schokbreker hier iets tegen doet.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 19:02 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 23, 2009 23:03
Berichten: 5474
Woonplaats: Joop uit Goirle
Hoe je het ook went of keert, ik vindt dit geen normale situatie. :? :cry:
Ergens gaat er met de verhoudingen in het voertuig iets niet goed.
Iets in de vering t.o.v. een eventule verhoging (lift) of zoiets.
Of iets met de fusee kogels :?:

_________________
Joop.. Ford F-1 Pick-up (verkocht)
Afbeelding
Ford F-1 Pick-up 1/2 ton 1949 - Het eerste model in de F-serie - http://www.joopfloris.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 19:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 22:54
Berichten: 69
Woonplaats: rillaar
Op de stuurinrichting staat een soort demper die de wielen moet doen rechtkomen als men afdraaid. Hoogswaarshijnlijk is deze kapot.

_________________
andre

www denbiechtstoel.be


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 21:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 15:15
Berichten: 180
Woonplaats: Vlakbij Apeldoorn...
Hier een filmpje van iemand die het met zijn 2011 F250 had en het heeft opgelost met nieuwe schokbrekers (de oem's van Ford schijnen niet van geweldige kwaliteit te zijn) en een stuurdemper:

http://www.youtube.com/watch?v=ZmP8kefje6w

andre schreef:
Op de stuurinrichting staat een soort demper die de wielen moet doen rechtkomen als men afdraaid. Hoogswaarshijnlijk is deze kapot.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 22:24 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Ik heb dat ook wel eens gehad.
Met de banden die ik bij de hummer velgen kreeg had ik het heel snel. (er moet hier op het forum nog wel eens een vraag over staan)
Toen daarna weer met de banden die er onder zaten toen ik hem kocht had ik het heel zelde nog.
Toen ik originele banden en velgen (kleine) eronder had toen mijn velgen werden zwart gespoten ook een paar keer gehad.
En met deze mud terrian banden nog niet meegemaakt

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Death Wobble
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 1:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
andre schreef:
Op de stuurinrichting staat een soort demper die de wielen moet doen rechtkomen als men afdraaid. Hoogswaarshijnlijk is deze kapot.

Gelukkig hangt dat niet af van een soort demper, de voorwielen willen na afdraaien terug omdat de onderste fusee niet vertikaal lijn staat met de bovenste.
Dat is ook de oorzaak dat je voorwielen scheef onder je truck/auto staan als je je stuur links/rechtsom draaid.
Als dit niet zo zou wezen zouden ze net zo zwabberen als de wieltjes van een winkelwagentje :wink:

Dit komt overtuigend over. Weet ik uit ervaring!

This is why I hate parallelogram steering. Rack and pinion is where it's at. It's called worn bushings, bad ball joints, wear and tear, improper modifications by some moron, ect.. I've seen Land Rovers and Toyotas do this too.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling