hoi pieter,
ik heb me de laatste tijd enorm verdiept in de 6.0 powerstrokes.Gelukkig is er enorm veel informatie te vinden op de amerikaanse forums.
Stond een paar weken geleden voor eenzelfde dillemma,..doen of niet doen?
Wou eigenlijk een benzine uitvoering,maar die zijn bijna niet te vinden,..ja in de u.s.a en over het algemeen allemaal met zo,n 100k in miles.
de 6.0 is in principe een goede motor het is de olie koeler die voor problemen zorgt.
affijn dat is in het andere topic te lezen.
Dus waar kan je op letten als je de auto koopt?
1 onregelmatigheden als ie stationair loopt,...misfires m.b.t. de injectoren.
2 toen ik de mijne kocht hadden ze hem niet schoongemaakt,...dat was een prettige bijkomstigheid want zo kon je mooi zien of het koelvloeistof reservoir ooit koelvloeistof eruit gekieperd had....als dat wel zo is dan is er al iets aan de hand met de EGR koeler/valve...of koppakking.
je kunt het volgende doen(indien je handig bent),...ik vondt het wat genant om te doen dus nam gewoon de gok.
http://www.youtube.com/watch?v=wis6BFvI7zYIn dit filmpje gebruiken ze een 6.0 met een lekke koppakking ,....als je rond om het koelreservoir kijkt zie je dat ie al heeft staan lekken.
je kunt ook in het koelstof reservoir kijken of er bezinksel in ligt de mijne had het wel,...maar in lichtere mate.kon de bodem nog wel zien,...als er erg veel in ligt dan is de vloeistof nooit ververst of enkel bijgevuld.
die drab/slurrie zorgt voor de problemen.
de rest is gewoon zoals iedere andere auto,..remmen roest bekleding etc etc..
Ik hoop dat je er wat mee kunt,...succes.