Het is nu zo aug 24, 2025 8:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dodge vs Toyota
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 18:53 
Heavy Trucker

Wat zei je, meer olie :D

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 19:00 
Pro Trucker

Zo'n Tundra zal echt wel een goede auto zijn, en op elke auto kun je wel wat afzeiken.

Ik vind hem niet mooi, andere misschien wel; goed dat smaken verschillen.

Denk wel dat de Amerikanen het als een "bedreiging" zien dat de Jappen zich ook op hun "eigen" pickup markt gaan begeven. Ongegrond afzeiken is dan de makkelijkste weg, iets waar Amerikanen goed in zijn :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 20:01 
Trucker

Hallo Heren,

Wat ik bedoelde met mijn mening zonder dat ik daarvoor afgeschoten word dat ik alle modellen mooi vind. En het Merk mij niet boeit!!

Bij mij thuis zijn heel wat merken vertegenwoordigd er staat nu een jeep srt-8 een chevy 2500hd welke verruilt word met een gmc denali 2500 hd, Mijn Raptor, Een mini countryman en binnen kort zelfs een 1966 mustang en 1986 grand wagoneer.

Dus ik weet wel de mooie punten en de zwakke punten van de onderlinge modellen. De wat ik bedoelde met de afwerking is inderdaad met de nieuwste dodges in laramie uitvoering. De thundra foto zijn er mooi en heb ook serieus naar de truck gekeken erg sterke motor en zeer hoog koppel! Mede daardoor waarschijnlijk ook de power boost naar 395 voor de dodges en de 6.2 van ford.

Maar goed iedereen heeft zijn mening en dat heeft een usa rijder helemaal ;-) als we zo meegaand waren reden we wel in waar het gros van de mensen in rijden ;-)

Dit was een onderbouwing van mijn mening mocht je het niet leuk vinden... Helaas;-)
Maar mijn observatie was met de nieuwste modellen nu. Dodge heeft een hele sprong gemaakt sinds vorige big rig generatie! Maar ook de chevy van het gmt800 naar het gmt900 platvorm. Dat is de voortgang die hopelijk nog lang door gaat!!

@Belgiquebasterd
 Met die trucks is ook heel wat rader mee gedaan dan met welk frame dan ook! Lees het gesprek met de svt hoofd engineer dat het er ruiger aan toe gegaan dan uberhaupt met de truck kan! Dit stond op autoblog.com Maar dat hij het frame super vind presteren omdat het flexibel word waarneer het moet! Anders zou de truck raar kunnen gaan hokken!! En dat zou juist mega gevaarlijk worden! Dus ik maak me geen zorgen om mijn frame ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 21:14 
Heavy Trucker

Solid schreef:
@Belgiquebasterd
 Met die trucks is ook heel wat rader mee gedaan dan met welk frame dan ook! Lees het gesprek met de svt hoofd engineer dat het er ruiger aan toe gegaan dan uberhaupt met de truck kan! Dit stond op autoblog.com Maar dat hij het frame super vind presteren omdat het flexibel word waarneer het moet! Anders zou de truck raar kunnen gaan hokken!! En dat zou juist mega gevaarlijk worden! Dus ik maak me geen zorgen om mijn frame ;-)

Geen idee, zelfs dat topic niet helemaal gelezen, was als reactie op die spaghettiframe stelling van de Tundra.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 21:26 
Pro Trucker

majijo schreef:
Ik weet het niet meer ik heb zelf ook ergens gelezen dat de truck's er uit werden gehouden bij de overname na Hans zijn bericht me eigen rot gezocht maar kan het nergens vinden :? :mrgreen:

heb ook nog eens snel gegoogled en zie alleen maar dat RAM en Dodge onderdeel zijn van de Chrysler group, zie ook de RAM site

http://www.ramtrucks.com/en/

onderaan, Chrysler is nu dus voor 53% in handen van Fiat. Op de foto van een 2011 RAM dash zie je ook nog de tekst Dodge, iets boven de radio

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 21:49 
Trucker

nog enkele jaren en dan nemen die spleetogen een groot aandeel fiat over en dan word ik ook ge etiketeerd als nasibak. :P :P
dus he maak je niet dik. :blackeye: :blackeye:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 21:53 
Super Trucker

torque monster schreef:
nog enkele jaren en dan nemen die spleetogen een groot aandeel fiat over en dan word ik ook ge etiketeerd als nasibak. :P :P
dus he maak je niet dik. :blackeye: :blackeye:

Liever nassi als spaghettie :mrgreen: of nie

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 22:13 
Trucker

Hallo Hans,

Wat ik toen der tijd van Ralph gilles heb begrepen toen hij hoofd desginer van de ram trucks was in 2009. Was dat ze dodge als het ware opsplitsen tussen Ram en dodge. Ram worden de trucks en commercial fleet. Dodge meer de performance tak van chrysler. Dus dodge voor de performance en jong publiek en dus betaalbaar. Chrysler meer de luxe en wat ouder publiek dus duurdere modellen. Ram zou dan de Trucks blijven. Srt zou dan gewoon de high performance blijven.

Onder deze voorwaarde hebben ze toen het overheidsgeld gekregen indien fiat op deze manier het zou uitvoeren.

Dat is wat ik er van heb begrepen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 23:30 
Pro Trucker

Afspraken met regeringen, Bonden en auto fabrikanten gaan regelmatig de andere kant op, kijk maar neer Spijker en Saab, ook zo'n succes story. Dat RAM apart verder ging klopt, maar bleef toch onder de vleugels van Chrysler en deze moeder maatschappij is in handen van Fiat, dus RAM ook, anders stond het Chrysler logo niet op hun website en het Dodge logo in de auto. De verkoop van de aandelen aan Fiat heeft de AMerikaanse belasting betaler 1.3 Billion (1.3 Miljard) gekost, nieuws wat men niet graag doorverteld in Washington.

http://www.thecarconnection.com/news/10 ... -3-billion

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 23:46 
Trucker

majijo schreef:
kevinb schreef:
majijo schreef:
Is het niet zo dat ram gewoon door gaat als ram zonder dodge :?:

Verleden week bij die dealer gehoord in winterpark FLORIDA fiat heeft alleen het europa gedeelte over genomen :dontknow: :dontknow:

Een dikke maand geleden heb ik hierrond een brief ontvangen van Fiat waarin stond dat Dodge in z'n geheel niet meer geimporteerd wordt in België. Andere Belgische Dodge rijders zullen deze ook wel ontvangen hebben, vermoed ik?
Eigenaars mogen wel nog naar bepaalde dealers gaan (er zat een lijst bij) om onderhoud te laten uitvoeren.

M'n garagist vertelde ook dat de mopar olie niet meer verkrijgbaar is, dat het nu Fiat spul zal zijn. Als die stelling klopt weet ik niet.

Ik weet het niet meer ik heb zelf ook ergens gelezen dat de truck's er uit werden gehouden bij de overname na Hans zijn bericht me eigen rot gezocht maar kan het nergens vinden :?

WHAT THE FUCK heb ik 2 fiats :mrgreen:

Afbeelding

Hoezo 2 Fiats... :wink:
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 11:42 
Super Trucker

HemiBee schreef:
Heerlijk he hoe mensen toch super serieus op deze discusie in blijven gaam :D :D :D :D :D

Mijn mening:
Een nieuwe Volkswagen die uit de VW fabriek in amerika van de band komt is toch ook geen amerikaan. Blijft in mijn ogen een duitse frikandel.
Als ik aan Toyota denk dan denk ik aan japan dus is een japanner..
Als je de namen Dodge, Ford, Chevrolet, GMC, Cadillac, Lincoln enz enz enz hoort dan denk je aan Amerikaanse merken ook al word bv de Dodge in mexico gemaakt.

Deze hele usa vs japan discussie moet helemaal niet serieus genomen worden. Merken tegen elkaar opspelen zal je toch altijd houden De 1 is ford man, de ander dodge, die weer chevy en de ander is tundra geil. Voorheen was t de Ford en nu is de Tundra gewoon de lul en komt gewoon door al dat serieuse tegengas wat er steeds weer op komt ..De 1 vind dit en de ander dat en wie tegen is gaat lekker door met relle. Heerlijk toch :D :D :D :D Iedereen moet kopen wat die mooi vind maar een appart Tundra forum zal op dit USAtrucks forum niet komen omdat het gewoon niet tussen de amerikaanse merken past (of er moet ineens veel intresse en vraag naar zijn dan kunnen we evt een poll starten en kijken wat iedereen er hier van vind). Wil vanzelf niet zeggen dat ze hier niet mogen komen.. Als iemand met een Tundra vind dat hij tussen de USAtrucks past dan is die hier uiteraard welkom maar zal tegen een grapje of geintje zoals nasitruck, spaghettiframe enz moeten kunnen want daar kun je vanzelf op wachten.. Niet te serieus opvatten en gewoon die amerikaanse klerezooi de grond in schoppe want die bende mankeert ook altijd wat.. Ik zeg altijd "er is niks zo onbetrouwbaar dan amerikaanse autos" maar toch als je het virus eenmaal te pakken hebt dan kom je er niet meer af. Gelukkig maar want het is en blijft gewoon kicke om mee te rijden.. Een Tundra zal ook ongetwijfeld super goed rijden maar het is een persoonlijke smaak dat voor iedereen anders is.. Ook kan het te maken hebben met de zakelijke kanten van hoe klanten of werkgevers over je grote Dodge Ford of Chevy denken.. Een Toyota is in de ogen van mensen dan misschien toch eerder normaal en kan me goed voorstellen dat dit mee kan spelen als je een eigen zaak hebt en je met je truck bij klanten voor de deur moet staan. Als mensen een grote amerikaan zien en totaal niets over deze autos weten dan is de eerste reactie "daar gaat weer zon bakbeest, benzine zuipers, mileu vervuilers, aso's enz enz" of je krijgt vragen zoals "Nou de zaken gaan goed zeker??" ziet dezelfde persoon jou in een Toyota rijden dan is hun reactie ineens anders want dat zien ze dan weer als een iets grotere "normale" werk auto en denken niet meteen aan een benzine zuiper enz.. Heel vreemd maar zo is het vaak wel. Maar goed het blijft gewoon een eindeloze discussie maar ik moet er elke keer weer om lache. Vooral als die gekke sjeng weer om de hoek komt zeilen met zn termen zoals spaghetti frame enz hahahaha Geweldig :D

---

Succes met de test ritjes en met beslissen.. Kopen wat je zelf mooi vind en niet wat een ander vind :wink:

Voordat ik hier met het nieuwe model van de ram kwam werd deze ook afgezeik, maar toen volgden er meer en moest er en nieuw slachtoffer gevonden worden en dat is de Tundra geworden. :lol: :lol:
Als er meer rijders komen met die nassie Truck zoeken we wel weer een ander slachtoffer waar we de draak mee kunnen uit steken :lol: :lol:
er zijn er nog genoeg nikssan of zo :lol: :lol: :lol:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 12:12 
Trucker

majijo schreef:
kevinb schreef:
majijo schreef:
Is het niet zo dat ram gewoon door gaat als ram zonder dodge :?:

Verleden week bij die dealer gehoord in winterpark FLORIDA fiat heeft alleen het europa gedeelte over genomen :dontknow: :dontknow:

Een dikke maand geleden heb ik hierrond een brief ontvangen van Fiat waarin stond dat Dodge in z'n geheel niet meer geimporteerd wordt in België. Andere Belgische Dodge rijders zullen deze ook wel ontvangen hebben, vermoed ik?
Eigenaars mogen wel nog naar bepaalde dealers gaan (er zat een lijst bij) om onderhoud te laten uitvoeren.

M'n garagist vertelde ook dat de mopar olie niet meer verkrijgbaar is, dat het nu Fiat spul zal zijn. Als die stelling klopt weet ik niet.

Ik weet het niet meer ik heb zelf ook ergens gelezen dat de truck's er uit werden gehouden bij de overname na Hans zijn bericht me eigen rot gezocht maar kan het nergens vinden :?

WHAT THE FUCK heb ik 2 fiats :mrgreen:

Afbeelding

haha wij ook een mooie fiat ook wel genaamd DODGE RAM
en een lelijke fiat ook wel genaamd fiat multipla

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 16:10 
Trucker

dodge-hemi schreef:
fiat multipla

Afbeelding

Sorry, ik kon het niet laten :p

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 16:14 
Pro Trucker

Multipla

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 18:56 
Trucker

Nouja als ik dan deze video zie:

http://www.youtube.com/watch?v=1JcvP4D81CI ;)

Ik heb er laatst ook over nagedacht om een Tundra te kopen, een kennis van me heeft er eentje. Maar ze zijn 2de hands bijna niet te vinden met 4x4. Dus dan ga ik toch voor de nieuwe dodge komende winter (dan zijn alle boten in de binnenstalling en mag de dodge ook even op rust)

Maar verder blijft de Tundra natuurlijk een Nasitruck :D

http://www.watersportwinkel-reus.nl
Dodge Ram Hemi sport 1500. 2012

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]