Moniek, dank je voor het compliment
Internet. De wereld is een tennisbal.... Met een mouseklik reis je de hele wereld rond en... je kunt met een goed gericht Email iemand in Timboektoe te vijand zetten of gewoon een goed gesprek genereren.
Internet is één grote Bibliotheek en nieuwsmedium.. sommige Amerikaanse senatoren willen niets liever zien dat het gecensureerd of verboden wordt. Nieuws wat uit de "mainstream media" gehouden wordt, is op het web te vinden, maar let op!, Google zet bepaalde berichten (als ze die ontdekken, ) op een lager hitscore, zodat niet iedereen ze vindt en bepaalde berichten wordt bewust in de wereld geholpen om de grote massa te misleiden. Veel mensen denk bijvoorbeeld, als de CIA beelden van een Osama aan stukken op Youtube zet onder een andere naam, dat het waar is, (het staat immers op de Tube).
Common sense is het toverwoord deze tijden.
Aggresieve spelletjes en bloedige films en politiesoaps met lijken als een slaapzak open van boven tot onder .
De jeugd wordt "ergens voor klaargestoomd.... De aggressie in de spelletjes en de "slaapzakken" op de snijtafel maken, dat lijken, bloed en afgerukte ledematen gewoon worden in onze hersenen... Wanneer men onder de wapenen wordt gedwongen en men moet vechten, dan is slechts een klein stukje gerichte opleiding nodig om van een zachtaardig persoon een moordmachine te maken! (kijk maar naar de amerikaanse soldaten in Irak) .
We kunnen dus rustig een bord spaghetti Bolognese eten en naar de snijtafel van CSI kijken, het is allemaal rood en gewoon.
Julius Ceasar wist het al..."Panem et Circensis" of.. Geeft het volk brood en spelen , opdat het tevreden is"
Er is veel aan de hand achter de schermen.. Kom ik ga de Ford even starten buiten; een onvervalst eerlijke grom waar ik van kan genieten.... Julius C zou me toelachen....