RickyV8 schreef:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik voor m'n werk een Ford F350 Dually Flatbed diesel (vlakke laadbak) wil kopen. Het type vanaf 2008.
Nou wil ik jullie vragen waar ik het beste rustig kan gaan zoeken naar een geschikte wagen. Kan ik dit het op craiglist.com doen, ebay, of zijn er nog meer sites die de moeite waard zijn?
Het zal zoiets worden, liefst met een aardige laadvloer zodat er een minigraver of minishovel op kan staan (laadbak een meter of 4 lang, dus een regular / single cab)
Kaal chassis mag ook (misschien nog wel liever) dan laat ik er hier door een carrossoriebouwer een laadbak met aluminium zijschotten opzetten. Wagen komt op vrachtwagen kenteken (C)
Uiteraard sta ik ook open voor alle opmerkingen tips enz...
Misschien weten jullie iets in NL te staan?
Thanks!
Ik zit dit nu zo'n 4-pagina's te volgen, maar weet je zeker of je hier goed aan doe.
Gevoelsmatig van jouw kant kan ik me er iets bij voorstellen, maar zakelijk/economisch zeg ik,
niet doen. De mogelijkheden die je nu hebt met de Daf-45 zijn vele malen groter voor de werkzaamheden en transport wat jouw branche betreft. Zet je minikraan eens op de pick-up
met 3-bakken erbij, dan zit je "vol", zet je mini shovel er eens op met nog wat los spul, dan
zit je "vol", als je een zwaarder kraantje moet huren van Boels of Borent, kan (lees mag)
die wat gewicht betreft op de pick-up. Er komt al een zwaarder hulp-chassis met een tranenplaat vloer op wat van je totaal gewicht afgaat, wat blijft er aan laadvermogen over.
Je hebt het over een ander kraantje met sorteerknijper, dus je wordt al groter en zwaarder,
Voor twee machines op het werk moet je al twee keer rijden of je moet een "hanger" meenemen, nu zet je alles op de Daf ..... en gaan.
Slaap er nog maar een nachie over.