Het is nu ma jun 23, 2025 17:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 14:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
willem-2 schreef:
Zolang je er privé mee rijd, en niet beroepsmatig er iets mee vervoerd en onder de
7,5 ton blijft is er niets aan de hand, dus géén tacho, ook niet in Duitsland.
Dit was mijn laatste info een paar maanden geleden



en ophet moment dat er een aanhanger of caravan achter hangt? want dan komt je ttm wel makkelijk over de 7.5 ton?

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 22:40 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Dat was/is bij mijn van toepassing, dus ook niet verder naar info gezocht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2011 23:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Ik dacht dat ten alle tijde in duitsland voor een auto geregistreerd als vrachtwagen een tacho verplicht is.
Zowel zakelijk als particulier.
ik wil er namelijk mee naar oostenrijk maar begreep van de zaak dat tacho daar verplicht is.
Mike H is eens aangehouden had hij het over omdat hij geen tacho had en koste hem 800 euries.
Die gok ga ik niet nemen.



willem-2 schreef:
Zolang je er privé mee rijd, en niet beroepsmatig er iets mee vervoerd en onder de
7,5 ton blijft is er niets aan de hand, dus géén tacho, ook niet in Duitsland.
Dit was mijn laatste info een paar maanden geleden

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 23:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Ben wat aan het google'n en kom dit tegen.

http://bedrijfsauto.com/ns_021437_Wordt ... autos.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 0:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 04, 2010 20:53
Berichten: 3666
Woonplaats: Flanders, Belgium
Me dunkt dat ze zwartrijders er dus willen uithalen en zogezegde grijze platen (lees particulieren) of interpreteer ik dit nu verkeerd?

De jacht is blijkbaar geopend in Nederland :?

_________________
Grtz Jo

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 15:23 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Het is een wirwar van regels die door elkaar heenlopen.
Ik mag niet hopen dat die tacho plicht doorgaat want dan moet ik in mijn fordje ook een tacho doen.
Ik weet ook nogsteeds niet of ik met mijn ford duitsland in kan zonder tachograaf.
ik zal deze week een met TLN mailen hoe dat precies zit.
Mocht ik meer weten zal ik het hier laten weten.

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 19:09 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
dat wordt dan een tacho aanschaffen om aan te kunnen tonen dat je eigenlijk geen tacho nodig hebt.
Dat klinkt als werkveschaffing. :twisted:

_________________
DODGE OR DIE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 18, 2011 16:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 27, 2010 20:10
Berichten: 205
Woonplaats: zuidoost brabant
Dit heb ik gevonden mbt Tachoplicht waaruit blijkt dat je in iig nederland geen tachoplicht hebt als je de truck PRIVE rijdt.

http://epub01.publitas.nl/Bovagkrant/23/magazine.php?spread=4#/zoompage/4/

ik ben nog uit aant zoeken of dit ook in duitsland geldt :?:

Vrachtauto

Digitale tachograaf
De digitale tachograaf is sinds 1 mei 2006 verplicht voor alle zware vrachtwagens en bussen. Vanaf 24 juli 2009 zijn ook de lichte bedrijfsvoertuigen in het beroepsgoederenvervoer tachograafplichtig.

Zowel voor de zware als lichte categorie bedrijfsvoertuigen geldt dat in voertuigen die vóór 1 mei 2006 in het verkeer zijn gekomen een analoge tachograaf volstaat. Voertuigen die vanaf 1 mei 2006 in het verkeer zijn gekomen, moet (verplicht) van een digitale tachograaf worden voorzien.

Registratie rij- en rusttijden inzichtelijker
Met de invoering van de digitale tachograaf verbeteren in de EU de arbeidsomstandigheden van vrachtwagen- en buschauffeurs. Dat komt doordat de registratie van rij- en rusttijden inzichtelijker is dan bij het gebruik van de analoge tachograaf. Dit maakt niet alleen de wegen veiliger maar zorgt ook voor eerlijkere concurrentieverhoudingen in het wegtransport. Ondernemers in deze sector kunnen gegevens op de digitale tachograaf ook gebruiken voor de bedrijfsadministratie. De invoering van de digitale tachograaf heeft mede als doel harmonisatie van de handhaving binnen de EU. Controles moeten uiteindelijk in elk EU-land dezelfde beoordeling opleveren.

Gegevens worden op twee manieren opgeslagen met de digitale tachograaf: op de persoonsgebonden bestuurderskaart en op het apparaat zelf dat de totaalgegevens van het voertuig over de afgelopen 365 dagen opslaat. Ook registreert de digitale tachograaf de gegevens van ingevoerde kaarten, foutieve handelingen en pogingen tot fraude. De digitale tachograaf heeft ook een uitgang waardoor het mogelijk is informatie naar een boordcomputer te sturen en/of daarop aan te sluiten.

Omdat het geheugen van de tachograaf en de bestuurderskaarten beperkt is is het verplicht de bestuurderskaarten eens in de drie weken en de tachograaf eens in de drie maanden uit te lezen.


Tachograafplicht M1 en N1 voertuigen
Ook lichte bedrijfsvoertuigen in het bedrijfsgoederenvervoer zijn tachograafplichtig. De specificaties van de adapter (benodigd voor het gebruik van een digitale tachograaf) zijn in januari 2009 vastgesteld en in juli 2009 ingegaan.

Vanaf 24 juli 2009 is elke lichte bedrijfsauto in de klasse N1 (bestelauto) of M1 (een van een personenauto afgeleide bedrijfsauto) die met een aanhanger een gezamenlijke toegestane maximum massa (TMM) van meer dan 3500 kg heeft, verplicht een tachograaf te gebruiken. Enige uitzondering hierop is die vorm van transport waarbij de bestuurder kan aantonen dat eigen materiaal en machines worden vervoerd en dat de bestuurder daarvoor minder dan 12 uur per week op een dergelijke voertuigcombinatie rijdt. In Artikel 3 van Verordening 561/2006 zijn de voertuigcategorieën opgenomen waarop de verordening niet van toepassing is.

Adapter
In bedoelde voertuigcategorieën N1 (bestelbusje) en M1 (personenwagen, 8 passagiers + 1 chauffeur) kan niet rechtstreeks een digitale tachograaf aangesloten worden op de versnellingsbak, maar is een adapter nodig. De adapter moet aan de eisen van de Europese Commissie voldoen (de zogenaamde typegoedkeuring, EG verordening 68/2009). De adapter en digitale tachograaf kunnen worden ingebouwd bij de ruim 800 erkende installateurs.

Voor voertuigen die vóór 1 mei 2006 in het verkeer zijn gekomen volstaat een analoge tachograaf.

Artikel 3
Deze verordening is niet van toepassing op wegvervoer door:
a) voertuigen die gebruikt worden voor geregelde diensten
van personenvervoer over een traject van niet meer dan
50 km;
b) voertuigen waarvan de toegestane maximumsnelheid niet
meer dan 40 km per uur bedraagt;
c) voertuigen van, of zonder bestuurder gehuurd door, de
strijdkrachten, civiele bescherming, brandweer en
korpsen voor de handhaving van de openbare orde
voorzover het vervoer plaatsvindt in het kader van de
taak waarmee deze organen zijn belast en onder hun
controle valt;
d) voertuigen, met inbegrip van voertuigen gebruikt bij
niet-commerciële vervoersoperaties met betrekking tot
humanitaire hulp, die gebruikt worden in noodsituaties
of voor reddingsoperaties;
e) speciaal voor medische doeleinden gebruikte voertuigen;
f) voertuigen die speciaal zijn uitgerust voor reparaties en
wegslepen, binnen een straal van 100 km rond hun
standplaats;
g) voertuigen die op de weg worden beproefd met het oog
op de technische ontwikkeling, reparatie of onderhoud,
en nieuwe of vernieuwde voertuigen die nog niet in
gebruik zijn genomen;
h) voertuigen of een combinatie van voertuigen die worden
gebruikt voor niet-commercieel goederenvervoer en
waarvan de toegestane maximummassa niet meer dan
7,5 ton bedraagt;
i) commerciële voertuigen die krachtens de wetgeving van
de lidstaat waar ermee wordt gereden een historisch
statuut hebben, en die voor niet-commercieel vervoer
van personen of goederen worden gebruikt.

_________________
ROEL
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 18, 2011 20:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Als ik dit allemaal lees begint het mij te duizelen, wanneer doe je het goed.
Hoe verleidelijk het ook is om een nieuwere truck te rijden, met naar schoolgaande kinderen die klauwen vol met geld kosten, blijf ik voorlopig maar lekker in mijn vertrouwde Fordje rijden.
Maakt wel wat meer lawaai en zuipt veel te veel maar heeft wel z'n scharmes, ik rij al 23 jaar van die karretjes. Bedankt voor alle info, ik heb wel wat uurtjes wakker gelegen en gedroomd ;-)
Gr Pieter
Afbeelding

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 18, 2011 23:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Wat ik van de week nog heb gevonden is het volgende:
Op zon en feestdagen in Duitsland verboden voor vrachtwagens van 7.5 ton of hoger.
Tot 7.5 ton geen probleem, maar zodra er een aanhanger aan gekoppeld zit mag het weer niet.
Het zal wel aan m'n ogen liggen, maar wat doet een caravan dan achter een wagen op zon en feestdagen in Duitsland.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling