Aquafobia schreef:
Dit snap jij ook wel Theo.
Je moet alleen ff stap voor stap gaan kijken hoe het zit.
1) Op welke draad staat spanning
2) Ligt er een draag direct aan massa?
3) welke draden gaan er vervolgens naar de lampen (als je 1 en 2 weet, kan je 3 uitvinden)
... Meet de draden een voor een door en zet er eventueel spanning op zodat je kan zien welke lamp(en) er dan gaan branden.
4) zet er op de juiste plaats(en) een relais tussen
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het geen originele schakelaar is anders kan je het schema er bij pakken natuurlijk

oke ik kan dit volgen
maar waarom heb je 6 draden nodig om een lamp aan en uit te schakkelen
als ik het goed begrijp moet er een massa en een plus op de schakelaar ziiten
en de schakelaar is dus een dubbelpoligeschakelaar
je kan toch ook schakkelen met alleen een plus die massa heb je toch niet nodig ?
sorry tegelijk weg gestuurde berichten
DodgeViperTruck schreef:
Als de schakelaar een lampie heeft dan zal die ook een massa draadje moeten hebben.
Dus 12V continu, massa en het weggaande (verbruiker) draad moet erop zitten.
Waarschijnlijk hebben ze dubbele draden op het uitgaande contact gezet zodat vanaf daar gesplitst word naar achter, zijkant en dak?
Kan vanzelf ook nog zijn dat er vanaf dezelfde schakelaar nog een keer 12v continu afgetakt is voor een andere doeleind?
Zoals Ronald ook al zegt even de meter erop en alles is duidelijk

Meteen even een GOED schakelaartje kopen voor je truck straks nog zwarter is dan die al is

hahahahaahhaaa ik hou van zwart maar wel donker zwart niet van dat er tussen in zwart
maar natuurlijk voor het lampje op de schakelaar en massa
