gipsycd schreef:
heb nu ongeveer 47K miles met de eerste wiellagers en moest ik geen EBC gestoken hebben waarschijnlijk ook nog met de remschijven. Heb de remschijven(was niet noodzakelijk) en blokken vervangen vooral voor de "low dust" blokken van EBC.
Wat je wel hebt (als je het SRT-10 onderhoudsschema volgt) is relatief veel olie en filter wissel : schema "B" zegt om de 3000miles of 5000km olie(+-8.5l 0W40) + filter en schema "A" zegt om de 6000 miles of 10000km. Welk schema je volgt is afhankelijk van je rijstijl en klimaatomstandigheden.(zegt de handleiding , is vooral gericht op de verschillende klimaten en omstandigheden in de USA)
Persoonlijk kies ik voor de middenweg en ververs ik +-7500km. Heb eens een SRT-10 zien staan in herstelling die het niet zo ernstig nam met de oliewissels.(Zou ik niet willen meemaken) .Als je wat uitkijkt kan je vrij goedkoop Mobil 1 0W40 kopen via ebay (vooral in Duitsland).
Hmm, dat is inderdaad heel wat olie. Nu ben ik wel grote hoeveelheden gewoon; mijn vroegere W200 met vergrote carterpan had een inhoud van 9,5 liter....
Nu rij ik met een BMW V8 en dat is ook 7,5 liter....
Alleen is de interval wel vrij kort.. Maar dan koop ik een vatje van 60 liter dat zijn ong 7 oliebeurten; aan 3 per jaar zijn dat dan twee jaar en 1 beurt.
Ook al bedankt voor de aanvulling.