Het is nu do aug 21, 2025 13:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 21:46 
Trucker

Ja, dat is ook mijn idee eens in Duitsland alles nagekeken zou dit ok moeten zijn maar de extra reflektoren zitten er toch niet op. Dus bij deze heb ik er die toch bijgeplaatst, en ik hoop dat Floor het bij het eind heeft met de gordels want daar staan geen E label op.
Voor de rest zou alles ok moeten zijn, mistlicht achter, standlichten voor, aangepaste achterlichten, banden.

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 1:13 
Pro Trucker

mijn truck kwam rechtstreeks van de USA naar Belgie , en voor de homologatie MOESTEN er E-label gordels in :!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 13:12 
Pro Trucker

ik mag hier ter plekke dood vallen als het E labels moet hebben.
Heb met mijn eigen ogen de GOCA instructie tegen een PC scherm zien hangen in één van de keurcentra.
Laat je dus niets wijsmaken... maar in pricipe moeten/mogen ze dit niet meer nakijken zoals gezegd.

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 14:01 
Trucker

Naar de Keuring geweest!!

Wat de wagen zelf betrof alles ok, met als uitzondering dat ze begonnen te zeveren over de plaats van m'n chassis nr.
In Duitsland hebben ze dat op de top van het chassis rechtsvoor onder de motorkap geplaatst, nogthans bij TUV gedaan en staat duidelijk op mijn Duitse brief.
Dus daar willen ze een certificaat van.
De TUV dokumenten had ik niet, en ook niet ontvangen in Duitsland.
M'n trekvermogen is niet vermeld op mijn Duitse brief.
En als laatste, m'n srt weegt 220kg te veel.
En Floor had gelijk GEEN E label nodig op de gordels!

Grt. Serge.

07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 16:26 
Pro Trucker

heb je laten wegen met tonneaucover en reservewiel op de truck :?:
zo ja , dan heb je nog 2 of 3 zitplaatsen over... :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 19:35 
Trucker

Ja, Hij is gewogen zoals hij kompleet is.
Maar als ik m'n TUV documenten heb moet ik dan toch terug, dus ik kan hem idd wat lichter maken door m'n reservewiel er vanonder te halen, weinig benzine in de tank, demontage van de cover en eventueel achterklep.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 20:20 
Pro Trucker

Waarom gewogen? Is toch gedaan met wegen of is dit voor de invoer van je truck?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 2:18 
Trucker

Ja, Dodge Rammer 09 homologatie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 15:50 
Pro Trucker

okay sorry, dacht al, gaat het terug herbeginnen die zever :roll:

War betreft het chassinr, dat staat bij mij rechts onderaan op de schassisbalk, wist dat zelf niet en konden ze op de keuring zoeken :D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 13:31 
Pro Trucker

die klojo bij mij vorig jaar had zijn leesbril niet op denk ik. Met een stalen borstel over de chassis nr... al m'n transparante lak eraf.
is mooi geroest nu natuurlijk. :evil:

1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 20:23 
Pro Trucker

tegen mij zei die gast dat ik er met gele verf een cirkel moest rondtrekken :shock:

kiss my ass dumbass, goe zot ... :twisted:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 20:53 
Trucker

Ik ben vorig jaar in juni met de chevy naar de keuring geweest. Voor ik binnen stond zei die klojo dat ik afgekeurd was omdat LPG niet op gelijkvormigheidsattest stond. Dan een overschrijving van 170 euro gekregen en betaald en geen papieren terug gekregen. Na 23 maand nieuw keurpapier gaan halen zonder problemen. Na 3 maand terug keurpapier gaan halen. Keurmeester zei dat het allemaal flauwe kul was die regelementen en dat ze beter zich zouden bezig houden met nuttige zaken. Maar tot op heden nog geen juiste papieren ontvangen. Zal de volgende keer eens naar moeten vragen.

Voor import heb ik volgende meegemaakt
auto importeren uit duitsland
homologatiekeuring
papieren aanvragen
terug keuren voor plaatje
dan keuren met garageplaten
nummerplaat aanvragen
keuren en wegen
rijden
van 6 september 2010 gekocht, op dinsdag 15 februari 2011 alles in orde
dus veel geduld

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 21:07 
Trucker

Vrijdag terug naar de keuring geweest voor m'n herkeuring.

Ik had dus mijn Duitse voertuig beschrijving documenten niet bij m'n eerste bezoek aan de keuring, nooit ontvangen bij aankoop en dus ondertussen opgevraagd in Duitsland. De documenten lijken praktisch hetzelfde te zijn als een Duitse voertuigbrief maar afkomstig van Dekra.

Bij m'n eerste bezoek deed de controleur, trouwens dezelfde als de eerste keer ook wat moeilijk over het chassis nr dat bij mij rechts op de top van het chassis onder de motorkap was ingeslagen wat normaal bij de meeste rechts voor in de wielkast zou zijn vertelde hij mij. Deze vraag had ik ook naar Duitsland gesteld en antwoorden dat het toch klaar en duidelijk op het voertuigbrief staat waar het nummer is aangebracht, dit antwoord heb ik dan doorgebracht aan de controleur en werd dan uiteindelijk van m'n keuringbewijs geschrapt.

Bij het eerste bezoek was m'n gewicht van m'n srt ook nog eens 220Kg te veel, op voertuigbrief staat 2410Kg en op de keuring 2630Kg.
Dus reservewiel er vanonder, cover met spoiler, achterklep, krik, brandblusser er van afgehaald en de benzinetank iets minder dan een kwart vol en met als resultaat 2465Kg. Daar kon hij mee leven zei hij.

Dus het dossier is nu kompleet voor Brussel, en hopelijk gaat het er nu toch al een beetje vlotter!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 22:03 
Trucker

Heb ondertussen bericht van de keuring gekregen dat ze het gelijkvormigheidsattest hebben terug opgevraagd en ik kan het bij hun gaan uithalen. Dus 170 euro voor niks betaald. Weet iemand hoe ik deze kan terugvorderen? zal wel weer plezant worden, weet ik al op voorhand

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 20, 2011 21:54 
Trucker

Donderdag 17 maart validatiecertificaat ontvangen!!!
Dus voor al de mensen die hier wat bang worden van al die verhalen die we te horen krijgen van koop toch liever een reeds ingeschreven Belgisch voertuig want dit gaat maanden duren tegen dat je zelf ingeschreven bent en al die kosten voor die homologatie, 'k hoor hier bedragen van 1500 à 2500 euro!!?? GEEN PANIEK!
Eenmaal de wagen hier in België is, kan ik persoonlijk toch niet klagen over de wachttijd qua homologatie.
Mijn mening is als jezelf van plan bent om een Amerikaans voertuig in te voeren, dan mag je niets uit handen geven want daar zitten blijkbaar veel profiteurs tussen.
Dus bij deze leg ik eens in't kort mijn afgelegde weg uit;
- Eind Oktober 2010 kocht ik via Mobile.de een 2006 Dodge Ram srt-10 die nog in Florida stond.
- 10 December komt de wagen aan in Duitsland.
- De wagen werd omgebouwd naar de Europese normen en ingeschreven op Duitse papieren.
- 23 December ga ik hem ophalen in Duitsland
- 11 Februari ga ik er pas mee naar de keuring wat in feite minstens een maand vroeger kon, de srt word afgekeurd omdat hij 220 kilo teveel woog en omdat ik niet bijkomende Duitse papieren bij had(TUV controlepunten)
- 22 Februari documenten vanuit Duitsland ontvangen en een nieuwe afspraak geboekt met de keuring.
- 25 Februari terug naar de keuring met de nodige papieren, gedemonteerde cover, achterklep, reservewiel en benzinetank op één kwart. Alles ok, dossier word verzonden naar Brussel.
-3 Maart 2x 65 euro te betalen voor het verder afhandelen van het dossier.
-17 Maart Validatiecertificaat ontvangen.
-Nu aanstaande Dinsdag 22 maart terug naar de keuring voor verkoop.
Dus het komt er nu op neer dat waneer uw voertuig in orde is voor de keuring, en tegen dat je het Validatiecertificaat ontvangt dat er bij mij maar 14 DAGEN tussen zit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]