Het is nu do aug 21, 2025 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 12:17 
Nieuw

Hi,

Voordat ik volgende week onder mijn truck ga kruipen ben ik benieuwd of iemand weet hoe de aansturing is van de 2 fuel tanks in mijn Ford F-250.
De meter op het dash werkt alleen op de voorste tank. Weet iemand of tank2 een soort van overloop heeft of iets dergelijks? Ze hebben wel beide aan de buitenkant 2 aparte vulkleppen.

Voor zover ik op internet kan achterhalen is de capaciteit van 1 tank ca. 19 gallon. Kan iemand dat bevestigen?
Ik zoek eigenlijk grotere tanks, en heb op Internet gezien dat je 1 van de 19 gallon tanks kunt vervangen voor een tank van 39 gallon.

heeft iemand dit ooit gedaan?

Thanks en Merry Christmas!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 13:50 
Nieuw

spoonr schreef:
Hi,

Voordat ik volgende week onder mijn truck ga kruipen ben ik benieuwd of iemand weet hoe de aansturing is van de 2 fuel tanks in mijn Ford F-250.
De meter op het dash werkt alleen op de voorste tank. Weet iemand of tank2 een soort van overloop heeft of iets dergelijks? Ze hebben wel beide aan de buitenkant 2 aparte vulkleppen.

Voor zover ik op internet kan achterhalen is de capaciteit van 1 tank ca. 19 gallon. Kan iemand dat bevestigen?
Ik zoek eigenlijk grotere tanks, en heb op Internet gezien dat je 1 van de 19 gallon tanks kunt vervangen voor een tank van 39 gallon.

heeft iemand dit ooit gedaan?

Thanks en Merry Christmas!

Hallo
wat ik gezien heb aan de onderzijde daat er een afsluiter zit voor het afdichten van ene tank en het openen van de andere
en als je dat doet schakelt de tankmeter ook om,maar waarom ga je er grotere tanks onder zetten als het systeem werkt heb je ook 39 gallon
gr victor en jij ook fijne dagen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 14:20 
Nieuw

Hi Victor

Ja ik lees net dat er ergens een selectie schakelaar binnen zou moeten zitten. Die ga ik even zoeken.

Ik vind het zonde van mijn tijd om steeds te tanken, ik rijd veel. Vandaar de voorkeur voor een zon groot mogelijke tank.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 15:03 
Heavy Trucker

Steek een fuel tank in uw laadbak. Kan je zo 60 gallon in de bak kwijt en die sluit je dan aan op de andere tanks. Geen geprul met andere tanks onder de truck in te kloten.

Weet eigenlijk ook niet of je aan het originele brandstofsysteem iets mag veranderen :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 18:17 
Pro Trucker

spoonr schreef:
Ja ik lees net dat er ergens een selectie schakelaar binnen zou moeten zitten. Die ga ik even zoeken..

Waarschijnlijk vlakbij de kachelbediening en soms op de vloer in het midden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 16:30 
Trucker

Hoort idd op de kachelbediening een schuif te zitten.
Er staat main bij.
Als je die omzet geeft je benzinemeter de stand van de andere tank aan.

1978 Ford F250 Ranger XLT 460 cu/inch
1969 Ford Mustang Grandé 351 cu/inch

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 16:46 
Pro Trucker

Normaal gesproken wel, maar in veel gevallen werkt het niet meer en in ongeveer 80% van de gevallen van de auto's die wij op export zetten met 2 tanks werkt de 2e tank allang niet meer :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 22:14 
Nieuw

Wat gaat er precies kapot dan?

Ik heb vandaag geprobeerd de aansturing van de selector door te meten maar deze geeft geen signaal als ik de rear tank selecteer met de schuif.
Ik heb de schuif nu op rear staan, maar hij blijft de meterstand van de front tank aangeven.
De auto loopt wel, maar ik ga er vanuit dat hij dan nu nog steeds op de front tank loopt.

Wat is hier de oplossing voor?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 22:57 
Trucker

tanken binnen 300 km :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 23:05 
Nieuw

Nou, liever niet.
Hoop er toch zo'n 2500KM mee te rijden in een maand..

Ik vermoed dat de selector switch in de cab niet goed is. Als hij daar niet switcht schakelt de valve ook niet over, en meten we ook geen spanning. Daarbij wordt de fuel gauge niet aangepast als er geswitcht wordt, en hoor ik ook de andere intank pomp niet lopen.
Lijkt mij grote kans dat het de switch zelf is, dus morgen maar even doormeten :bounce:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 23:14 
Pro Trucker

spoonr schreef:
Wat gaat er precies kapot dan?

Kan van alles zijn, maar ipv van repareren schakelt men de 2e tank uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 10:36 
Trucker

en jij rijdt nog steeds op benzine?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 22:29 
Nieuw

Jay, de tank selector werkt prima en de diesel wordt uit de juiste tanks geslurpt!
Geen idee waarom het eerst niet werkte, maar goed :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 18:19 
Nieuw

Ik heb een ford f-250 uit 1986 en daar werkt het ook niet. Ik heb de stekker gemeten en de plus schakelt wel om maar hij blijft de voorste tank aangeven. En schakelt ook niet naar de achterste tank. Hoe kan aan die schakelaar komen onder de auto?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 19:24 
Trucker

in je chassisbalk balk achter de voorste tank zit de tankswitch zit een stekertje op misschien geoxideerd en anders een nieuwe ,rockauto heeft ze.ik heb de achterste tank net vervangen voor een tank van 38 gallon om precies dezelfde reden als spoonr,ik haat tanken.
als je ff zoekt bij rockauto voor op jouw truck maar dan met een 460 benzine motor kan je die tanks vinden.je moet een tank die niet is gegalvaniseerd ,diesel schijnt dit aan te tasten.het merk wat ik heb is spectra en het type is f-26d als ik het goed heb.
er zitten langere boute bij en een set om je aanzuigbuis te verlengen dmv solderen.je moet alleen het stangetje van je vlotter verlengen(lees ,zelf maken)of een vlotter van een bronco gebruiken ,dat heb ik gedaan werkt perfect.het meeste werk is de laadbak verwijderen ,meestal draaien alle bouten mee.ik heb deze eerst vastgelast in de laadbak.voor verdere vragen mag je ook bellen op 06-50915748

ford makes it,international shakes it!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]