Het is nu di jun 24, 2025 11:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: storing
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 15:10 
Trucker

freddy schreef:
Hij rijdt er nog steeds om kees.
Als het goed is heeft roelof al spullen besteld.

oke dan. Ik heb van dat geklooi gehad toen ik terug kwam uit italie, het rijd niet prettig, succes er nog mee dan.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 20:09 
Truck forum Junky

freddy schreef:
gisteren weer een storing nu code p0420

lees dit eens freddy :!: zo te zien een probleem met je kat :!:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=c ... 072blKbe2Q

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 20:19 
Pro Trucker

Is er misschien iemand die het kan vertalen in het a.b.n
Mijn engels is niet zo best.
Paar woorden kom ik nog wel uit.
Maar een héél verhaal niet.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 20:39 
Heavy Trucker

Zo in het ABnormaal Nederlands
Ik ga het niet door lezen want dan wordt ik gek(ker) :D

Een P0420-code is een foutcode op de OBD-II uitgerust voertuigen. Alle voertuigen van 1996-nieuwere verkocht in Noord-Amerika ondersteunen deze generieke aandrijflijn code. Deze code is een vrij veel voorkomend en deze site is hier te helpen de gemiddelde doe-het-zelf (DIY) auto eigenaar (zoals jij) het oplossen van problemen, diagnosticeren en hun voertuig zelf wanneer voorgesteld met een P0420 code fix, geld te besparen.

Als uw auto is meerdere foutcodes (DTC's), is het altijd een goed idee om hen vast te stellen in de volgorde waarin ze komen op de code lezer. Bijvoorbeeld, als u deze codes - P0300, P0420, P0171, dan bent u gaat te willen van de P0300 Random ontstekingsfouten invoeren (oplossen), en vervolgens aan te pakken van de P0420-code, etc. De reden hiervoor is dat aan te pakken de eerste code zou kunnen veroorzaken verder DTC's in te stellen.

Als u bent gekomen om deze site kunt u waarschijnlijk al weet dat je een P0420 code te hebben. Om te beginnen, raden wij u zoeken naar de diensten van een professionele monteur / technicus als u twijfelt over de vraag of u de reparatie uit te voeren! Zorg er ook voor om de juiste diagnostische procedures te volgen om te bepalen of een deel is mislukt. Als je gewoon veranderen delen hoop dat het zal het probleem op te lossen, je bent echt gewoon gissen en verspillen geld. Deze site is hier uitsluitend bedoeld ter informatie en is bedoeld om u te helpen meer te leren over de DTC en beslissen of u de reparatie aan te pakken zelf. Het is niet bedoeld als auto-reparatie-advies.

OK, dus wat maakt een P0420-code eigenlijk?

Zoals hierboven vermeld, is de code van de beschrijving is Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). OK, nu vertellen me dat weer in gewoon Engels kunt u .... Laten we het af te breken: de katalysator systeem dat wordt genoemd is uw drie-weg katalysator, zodat de katalysator niet goed werkt (dat wil zeggen het is niet efficiënt). Bank 1 verwijst naar de zijkant van de motor die cilinder # 1 bevat. Op lijnmotoren, zoals 4 en 5 cilinder motoren, is er slechts een bank. Dus, om echt alleen maar dingen laten we gewoon zeggen dat de efficiëntie van de katalysator en / of uitlaat en / of O2 sensor niet zo groot is.

Er zijn geen symptomen dus waarom zou ik dat oplossen?

Grote vraag! Een P0420 code zal opzij veroorzaken geen symptomen van de MIL (storing lampje) gaat branden. De werkelijkheid is er nog iets mis en de auto heeft aandacht nodig om te kunnen worden in uitstekende rijdende staat. Een slecht onderhouden auto zal minder efficiënt draaien, branden meer gas, en kost je meer geld op de lange termijn. Plus, als je check engine lampje brandt voor een P0420-code en u besluit niet om het te repareren, zou een andere meer serieuze code worden geactiveerd en je zou nooit weten. De MIL brandt of u een code of tien! Terwijl ik uw aandacht, vergeet dan niet om olie verandert als de handleiding van schema's te doen en de banden opgepompt tot de juiste PSI te houden.

Dus wat de oorzaak is van mijn P0420 code?

Er zijn een aantal dingen die kunnen worden veroorzaakt dit P0420 efficiëntie van de katalysator code. De meest voorkomende ding is de katalysator zelf niet meer naar behoren functioneert. Het andere ding is waarschijnlijk de achterste O2 (zuurstof) sensor is niet meer goed werkt. Andere dingen kunnen zijn uitlaat lekkage, beschadigde uitlaten, beschadigde O2 sensor bedrading / connectors, aangesloten katalysator, etc.

OK, dus ik wil om dingen te diagnosticeren, wat moet ik nu doen?

Het makkelijkste om te eerst moet doen is een visuele controle van de dingen. Een visuele inspectie van het uitlaatsysteem op lekkage, controleer dan de katalysator voor de deuken, gaten, ernstige verkleuring, en controleer of er een rammelaar in. Als een van deze syptoms zijn er, de converter moet waarschijnlijk worden vervangen. Vervolgens visueel op de downstream-O2-sensor (achter de converter). Controleer op gebroken draden, voor de hand liggende fouten, etc. Als dat allemaal klopt, wil je de werking van de O2 sensor te controleren. Om dat te doen, moet u toegang hebben tot een scanner of een oscilliscope. Controleer of de golfvorm is vrij stabiel. Als de lezing fluctueert dan de sensor is het waarschijnlijk slecht is en zal moeten worden vervangen.

Op sommige auto's zoals sommige Subaru-modellen een ECM reflash wordt het probleem opgelost. Zoals je kunt zien een P0420 kan veroorzaakt worden door vele dingen, dus als u twijfelt over de vraag of u het probleem zelf op te lossen, dan kunt u het advies inwinnen van een professionele technicus. Good luck!

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 20:39 
Heavy Trucker

Zelfde gedachten Moniek :D Iets met lui en moe :D

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 21:23 
Pro Trucker

Wat heeft dat nu weer met lui en moe te maken.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 21:26 
Heavy Trucker

Dat ik liever lui dan moe ben met vertalen en het even in google translate gepropt heb :D

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 21:35 
Pro Trucker

Dat moet ik ook nog een keer aan laten leren door mijn dochter.
Ben niet zon computer held.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 21:41 
Heavy Trucker

RammieGirl schreef:
Spieker schreef:
Dat ik liever lui dan moe ben met vertalen en het even in google translate gepropt heb :D

Ja en dat ik ook liever lui en moe ben met vertalen dat ik het effe via http://www.vertalen.nu/zinnen/ gepropt heb :D

Vind mijn vertaling beter Moniek :bootyshake: :D

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 17:23 
Pro Trucker

Vanmiddag de nieuwe lambdasonde erin gezet .
Hopen dat het nu over is.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 2:01 
Pro Trucker

Nu ongeveer 400 mijl gereden met de nieuwe lambdasonde.
En geen storingen gehad .
Dus het was de lambdasonde voor al die ellende.

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]