Het is nu do aug 21, 2025 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 12:17 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 23, 2010 19:40
Berichten: 48
Woonplaats: Rotterdam
Hi,

Voordat ik volgende week onder mijn truck ga kruipen ben ik benieuwd of iemand weet hoe de aansturing is van de 2 fuel tanks in mijn Ford F-250.
De meter op het dash werkt alleen op de voorste tank. Weet iemand of tank2 een soort van overloop heeft of iets dergelijks? Ze hebben wel beide aan de buitenkant 2 aparte vulkleppen.

Voor zover ik op internet kan achterhalen is de capaciteit van 1 tank ca. 19 gallon. Kan iemand dat bevestigen?
Ik zoek eigenlijk grotere tanks, en heb op Internet gezien dat je 1 van de 19 gallon tanks kunt vervangen voor een tank van 39 gallon.

heeft iemand dit ooit gedaan?

Thanks en Merry Christmas!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 13:50 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 21:49
Berichten: 28
Woonplaats: velserbroek
spoonr schreef:
Hi,

Voordat ik volgende week onder mijn truck ga kruipen ben ik benieuwd of iemand weet hoe de aansturing is van de 2 fuel tanks in mijn Ford F-250.
De meter op het dash werkt alleen op de voorste tank. Weet iemand of tank2 een soort van overloop heeft of iets dergelijks? Ze hebben wel beide aan de buitenkant 2 aparte vulkleppen.

Voor zover ik op internet kan achterhalen is de capaciteit van 1 tank ca. 19 gallon. Kan iemand dat bevestigen?
Ik zoek eigenlijk grotere tanks, en heb op Internet gezien dat je 1 van de 19 gallon tanks kunt vervangen voor een tank van 39 gallon.

heeft iemand dit ooit gedaan?

Thanks en Merry Christmas!

Hallo
wat ik gezien heb aan de onderzijde daat er een afsluiter zit voor het afdichten van ene tank en het openen van de andere
en als je dat doet schakelt de tankmeter ook om,maar waarom ga je er grotere tanks onder zetten als het systeem werkt heb je ook 39 gallon
gr victor en jij ook fijne dagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 14:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 23, 2010 19:40
Berichten: 48
Woonplaats: Rotterdam
Hi Victor

Ja ik lees net dat er ergens een selectie schakelaar binnen zou moeten zitten. Die ga ik even zoeken.

Ik vind het zonde van mijn tijd om steeds te tanken, ik rijd veel. Vandaar de voorkeur voor een zon groot mogelijke tank.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 15:03 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Steek een fuel tank in uw laadbak. Kan je zo 60 gallon in de bak kwijt en die sluit je dan aan op de andere tanks. Geen geprul met andere tanks onder de truck in te kloten.

Weet eigenlijk ook niet of je aan het originele brandstofsysteem iets mag veranderen :?

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 18:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
spoonr schreef:
Ja ik lees net dat er ergens een selectie schakelaar binnen zou moeten zitten. Die ga ik even zoeken..


Waarschijnlijk vlakbij de kachelbediening en soms op de vloer in het midden.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 16:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 23:57
Berichten: 93
Woonplaats: Op de grens van Drente en Overijssel
Hoort idd op de kachelbediening een schuif te zitten.
Er staat main bij.
Als je die omzet geeft je benzinemeter de stand van de andere tank aan.

_________________
Grt.Nico

1978 Ford F250 Ranger XLT 460 cu/inch
1969 Ford Mustang Grandé 351 cu/inch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 26, 2010 16:46 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Normaal gesproken wel, maar in veel gevallen werkt het niet meer en in ongeveer 80% van de gevallen van de auto's die wij op export zetten met 2 tanks werkt de 2e tank allang niet meer :?

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 22:14 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 23, 2010 19:40
Berichten: 48
Woonplaats: Rotterdam
Wat gaat er precies kapot dan?

Ik heb vandaag geprobeerd de aansturing van de selector door te meten maar deze geeft geen signaal als ik de rear tank selecteer met de schuif.
Ik heb de schuif nu op rear staan, maar hij blijft de meterstand van de front tank aangeven.
De auto loopt wel, maar ik ga er vanuit dat hij dan nu nog steeds op de front tank loopt.

Wat is hier de oplossing voor?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 22:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za feb 27, 2010 21:36
Berichten: 848
Woonplaats: bladel
tanken binnen 300 km :P

_________________
DODGE OR DIE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 23:05 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 23, 2010 19:40
Berichten: 48
Woonplaats: Rotterdam
Nou, liever niet.
Hoop er toch zo'n 2500KM mee te rijden in een maand..

Ik vermoed dat de selector switch in de cab niet goed is. Als hij daar niet switcht schakelt de valve ook niet over, en meten we ook geen spanning. Daarbij wordt de fuel gauge niet aangepast als er geswitcht wordt, en hoor ik ook de andere intank pomp niet lopen.
Lijkt mij grote kans dat het de switch zelf is, dus morgen maar even doormeten :bounce:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 27, 2010 23:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
spoonr schreef:
Wat gaat er precies kapot dan?


Kan van alles zijn, maar ipv van repareren schakelt men de 2e tank uit.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 28, 2010 10:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 20:11
Berichten: 121
en jij rijdt nog steeds op benzine?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 22:29 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 23, 2010 19:40
Berichten: 48
Woonplaats: Rotterdam
Jay, de tank selector werkt prima en de diesel wordt uit de juiste tanks geslurpt!
Geen idee waarom het eerst niet werkte, maar goed :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 18:19 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jun 03, 2012 13:09
Berichten: 3
Ik heb een ford f-250 uit 1986 en daar werkt het ook niet. Ik heb de stekker gemeten en de plus schakelt wel om maar hij blijft de voorste tank aangeven. En schakelt ook niet naar de achterste tank. Hoe kan aan die schakelaar komen onder de auto?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 19:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
in je chassisbalk balk achter de voorste tank zit de tankswitch zit een stekertje op misschien geoxideerd en anders een nieuwe ,rockauto heeft ze.ik heb de achterste tank net vervangen voor een tank van 38 gallon om precies dezelfde reden als spoonr,ik haat tanken.
als je ff zoekt bij rockauto voor op jouw truck maar dan met een 460 benzine motor kan je die tanks vinden.je moet een tank die niet is gegalvaniseerd ,diesel schijnt dit aan te tasten.het merk wat ik heb is spectra en het type is f-26d als ik het goed heb.
er zitten langere boute bij en een set om je aanzuigbuis te verlengen dmv solderen.je moet alleen het stangetje van je vlotter verlengen(lees ,zelf maken)of een vlotter van een bronco gebruiken ,dat heb ik gedaan werkt perfect.het meeste werk is de laadbak verwijderen ,meestal draaien alle bouten mee.ik heb deze eerst vastgelast in de laadbak.voor verdere vragen mag je ook bellen op 06-50915748

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling