[quote="Solid"]Hallo Jo,
Mijn vader zijn jeep srt-8 rijd op LPG met een instalatie van prins. Op de 93 octane ( diablo performance tune) hij tankt euro 95 om op te starten en rijd dan gewoon rustig totdat hij op gas over gaat.
Ik rijd zelf ook zonder problemen met 93octaan tune op gas. Alleen op benzine heb ik dan al snel last van knock ik heb ook geen Hemi
Wat ik heb begrepen van lpg en het octaan van 103 wat kan verschillen tussen 100 en 106 octaan. Is dat het octaan gehalte iets anders berekend word dan benzine in benzine zitten ook de smeer middelen die in gas niet zitten. Daarom is de timing van de ontsteking bij toeval goed voor de 93 octaan gehalte. Waarom ik het met jullie over 87 octaan heb gehad is dat zodra je op 93 gaat rijden je dan ook moet gaan loggen of je echt knock heb. Veel mensen op 93 USA benzine hebben dan knock. Nu is gas iets hoger dus waarschijnlijk heb je er op lpg geen probleem mee. De Hemi van mijn vader heeft er ook geen last van;)
Dus het kan alleen ben je met 87 octaan iets veiliger betreft je hoeft je er minder in te verdiepen plug en Play idee zeg maar;) 93 heeft agresiefere timing waardoor meer power maar dan moet je bijna op zeker naar de gasboer terug voor de gas toevoer goed af te stellen want die vraagt meer gas op andere tijden;)
Hoop dat dit iets duidelijk maakt?
Er is weinig info over lpg te vinden ivm met tuning dus dit is wat ik er van begrepen heb;)
quote]
Dus de 93 is dus "beter" dan de 87 tune of enkel agressiever op het gas of krijgt ie iets meer pk's bij met de 93 dan de 87?
Weet je wat? Als ik zo'n tuningbakje heb, neem ik hem gewoon mee naar de lpg boer en zet ik het er daar op en kan ik het direct testen en kan hij kijken of alles goed staat voor die bepaalde tune

Dan kan ik zien welke het beste is/werkt zonder al teveel problemen.
Dat is dus iets voor binnenkort